משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

בקיעת שיניים אצל גורי כלבים: למה עליי לצפות?

ממש כמו לבני אדם, גם לגורי כלבים יש שיני חלב שנושרות עם הזמן ומתחלפות בשיניים קבועות. רוב הגורים נולדים בלי שיניים כלל ועוברים ממש כמו תינוקות תהליך של בקיעת שיני החלב הראשונות שלהם. כך למעשה מגיל לידה ועד לגיל שישה חודשים יוצאות אט אט השיניים החדשות ובוקעות להן דרך החניכיים בזמנים פחות או יותר קבועים וידועים.

ממש כמו תינוקות גם הגורים הקטנים עשויים לסבול מכאבים ואי נוחות בתקופת הבקיעה, מה שיתבטא אצלם בלעיסה של רהיטים וחפצים כמו נעליים וכבלים כדי להקל על התופעה. אם לא מתייחסים לנושא הזה כראוי תופעת הלעיסה עשויה ללוות את הגורים גם בבגרות ולכן חשוב להכיר את השלבים הראשונים של צמיחת השיניים. 

רגע לפני שנעבור על השלבים השונים והחשובים אנו מזכירים שאתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב ונשמח לייעץ ולהציע מוצרים דנטליים, צעצועים ומשחקים שיעזרו בשלב החשוב הזה. 

לוח הזמנים הממוצע של בקיעת שיניים אצל גורים

  • לידה עד גיל שבועיים: בשלב הזה השיניים עדיין לא צומחות. לקראת סוף השבועיים הראשונים הגורים פוקחים את עיניהם לראשונה. 
  • שבועיים עד ארבעה שבועות: שיניים חדות ומשוננות בוקעות בחלק הקדמי של הפה שנקראות השיניים החותכות. לגורים יש בסך הכל שש שיניים כאלו בחלק העליון והתחתון של הפה. בגיל שלושה שבועות פחות או יותר יתחילו לבקוע גם השיניים הקדם טוחנות וכן השיניים הטוחנות. בגיל ארבע שבועות יבקעו ארבעת הניבים – השיניים החדות והארוכות שכולנו מכירים.
  • חמישה עד שמונה שבועות: עד גיל שמונה שבועות יבקעו השיניים הטוחנות האחרונות. החל מהשלב הזה השיניים הקבועות יתחילו לדחוק את שיני החלב החוצה. חלקן ייספגו בגוף והשאר ייפלו ורוב הסיכויים שהגור פשוט יבלע אותן (אל דאגה, זה לא מסוכן). בשלב הזה כל 28 השיניים אמורות להיות בחוץ והגורים יכולים להתחיל להתנסות באכילת מזון מוצק אך רטוב.
  • 12 עד 16 שבועות: השלב הזה הוא בעצם שיא התחלופה בין שיני החלב לשיניים. בתקופה הזו הכאב ואי הנוחות עשויים להיות משמעותיים ביותר. מומלץ לדאוג לגורים שלכם לצעצועים לכלבים בטוחים שיקלו על התחושה. 
קונג פאפי משחק לגור
  • גיל שישה חודשים ואילך: בשלב הזה כל השיניים הקבועות כבר אמורות לבקוע. אם נותרו שיני חלב עדיין מומלץ לעדכן את הוטרינר. אצל רוב הכלבים יבקעו שיניים נוספות ומגיל שבעה חודשים ומעלה למרבית הכלבים יש 42 שיניים בסך הכל. 

למה חשוב לשים לב במהלך התקופה?

כאמור, על אף שזה משתנה מעט ממין למין, לוח הזמנים של בקיעת השיניים הוא פחות או יותר קבוע אצל כלבים. חשוב להיות מודעים וערניים בתקופה הזו ולנסות לאתר שינויים שעשויים להצביע על אי נוחות דנטלית כגון נפיחות באיזור הפה או ירידה בתאבון. במקרים הבאים מומלץ בהחלט להגיע לביקור אצל הוטרינר:

  • שן חלב ושן בוגרת שנלחמות על אותו המקום בפה. זה עלול לגרום לשן החדשה לצמוח עקום ולגרום לשלל בעיות בעתיד. 
  • כתמים של דם על הצעצועים, סימני פלאק על השיניים, חניכיים מודלקות ונפוחות – כל אלו תסמינים נפוצים לדלקת חניכיים, בעיה לא פשוטה אצל כלבים. 
  • שיניים עקומות או חוסר התאמה בין מבנה השיניים של הלסת העליונה ללסת התחתונה. עלול לגרום לבעיות בלעיסה וצריכת מזון בעתיד. 
  • שן בוגרת מתנדנדת ונוטה ליפול עשויה להעיד על דלקת חניכיים במצב מתקדם ועל בעיות רפואיות נוספות. 

איך לשמור על בריאות השיניים של גורים וכלבים?

הבדיקות הדנטליות אצל כלבים מתחילות כבר מהביקור הראשון אצל הוטרינר לצד שאר הבדיקות והטיפולים השגרתיים. הבדיקה כוללת בחינה מדוקדקת של השיניים, החניכיים וחלל הפה. בקשו מהוטרינר שלכם להראות לכם דרכים לניקוי שיניים לכלב, כיצד מצחצחים את השיניים של הגור כראוי ואפשר בהחלט להתייעץ איתו לגבי משחות שיניים מתאימות ומוצרים נלווים שיעזרו במשימה. לאחר מכן כמובן שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו ונשמח לעזור לכם למצוא מוצרים מתאימים. 

הקפידו לצחצח את השיניים של הכלב מגיל ארבעה חודשים ומעלה והרגילו אותו מוקדם ככל האפשר לרעיון הזה. אידיאלית כדאי לצחצח את השיניים של הכלב בכל יום, אבל גם פעם פעמיים בשבוע יעשו את העבודה בהחלט. צחצוח מתמיד, עקבי ויסודי ימנע פלאק בשיניים, ריח רע בפה, דלקות חניכיים ועוד מצבים לא נעימים. 

נוטרי וט משחת שיניים אנזימטית בטעם עוף לכלב

בשורה התחתונה

במרבית המקרים צמיחת השיניים אצל גורים היא תקינה ועוברת חלק. ישנם מקרים שזה לא כך והם לא נדירים למדי. חשוב להיות מודעים ללוח הזמנים הכללי של צמיחת השיניים ובמיוחד לגלות עירנות לשינויים כלשהם בהתנהגות או במצבו הפיזי של הכלב. הקפידו לשמור על היגיינה דנטלית אצל גורים כבר מגיל ארבע חודשים וככל שתרגילו אותם מוקדם יותר לפעולה הזו כך היא תעשה פשוטה וטבעית בעתיד. אצלנו תוכלו כמובן למצוא מוצרים נהדרים שיעזרו – משחות שיניים לכלבים, מברשות מיוחדות, צעצועים דנטליים ועוד – מוזמנים ליצור קשר בכל שלב למידע נוסף ועזרה. 

No data was found
דילוג לתוכן