משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

איך להפוך את איסוף הקקי של הכלבים לנסבל יותר

רבים מכם בוודאי יסכימו איתנו שהכלבים שלנו הם בהחלט אושר אחד גדול שמהלך על ארבע ומקשקש בזנב. יחד עם זאת, יש צד קצת פחות  ריחני וחינני בלהיות בעלים של כלב –וזה כמובן הצורך לנקות ולאסוף את הצרכים שלו. 

אם נדבר קצת ברצינות, מסתבר שצואת כלבים היא לא רק מטרד סביבתי מזיק (בעיקר עבור אנשים שנוטים לדרוך עליו –כן, גם בתור בעלי כלבים זה חוויה לא נעימה בכלל). אלא גם נזק סביבתי של ממש. 20% מהמקרים של מים מזוהמים נובעים כתוצאה מפסולת של חיות מחמד שלא נאספה על ידי הבעלים. בנוסף, אתם בוודאי יודעים שאם תנסו להתחמק מהמשימה המסריחה הזו … סיכוי גדול שפקח יימצא בסביבה. אם כך אתם עשויים להתמודד עם קנס כספי די מכובד (בבריטניה-הקנס יכול להגיע עד ל-1,000 פאונד בארץ הטווח מעט נמוך יותר ).

איסוף צואת כלבכם היא לא מצווה או טובה שאתם עושים לסביבה שלכם, להולכים ושבים ברחוב. אלא ממש מחוקקת בחוקים העירוניים שעוסקים בנושא התברואה .

חובת איסוף צואת כלבים במקום ציבורי

לשון חוק איסוף קקי של כלבים היא כדלקמן :

(א)  עשה כלב את צרכיו במקום ציבורי על ידי הטלת גללים. חייב בעליו, לאסוף את הגללים, ולפנותם מהמקום מיד; חובה זו לא תחול על עיוור.

(ב)  חובת איסוף הגללים שבסעיף קטן (א) לא תחול אם עשה הכלב את צרכיו במקום שקבע ראש העירייה כמקום המיועד לעשיית צרכים של כלבים.

הקנס בגין עבירה זו – אי איסוף צואת כלבים נע בין  475 ל 730 שקלים על אי איסוף גללים של כלב בתל-אביב ובבת-ים לדוגמא . 

בתל אביב לאחרונה הגיעו אפילו לאישור ותיקון חוק העזר העירוני מוזר ומרחיק לכת לכל הדיעות. המאפשר לקחת דגימות DNA לכלבים ובאמצעותן לאכוף איסוף צואת כלבים בעיר. מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה תיקון לחוק עזר עירוני. התיקון קובע כי בעלי כלבים יידרשו במעמד קבלת או חידוש רישיון הכלב למסור פרטי זיהוי גנטיים (DNA) של כלבם. מבולבלים ? גם אנחנו…

התיקון לחוק אושר כחלק מהמאבק העיקש של העירייה בתופעת אי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם ברחבי העיר. במסגרת פעולות האכיפה, פקחי העירייה ידגמו את צואת הכלבים שלא נאספה

 (כן כן , בדיוק מה ששמעתם !) ויתאימו אותה למאגר ה-DNA העירוני, כמובן במידה ולכלב יש צי'פ ורישום עירוני. בעל הכלב יקבל את הקנס באמצעות הדואר ובהתאם לתיקון חוק העזר. אף יחוייב בעלות הוצאות הדיגום והבדיקה. התיקון יועבר לבחינת משרד הפנים, בהתאם להוראות הדין.

חדשנות שחוסכת לכם את העבודה המלוכלכת

הטכנולוגיה לא בוששה להגיע, כמענה לכל צורך ממשי שקיים. גם פה לאחרונה קם סטארטאפ ישראלי בשם Piqapoo. מציג פתרון לסוגיה זו באמצעות פטנט לאיסוף צרכי כלבים שאינו דורש כל התערבות פיזית מצד הבעלים.

הפתרון שהם בעצם מציעים (שאגב עליו כבר קיבלו אישור ממספר וטרינרים) מורכב מתופסן העשוי מסיליקון רך ושקית איסוף עמידה. את המוצר  מחברים לזנב של הכלב. כך שכאשר הכלב עושה את צרכיו, הכל נכנס ישירות לשקית. בלי דליפות ובלגאן (לפי מה שהחבר'ה מבטיחים …). בלחיצת כפתור פשוטה ניתן לנתק את השקית מזנבו של הכלב ולזרוק אותה ישירות לפח הזבל, תוך כדי שמירה על היגיינה מקסימלית.

טכנולוגיה ישנה וטובה לאיסוף קקי של הכלבים

שקיות איסוף צואה – הפתרון האידיאלי! שקיות לאיסוף צואת כלבים הן פתרון אידאלי לאיסוף צרכים של הכלבים שלנו. שקית קקי זו שקית אטומה, הגיינית, נוחה לסגירה … 

היום יש יותר ויותר פינות שבו העיריות מייעדות מתקני חלוקה ליד גינות כלבים וגינות בכלל. מתקנים שממולאים בתכיפות גבוהה ומציעים קקית – שזו שקית קקי שחורה ואטומה, לרווחת הציבור.

אם אין לכם בקרבת מקום מתקני קקיות – אנחנו פשוט אוהבים להגיד את המילה הגאונית הזאת ( :
בטוחים שתזכרו להצטייד בשקית ,שמגיעים בגלילים ומועברות למתקן נשיאה נוח ,

לכם רק נשאר לקוות שיש מספיק פחי אשפה באיזור.

No data was found
דילוג לתוכן