משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אחת ולתמיד: איך להיפטר מפרעושים אצל כלבים?

ללא טיפול הולם וצעדי מניעה מקדימים כחלק משגרת הטיפוח של הכלב – פרעושים עשויים להוות מצוקה של ממש עבור הכלבים שלכם, עד כדי גירוד, פציעה או דימום של העור וכן עשויים למרר גם את החיים שלכם דיירי הבית ולהעמיד גם אתכם בסיכון. כדי שכל זה לא יקרה חשוב ללמוד איך למנוע את התופעה מראש ומה לעשות אם זה קרה בכל מקרה. 

רגע לפני שנתחיל ונדבר על כל הדברים הללו, אנו מזכירים שאצלנו באתר תוכלו למצוא
מגוון מוצרי טיפוח והדברה לכלבים ואתם יותר ממוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ לגבי מוצרים שיתאימו לכם. בואו נתחיל.

כך תתמודדו עם פרעושים ביעילות

חשוב להבין מהתחלה כי יש לטפל ראשית במוקד שהוא כמובן הכלב, ורק לאחר מכן ניתן להתפנות ולטפל בניקיון שאר הבית, צעד שאסור לוותר עליו אגב על מנת שהפרעושים לא יחזרו בעתיד. כך תעשו זאת בצורה מסודרת: 

  • טיפולים וטרינרים שגרתיים: חשוב לגשת בזמן לטיפול וטרינרי. בהרבה מקרים יש צורך בתרופות מיוחדות וצעדים נוספים כדי לטפל בבעיות של פרעושים ופרזיטים אחרים. הוטרינר גם יכול להמליץ לנו על חומרי הדברה כמו כדור נגד פרעושים ופתרונות נוספים שעשויים לעזור. 
  • תכשירי הדברה: כאן מדובר על מגוון עצום של מוצרים שיכולים לעזור. קולר נגד פרעושים, אמפולות מיוחדים, מוצרים לאכילה, שמפו למקלחת נגד פרעושים ועוד. מומלץ לתת לכלבים באופן קבוע פתרונות למניעה כגון קולרים ואחת לכמה זמן להקפיד על מקלחות וניקיון ובמידת הצורך להיעזר באמצעים נוספים. 
  • ניקיון של הבית: לאחר שהכלב טופל כהלכה וסילקתם את הפרעושים, חשוב לנקות את הבית כדי להבטיח שלא יחזרו. מומלץ לשאוב את השטיחים, הספות ושאר הבדים. במידת הניתן מומלץ לנקות כמה שיותר חלקים בבית ובעיקר ברצפה עם אקונומיקה שתשמיד את הפרעושים ביעילות.   

אלו הם הדברים הבסיסיים שצריך לעשות. שימו לב כי בעוד הטיפול בכלב הוא שוטף וקבוע לכל אורך חייו, את הניקיון היסודי אפשר לעשות רק לאחר התפרצויות משמעותיות. אין ספק שזוהי תופעה לא נעימה לכלב ולשאר דיירי הבית, אך אם ״תוקפים אותה מכל החזיתות״ אפשר בהחלט להתגבר עליה יחסית בקלות ובמהירות. בואו נדבר על עוד כמה דברים ששווה לקחת בחשבון. 

עוד כמה דברים ששווה לחשוב עליהם

  • תכשירים להדברת הבית: במקרים של התפרצויות קשות וכשיש צורך בניקיון יסודי למדי של הבית, ניתן להשתמש בתכשירים מיוחדים שמפזרים לזמן מה בבית. מדובר על חומר מיוחד שהורג את הפרעושים וגם את הביצים. חשוב למצוא תכשיר מאושר ובטוח לשימוש ויש להשתמש בו לפי ההוראות ולהקפיד על שטיפה יסודית של הבית לאחר מכן. 
  • הפרעושים לא נעלמים גם אחרי טיפול יסודי? זה בהחלט יכול לקרות ולפעמים תכשירים מסוימים פשוט לא עושים את העבודה. לפעמים מדובר על תכשירים זולים מלכתחילה ולעתים מדובר על תכשירים איכותיים, אך כאלו שהכלב כבר פיתח סבילות עבורם לאחר שימוש ארוך. חשוב להתייעץ עם הוטרינר ולנסות להבין מהם הפתרונות שמתאים ספציפית לכלב שלכם. הרבה פעמים זהו עניין של ניסוי וטעייה וצריך לנסות 3-4 מוצרים עד שמגיעים לתכשיר המתאים ביותר. 
  • גירוד, שריטות ואובדן שיער: פרעושים עשויים לגרום לגירוד רציני אצל כל הכלבים ובמיוחד אצל אלו המפתחים אלרגיה לנשיכות של הפרעוש. אצל הרבה כלבים הגירוד הזה הוא כל כך כפייתי עד שהוא גורם לגירוי מקומי של העור ולאובדן פרווה. במקרים קיצוניים יותר זה יכול לגרום לזיהום בעור, עד כדי דימומים כואבים ואפילו מסוכנים. פעמים רבות הימצאות הפרעושים מזרזת בעיות רפואיות מוקדמות יותר של העור וחשוב לגשת לוטרינר במקרים האלו להמשך בדיקה. 

לא בטוחים מה צריך לעשות? צרו קשר בהקדם

הייתם אצל הוטרינר, קיבלתם הוראות להמשך טיפול ועכשיו אתם צריכים לרכוש מוצרים? אם אתם לא ממש בטוחים מה מתאים לכלב שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב. צוות המומחים שלנו ישמח להכיר אתכם ואת הכלב, לשמוע על ההמלצות מהוטרינר ולהכיר את מגבלות התקציב שלכם וכך להתאים מוצרי הדברה וטיפוח גם עבורכם. 

אוכל לגורים

דילוג לתוכן