משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

זהו עצם העניין- המדריך לבחירת עצמות לכלבים

אז החלטתם לפנק את החבר הנאמן על 4, בעצם טעימה ומפנקת. אבל שמעתם מלא המלצות ומלא סיפורי זוועות,על עצמות שיכולות לגרום לחנק. רגע לפני שאתם נכנסים לפאניקה, קבלו כמה טיפים איך בוחרים נכון את העצם לכלב שלכם.

מבחר גדול של עצמות לכלבים- מה מתאים לכלב שלי?

יש מבחר ענננק של עצמות בשוק , הן מבחינת החומר מהן עשויות ( למשל אקסטרה קשיחות לכלבים שאוהבים ללעוס וללעוס…. וללעוס- מותאם למטיבי לסת. או אחרות שהן רכות ומתפוררות יותר עבור הסניורים נטולי השיניים). יש כאלה שאפילו עונים על הצורך הרפואי של הכלב- כתוסף תזונה או לשיפור מצב השיניים וחלל הפה. 

אם תעקבו אחר המדריך שלנו – לבחירת עצמות וחטיפים עבור הכלב שלכם , תהיו יכולים להיות בטוחים – שתבחרו את  העצם הכי נכונה ומדויקת עבורו .

עצמות לכלבים – מה הבעיה נשאר מלא מהחמין של שבת !

אז זהו שממש רצוי שלא, זה עשוי להיות מפתה להציע לכלב שלך עצם בשרנית מתובלת מהצלחת שלך ( כי חמין כזה טוב , מי לא יאהב?!). אבל אפילו העצמות הקשות ביותר יכולות להישבר כשהן מבושלות. 

עצמות עלולות להוות סכנה של ממש :

פצעים בפה ובגרון

שיניים שבורות

מַחֲנָק

ניקוב של המעיים

עצמות לכלבים מחומרים טבעיים

ישנן אינספור אלטרנטיבות ואופציות  לעצמות כלבים שעשויות מחומרים טבעיים ומותאמים ללעיסה בטוחה של הכלבים שלנו. חלקם אומנם בעלי מראה קצת אותנטי מידי לרבים  ולנו נשמעים לא כל כך מפתים. אבל מסתבר שהן ממש מעדן עבור החברים המזונבים שלנו. למשל : קרניים, אוזניים, גידים, קרקפות, עורות, קנה הנשימה ועוד. נשמע שמדובר בחלקים לא אטרקטיבים עבורנו אבל לכלבים שלנו זה לגמרי מעדן .

כשתבחרו בעצמות טבעיות אלו, אתם יכולים להיות בטוחים לחלוטין שהיו טובים עבור כלבכם.

אחרי שהשקענו והתאמנו מזון לכלבים המתאים ביותר לכלב שלנו מבחינת שלב בחיים, גודל, גזע ושאר תכונות המיוחדות לו נבחר גם חטיפים לכלבים. לאחר מכן מומלץ לבחור באותו אופן את העצמות לכלב שלכם.

עצמות לכלבים גדולים הן בדרך כלל מבקר והן עבות וקשות יותר ללעיסה. ניתן לרכוש באתר עצם ברך לכלב, עצמות בקר לכלב, קרן אייל לכלבים. לבעלי כלבים רבים אפשר גם לקנות עצמות לכלבים בסיטונאות. עצמות תומכות בשחרור האנרגיה של הכלב ומספקות פתרון מעולה לתמיכה באינסטינקט הלעיסה שלו ותומכות במניעת הרס.

הסכנות הבריאותיות באכילת עצמות

אל מול היתרונות שיש במתן עצמות לכלבים שלנו (שמירה על הגיינת פה, הוצאת אנרגיה פיזית ומנטלית, פינוק), עומדים הסיכונים הבריאותיים.
רוב הסיכונים מקושרים לעצמות שבושלו לפני שניתנו לכלב. הבישול הופך את העצמות לפריכות, כשהן נשברות הן דומות לקיסמים, ועלולות לגרום לבעיות הבאות:

העצם עשויה להיתפס בשלמותה על השיניים

חסימה במערכת העיכול

דלקת בלבלב

שלשולים

עצירות

הקאות

חנק 

הוראות הכנה של עצמות לכלבים :

אם אחרי הרשימה הזו אתם עדיין מתעקשים לתת לכלב עצם, אנו ממליצים לעקוב אחר ההנחיות הבאות:

  • יש לתת ראש עצם ירך של בקר בלבד (לא עוף, לא חזיר,לא סטייק)
  • עצם ללא קצוות חדים
  • גדולה מאוד (יותר מהלוע של הכלב)
  • העצם צריכה להיות מעובה בכל היקיפה
  • יש להמנע מהבשר הנא העוטף את העצם ע"י בישולה לקצר מאוד של 5 דק' בלבד (מעבר לזמן זה העצם תהפוך לרכה, הכלב יצליח לפרק ולבלוע אותה וזה מצב מסוכן שאנו רוצים להימנע ממנו!!) 
  • תנו את העצם בהשגחתכם בלבד, ולזמן מוגבל
  • אל תתנו לעצם להגיע למצב שהכלב יכול לבלוע – תקחו אותה ממנו רגע לפני .

חלק מהסכנות וההשלכות  במתן עצם לכלב, דורשות ביקור דחוף אצל הוטרינר ועלולות לגרום לסיבוכים קטלניים. בשורה התחתונה- על אף הפינוק ,הסכנה  פשוט לא שווה את זה.

לכן עדיף לבדוק בחנות לחיות הקרובה לביתכם המוכרת ציוד לכלבים. תקנו עצם לעיסה דנטלית איכותית  (או צעצוע לעיסה) ותנו אותה לכלב בראש שקט.

No data was found
דילוג לתוכן