משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מחסום פה לכלבים- כל מה שחשוב לדעת

מחסומי פה לכלבים הם אביזרים שנויים במחלוקת כשרבים רואים בהם אמצעי אכזרי. עם זאת חשוב להבין מהשלב הראשון שישנם מצבים בהם מחסום פה הוא לא פחות מהכרחי, למשל כשמדובר על כלב עם בעיות התנהגות והיסטוריה של תוקפנות כלפי כלבים אחרים ובני אדם. 

העניין הוא שכל עוד אנו משתמשים במחסום הנכון והמתאים לכלב שלנו ועושים זאת בהדרכה וליווי של הוטרינר, הרעיון הזה יכול להיות טוב, יעיל ושימושי מבלי לגרום לכלב לאי נוחות או כאב חלילה. בואו ננסה להבין מדוע בכלל יש צורך במחסום פה לפעמים, איזה סוגים קיימים ומה הכי טוב ומתי דווקא מחסום הפה הוא לא הפתרון הנכון. רגע לפני שנתחיל נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו למידע נוסף על מחסומי פה וכן מוצרים לאילוף לכלבים שלכם, אנו זמינים עבורכם בכל שלב.

מדוע כלבים צריכים מחסום פה?

כשמדובר על כלבים אגרסיביים עם היסטוריה של תוקפנות, מחסום פה הוא לרוב הכרחי בלא מעט רגעים בחיים. עם זאת מחסום פה לכלבים משמש לעוד הרבה סיטואציות שונות שלא קשורות בהכרח לאופי של הכלב:

  • סיטואציות מפחידות או כואבות: התגובה הטבעית של כל כלב לפחד היא תוקפנות ונשכנות. אלו יכולות להיות סיטואציות כמו בדיקה אצל הוטרינר או חשיפה לרעש מפחיד ומחסום הפה יכול לעזור ברגעים הנקודתיים האלו. 
  • אינסטינקט ציד מפותח: בואו לא נשכח שהחברים שלנו על ארבע הם ציידים באופים ויש זנים שהאינסטינקט הזה מפותח אצלם יותר מאחרים. אלו עשויים לנסות ולצוד בעלי אחרים קטנים יותר כשהם חופשיים ואפילו אם הם מחוברים לרצועה ומחסום הפה זו דרך טובה להבטיח שזה לא יקרה. 
  • מניעת אכילת מזון לא רצוי: בעיקר נבלות וצואה – שני דברים שהרבה כלבים אוהבים לאכול. מיותר לציין שזה בכלל לא מומלץ ובעזרת מחסום פה ניתן למנוע מהכלבים שעושים את זה הרבה את האפשרות לכך. 
  • נסיעות וטיולים: מעבירים את הכלב ממקום למקום בתחבורה ציבורית? מסתובבים איתו במקומות ציבוריים כאלו ואחרים? ברבים מן המקרים הללו מחסום הפה הוא לא רק המלצה חמה, אלא חובה ובלעדיו לא ניתן יהיה להיכנס אל אותם המקומות. 

סוגי מחסום פה לכלבים:

מומלץ להיוועץ בוטרינר לפני שאתם בוחרים מחסום פה לכלב. הנה הסוגים העיקריים של מחסום פה שניתן למצוא בשוק:

  • מחסום סל: מחסום הפה שנראה ממש כמו סל של פיקניק. זהו מחסום הפה היעיל ביותר כי הוא מונע מהכלב לנשוך או לאכול דברים שאסור לו ועדיין מאפשר לו לנשום כמו שצריך. 
מחסום פה פטקס לכלב
מחסום פה פטקס לכלב
  • מחסום בד: מחסום מבד שפתוח בקצה ולא מאפשר פתיחה של הפה, ניתן לכוונן לרמה מסוימת של פתיחה אפשרית. הפתח בקצה מאפשר נשימה טובה. מחסום פופולרי בגלל שהוא בולט לעין כמו מחסום הסל לצורך העניין. בגלל שאין אפשרות לכלב לפתוח את הפה ולהתקרר הוא מתאים בעיקר לסיטואציות קצרות ולא להליכות ארוכות ומאמץ. 
מחסום פה לכלב – גודל 8 – Karlie
מחסום פה לכלב KARLIE
  • מחסום מותאם זן: ניתן למצוא מחסומים מיוחדים לזנים ספציפיים, במיוחד לזנים עם פנים ארוכות ואף ארוך כמו גרייהאונד.

מתי שימוש במחסום פה הוא לא נכון?

מחסום פה איננו מתאים במקרים הבאים:

  • מניעת נביחה: באופן כללי לא נכון לנסות למנוע נביחה דרך חיזוקים שליליים. בכל מקרה הכלב יכול להמשיך ולנבוח גם עם המחסום. 
  • מניעת התנהגויות של הסחת דעת: כמו לעיסה של רהיטים למשל. כלומר, אם אתם רוצים למנוע זאת נקודתית זה בסדר, אבל כאמצעי ארוך טווח זה פשוט לא יעבוד וצריך לנסות ולהגיע אל שורש הבעיה. 

איך ללמד את הכלב לקבל את המחסום בצורה טובה?

האמת היא שאין דרך אחת מדויקת וטובה וכל בעלים צריך למצוא את הגישה הנכונה. ככלל מומלץ להשתמש בחטיפים לכלבים לפני התהליך ובמהלכו כדי לקשר את כל הסיטואציה לתגמול חיובי. מומלץ לשבת קרוב אל הכלב, לקרב בעדינות את המחסום לפנים שלו אבל לא להלביש אותו בכוח. לנסות ולעודד אותו להריח את המחסום ולהתקרב אליו עם הפנים בעצמו. מרגע שהצלחתם לעשות את זה הכלב ירגיש הרבה יותר בטוח ויסמן לכם שאתם רשאים להרכיב את המחסום. כמובן שבכל שלב חשוב לפנק את הכלב ולתת חטיף לתגמול חיובי, במיוחד כשאתם רוצים להראות לו שאתם מרוצים משיתוף הפעולה שלו. 

לסיכום

בשורה התחתונה, כאשר משתמשים במחסום פה מתאים ועושים זאת בצורה נכונה, זהו לא אמצעי אכזרי אלא דווקא אמצעי מצוין לשמירה על הכלב. התייעצו עם הוטרינר שלכם לפני הרכישה והרגישו חופשי לפנות אלינו בכל שלב לייעוץ נוסף!

No data was found
דילוג לתוכן