משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

גור נושך ונובח- איך מתמודדים?

אז מזל טוב, הצטרף למשפחתכם יצור קטן וממש ממש חמוד,אולי הדבר הכי חמוד שראיתם. אבל אז הוא הדבר החמוד והקטן הופך למפלצת נושכת. כל הרגליים שלכם כבר סימנים וכך גם הידיים. הילדים מתלוננים שהגור נושך, הסבתא לא מוכנה לבוא לבייביסיטר ואתם  ממש לא יודעים מה לעשות. אתם לא לבד!

גורים נושכים את בעליהם מאז ומעולם וגם אתם תשרדו את זה כמו גדולים.

גור נושך הוא גור מאושר?

קודם כל צריך להבין את הצד של הגור. גורים נושכים, זה מה שהם עושים. בערך מגיל חודשיים עד גיל 6-7 חודשים (פחות או יותר). נשיכות מהוות עבורו כלי למשחק למידה, הקלה על כאבי שיניים, שיפור מיומנויות רדיפה וצייד. זו הדרך שבעצם הם מבטאים את עצמם. נשיכות הן ברירת המחדל של הגור. בכל רגע שיעלה בו צורך מסוים או שהוא לא ידע מה לעשות, הוא ינשך. הוא ינשך אתכם כשהוא ינסה לשחק אתכם, הוא יצוד את הרגליים שלכם כשתלכו בבית. הוא ינשך כשהוא ירצה לבקש משהו, הוא ינשך כשהוא מתוסכל. הבנתם את המגמה… זה הגיל, אבל בהחלט ניתן לתקן את זה מוקדם ככל הניתן. זה בדרך כלל עובר לגמרי כשהוא בוגר.

גור נושך

גורים נשכנים זה לא משהו שאנחנו רוצים למנוע, אלא  משהו שאנחנו רוצים לנתב. לגרום לגור שלכם להבין  שהגוף שלנו אינו צעצוע ושמותר ועדיף לו לנשוך דברים אחרים שהם לא אנחנו.

אם תצפו  מהצד בחבורת גורים משחקים, אתם תראו את אותה ההתנהגות. במשחק עם הבעלים שלהם, ההתנהגות תהיה אגרסיבית עם נשיכות וצלילים ונהמות של התלהבות. ישנם גורים שמפתחים תוקפנות אמיתית בגילאים צעירים (2-4 חודשים) אבל זה בהחלט נדיר מאד. בהנחה שהגידול שלהם תקין ולא חלילה לתוקפנות ותקיפה, אין סיבה לחשוב שהגור שלכם יתקוף אתכם. ההיפך הוא הנכון ! הוא מנסה להפוך אתכם לשותפים שלו למשחק בצורה הטבעת ביותר עבורו . אתם צריכים ללמד אותו שאתם מאד רוצים לשחק איתו, אבל בדרך שלכם . הוא צריך לללמוד על מנת להבין שתקשורת ומשחק עם בני אדם היא שונה מתקשורת עם כלבים. תזכרו שסבלנות משתלמת.

חוק בסיס – גור נושך את הדבר שהכי שווה ומשתלם בעיניו לנשוך בסביבה

הדבר הכי כיפי, רך, שאפשר לנעוץ בו שיניים. עדיף שהדבר הזה גם יזוז ויעשה צלילים ואז זה ממש הדבר הכי נשיך בסביבה. הממ, המממ,….לצערנו, אנחנו  בדיוק עונים על כל הקריטריונים ולכן זה מה הפלא שהוא בוחר לנשוך דווקא אתכם. אם תרצו או לא, אתם הצעצוע הכי שווה בסביבה.

הפתרון להעלות את הערך של הצעצועים כהכי אטרקטיביים לנשיכות בעיניו

במקביל אנחנו נרצה למנוע מהגור שלנו שיחדל  ללעוס את הגוף והבגדים. אנחנו יכולים למנוע ממנו גישה כשהוא במוד מאוד נשכני. לעיתים ממש לחסום  פיסית למשל על ידי שימוש בגדר גורים לאילוף או בקליקר אילוף, על ידי הרגל לצליל הקליקר לתיקון ההתנהגות. או פשוט לקום וללכת אם צריך, לעלות על הספה, על המיטה, לעבור לחדר אחר.

כשהוא כן תופס אותנו בשיני החלב החדות שלו, הדבר הכי גרוע לעשות זה למשוך ממנו את היד כי זה בעצם עוד יותר משחקי וכיפי. גם לדחוף אותו הצידה עלול  רק לעודד אותו לשחק אתכם עוד או אפילו ירגיז אותו. גם לצעוק “לא!” זה לא מאוד יעיל כי הגור עדיין לא יודע לקשר את המילים שלכם למסר. פשוט תתפסו את קצוות הפה שלו ובעדינות תפתחו לו את הפה ותוציאו את היד או הבגד. תעשו את זה בעקביות בכל פעם שהוא מתחיל לנשוך אתכם חזק מידי. העניין פה הוא שהפסקת הנשיכות תהיה משהו שעוצר באופן חד את המשחק ולא מעודד אותו. אם הוא תופס אתכם בזמן הליכה אל תמשיכו ללכת. תעצרו במקום ותעצרו את הנשיכה.

משחק אפשרי לאימון בזמן הליכה

משחק אפשרי ללימוד רוגע בזמן הליכה – קחו אתכם כמה חטיפים לכלבים, קחו כמה צעדים קטנטנים ומהירים, עצרו וזרקו לו חטיף על הרצפה. תעשו את זה כמה פעמים ברציפות, פעם פעמיים ביום ככה באמצע היום בלי שהוא צופה את זה. אפשר להשאיר קופסא עם חטיפים באיזורים שאתם עוברים בהם בבית. אפשר לעשות את זה גם עם צעצוע במקום חטיפים בצורה שאפרט בהמשך.

העלאת הערך של הצעצועים שלו כצעצוע

מאבק והתנגדות  זה שיתוף פעולה במשחק מבחינתו , ומבחינתו זה כל הכיף.

הנשכנות מגיעה גם עם מאבק מסוים. לכן המשחק המושלם שיכול לספק לגור שלנו את הצרכים האלה הם משחקי משיכות מהנים עם מאבק אמיתי. כך הוא ילמד שדווקא לשחק אתכם עם הצעצוע זה שווה יותר. בעיקר כי אתם לא מאפשרים לו לנשוך לכם את הגוף. הצעצוע ינצח.

מה הגורים הכי אוהבים 

כל מה שזז, מצפצף, מתנגד ובורח ממנוו- נחשב למשחק משעשע. זה מדליק אצלו את טבע הצייד הקדום שטבוע בו. אז תבחרו צעצועים לכלבים שווים, רכים וארוכים שכיף לנעוץ בהם את השיניים, עדיף עם ציפציף

הצעצוע קם לתחיה

 הצעצוע צריך “לברוח” ממנו. זה הזמן לצפצף בשמחה ולגרור את הצעצוע מהגור והלאה כך שהוא צריך לרדוף אחריו. ניתן  גם לזרוק לו את הצעצוע ולשלוח אותו להביא.תגישו לו אותו ותנו לו לתפוס בשיניים. אם התפיסה לא טובה, תרפו לרגע ותנו לו לשפר אחיזה. ברגע שהוא מחזיק טוב תמשכו.

אליעזר משוך בגזר

ברגע שהגור תפס את הצעצוע בשיניים אנחנו נייצר קונטרה מיידית ועדינה. הצעצוע צריך להיות מתוח בינינו לבין הגור כל זמן שאנחנו במשחק. המשיכות צריכות להיות ארוכות ימינה ושמאלה בתנועות עיגוליות כך שהקונטרה לא תעלם בסיבובים מצד לצד

חזרתיות 

 לאחר שאנחנו משחררים את הצעצוע ונותנים לגור לנצח, אנחנו רוצים לחזור למשחק.  הגור שלכם ישמח על הנצחון ואז או שיחזור אלינו או שלא .

אם הוא הולך עם זה לצד ונשכב אז ,מצויין הוא נהנה מהצייד שלו, אתם תהנו מהשקט. אם הוא עוזב את הצעצוע רחוק ובא לנשוך אתכם, קומו ותביאו את הצעצוע ותפתו אותו למשחק חוזר.

עוצמת הנשיכות חשובה

מתי בדיוק להפסיק את הגור מהנשיכות? אם הוא נושך בצורה עדינה, אפשר לתת לו?

התשובה היא כן, במיוחד בבתים עם ילדים ותינוקות,עליכם ללמד את הגור באיזה עוצמה הוא כן יכול לנשוך אותנו. כל שעליכם לעשות הוא לאפשר לגור שלכם לנשוך עד הרגע שזה כואב לכם ואז תגידו איי דרמתי. כשהוא עוצר ועוזב משכו את היד אליכם, חכו 2 שניות ותחזירו לו את היד להמשך לעיסה. וחוזר חלילה. למדו את הגור את גבול הכאב שלכם ואם כיף לכם, שחקו איתו משחקי ידיים.

למרות שנתתנו פה הנחיות ברורות , ברור לנו שכל גור הוא אינדיבדואלי ,אל תצפו להפסקה מוחלטת של הנשיכות. בגדול אל תצפו ליותר מדי מהגור שלכם. האחריות שלו עכשיו היא לגלות את העולם וללמוד אותו. זה לא יעלם לגמרי עד סביב גיל 6-7 חודשים, אולי לפני אולי אחרי אבל זה פחות או יותר הטווח.

אל תאמרו נואש, אתם עוד תהנו מזמן איכות רב איתם גם ללא נשיכות .

No data was found
דילוג לתוכן