משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

איך לבחור נכון אוכל לציפורים?

תזונה היא הבסיס לבריאות טובה אצל כולם, גם בקרב בני אדם וגם בקרב בעלי הכנף שבביתך. אם תדע לבחור נכון אוכל לציפור שלך, היא תהיה מאושרת ומחוסנת לקראת מצבים בריאותיים שונים ותהיה עתידה לחיות חיים ארוכים ומאושרים. 

בין אם אתה הורה לציפור שרק נולדה, או שכבר הורה ותיק לבעל כנף, אתה רוצה לוודא שהיא מקבלת את התזונה הטובה ביותר. לפניך מדריך עשה ואל תעשה  לגבי מה להאכיל (ולא להאכיל) את הציפור שלך.

מזון אסור לציפורים

מזונות מסחריים רבים של ציפורים מבוססים בעיקר על זרעים מסוגים שונים, כמו  זרעי חמניות , דוחן ומילו (שהוא דגן ולא זרע). מאז למדנו שזרעים עשירים בשומן ודלים בתזונה, בעצם המקבילה לג'אנק פוד.

בדיוק כפי שבני אדם מסוימים אוהבים את המחשבה לחיות על מזון מהיר ועוגיות כי מי יגיד לא להמבורגר עסיסי וחתיכת עוגת שוקולד בצד. גם הציפורים ,המוצאות זרעים טעימים ישמחו לקבל אותם כתזונה קבועה. 

כפי שניתן לצפות, ציפור הניזונה מתזונה עתירת שומן יכולה לחוות את אותן תופעות כמו בני האדם. השמנת יתר, מחלות לב, כבד שומני ומצבים אחרים. מכיוון שהם לא צורכים את החומרים התזונתיים שהם צריכים, הם יכולים גם לסבול מתת תזונה.

בחלק מהמזונות המסחריים יש תערובת של זרעים וכדורים מנוסחים. אבל בהינתן בחירה בין אוכל בריא יותר ולבין הג'אנק הטעים, מה התוכי שלכם יבחר לאכול? 

זרעים כפינוק

ישנן גם דיאטות זרעים המושלמות מבחינה תזונתית, אך לרוב זה נעשה על ידי ציפוי הזרעים בתערובת ויטמינים. כאשר הציפור שלך מכרסמת את  מעטפת הזרעים, היא מסירה גם את ציפוי הוויטמין.

זה ממש לא אומר שהציפור שלך לעולם לא תוכל לאכול זרעים, בדיוק כפי שלא היינו אומרים לך בעצמך שאתה אף פעם לא יכול לאכול עוגיה. ניתן לתת זרעים כפינוק מדי פעם ולהשתמש בהם כפרס למטרות אימון. 

פירות צריכים להינתן בצורה מדודה ומבוקרת , מכיוון שהם בדרך כלל עשירים בסוכר.

באיזה אוכל לציפורים לבחור?

תערובת זרעים או כופתיות?

אז עד כה למדנו מה לא לעשות . עכשיו נבין איך בעצם להאכיל את הציפור שלך בתזונה שהיא בריאה. מה שהציפור שלך צריכה לאכול יכול להשתנות בהתאם לסוג שלה  (יש בהחלט הבדל גדול ומהותי בין תוכי דררה לכנרית ). באופן כללי, מזון איכותי צריך להוות לפחות 50% מהתזונה שלהם. 

 תזונת כופתיות הן בדרך כלל הבסיס המומלץ ביותר לאוכל של תוכים (בעיקר תוכים גדולים קקדו ודומיו). הסיבה היא, שהכופתיות נוצרו כמזון לתוכים מאוזן ומלא מבחינה תזונתית. 

מה מכילות כופתיות לתוכים?

כופתיות לתוכים הן למעשה תערובת זרעים ופירות שדחסו אותן (ממש כמו מזון יבש לכלבים). הן בעלות תכולת שומן נכונה, ויטמינים ומינרלים כדי לשמור על בריאות הציפור.

עם זאת, כמובן לא  ניתן להכליל ולהגיד שכל הכופתיות מומלצות. חשוב לוודא שהכופתיות אינן מכילות צבעים מלאכותיים או מרכיבים שאינם בריאים. 

יתרון נוסף חשוב של הכופתיות הוא בכך שהן לא מלכלכות. לעומת הזרעים שמתפזרים סביב לכלוב, עם הכופתיות ניתן לשמור בקלות על סביבת הכלוב נקייה והיגיינית בקלות. לעומת הזרעים, הכופתיות אינן מאפשרות לתוכי לברור מה הוא אוכל. הוא צורך את כל הויטמינים והרכיבים התזונתיים החשובים.

תוכים אוהבים כופתיות?

חשוב לדעת, תוכים רבים לא אוהבים לאכול כופתיות, וזה יכול להיות קשה במיוחד להרגיל תוכי מאכילת זרעים לכופתיות. יש ציפורים שאף ירעיבו את עצמן (לאות מחאה) באופן מסוכן במקום לאכול את הכופתיות או אפילו לא יזהו את הכופתיות כמזון. לכן, כדי לבצע את המעבר מזרעים לכופתיות כדאי להתייעץ עם מומחים איך לעשות את זה בצורה הדרגתית ונכונה.  

במה להאכיל את התוכי שלי?

בסופו של דבר, כדאי להתייעץ עם ווטרינר מומחה ולקבוע את צרכי התזונה האישיים של הציפור שלך. לכל ציפור המלצות תזונה שונות המתבססות על הטבע והסביבה שבה היא גדלה. עבור חלק מהציפורים, התזונה תתבסס על מגוון גדול של מזונות הכוללים גם זרעים וגם כופתיות.

בנוסף לזרעים ולכופתיות, כדאי לתת לציפורים גם ירקות שונים, עלים ירוקים, פירות, דגנים ואגוזים.

אנחנו מה שאנחנו מנשנשים

עבור אנשים רבים, שילוב של מגוון מזונות עשוי להישמע כמו השקעה רבה מידי הגוזלת זמן רב. אפשר להקל על הקושי על ידי תכנון הארוחות לציפור מראש. הכנת מזון טרי ומזין עבור הציפור והקפאה של המזון במנות בגודל המספיק לארוחה. כך לא תצטרכו לחתוך מחדש בכל יום.

אתם בהחלט יכולים להשתמש בשאריות מהסלט שאתם חותכים לעצמכם. לפנק בכך את התוכי שלכם בויטמינים זמינים וטריים מהחי.

אילו ירקות בטוחים להאכלת הציפורים שלך?

גזר

דלעת

בטטות

פלפל אדום וירוק

אפונה

ברוקולי

תוכלו גם לאפות דגנים עבור הציפור. לשלב דגנים (אורז חום, קינואה או שיבולת שועל), זרעים (כמו למשל שקדים, אזוגי ברזיל, קשיו, אגוזי לוז, פקאנים, בוטנים, פיסטוק ועוד). ירקות (כמו למשל סלק, פלפל, ברוקולי, גזר, קלח תירס, פטריות, בטטה, עגבניות וקישואים) ופירות (כמו למשל תפוחים, מנגו ואפרסק) מעורבבים.לאחר מכן לאפות אותם ולחתוך למנות בגודל הארוחה. שימו לב שיש מזונות שאינם מומלצים בשום אופן לציפור ויכולים להזיק לה: אבוקדו, שוקולד ומאכלים מלוחים מסוכנים מאוד.

אם אתם ממש הורים משקיעים , אתם יכולים ממש להנביט זרעים עבור התוכי, כדי למקסם את היתרונות הבריאותיים של הזרעים. ההנבטה שורפת את השומן בזרע ומרכזת את כל החומרים המזינים.

תזונה נכונה

כמובן, הקפדה על תזונה נכונה כוללת גם ויטמינים ותוספים החשובים לבריאות התוכי. מולטי ויטמין נוזלי אבימקס למים, עם הרכב וויטמינים מאוזן. מחזק את המערכת החיסונית של התוכי ואף משפר את התיאבון שלו. מומלץ גם תוסף סידן וויטמין D לחיזוק העצמות וקליפת הביצה. תוסף חשוב, במיוחד לתוכים שנמצאים בבית כל היום ולא חשופים לקרני השמש.

בסופו של דבר, תזונה היא מרכיב חשוב מאוד בחיי הציפור שלכם , ותזונה מגוונת ומזינה תעניק לתוכי שלך שנים רבות בבריאות ותספק את כל אבות המזון שהציפור שלך צריכה כדי לשגשג ולצייץ מאושר.

רוב הציפורים אוהבות מגוון באוכל שהן אוכלות, כך שהוספת ירקות טריים וכמה קטניות ודגנים מלאים יכולה לספק זאת, כמו גם לספק כמה רכיבים תזונתיים מועילים. 

אם עדיין יש לך שאלות, רוצה לדעת כיצד לשנות את תזונת הציפור שלך, או זקוק להמלצות על מותגי מזון ספציפיים עבור הציפור שלך, יש לנו עובדים זמינים שישמחו לחלוק מהידע והנסיון שלהם ולפרט לכם איך לגדל את הציפור שלכם בבנחת ובאושר . מוזמנים לפנות אלינו . 

חטיפים ותוספי מזון

דילוג לתוכן