משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

איך לטפח גורים?

טיפוח גורים ושמירה על ניקיונם זה משהו שמצריך יותר מהברשה מהירה וחפוזה באופן מזדמן. מעבר לכך, ישנם גורים עם פרווה עבה ומורכבת יותר לתחזוקה, משימות הטיפוח הן רבות בכל מקרה וכוללות מקלחות מפעם לפעם, גזירת ציפורניים, טיפול נקודתי בעיניים, טיפוח דנטלי ועוד פעולות חשובות נוספות. 

במדריך הזה תוכלו ללמוד את כל מה שחשוב וצריך לדעת איך לטפח גורים. כמובן שאתם מוזמנים להיעזר במוצרים השונים באתר אותם תוכלו להזמין בקלות במשלוח מהיר עד הבית לכל רחבי הארץ. 

איך להתכונן לטיפוח הגור?

במאמר הזה נעבור צעד אחר צעד על השלבים שונים לטיפוח הגור במטרה לגרום לגור שלכם להרגיש יותר בנוח עם כל התהליך. אם תתחילו מגיל צעיר הכלב לא ישייך את החוויה לפחד ודברים שליליים גם בגיל בוגר ואולי אפילו יקבל את זה כזמן פינוק כיפי. על כן חשוב להתחיל כאמור בגיל צעיר ואפשר לגמרי להפוך את למשחק. הוציאו את התכשירים מראש, הביאו צעצועים ונסו להקליל את החוויה כמה שרק אפשר. אם מדובר על יום נעים וקיצי אפשר בהחלט להכין מראש גיגית גדולה ולעשות את זה בחוץ. 

איך לקלח גורים?

מקלחת לגורים לא שונה במהותה ממקלחת לכלבים בוגרים, אבל כן יש כמה דגשים שחשוב לשים אליהם לב. נתחיל עם הצעדים הבסיסיים ואז נעבור לדגשים:

  • הברשה: לפני שמתחילים עם המים חשוב להבריש עם מברשת לכלבים את הגור היטב ולהיפטר מלכלוכים יבשים גדולים, זה יקל עליכם את מלאכת הרחצה. 
  • סביבת עבודה: לפני שמתחילים חשוב להכין את כל הדברים מראש. לשים את התכשירים במקום נוח ונגיש ולוודא שאתם יכולים לשבת בצורה נוחה ולתפעל את הכל. אם אפשר לקבל עזרה מאדם נוסף תמיד עדיף. 
  • מים: בכל מקרה מומלץ למלא תמיד מעט מים חמימים עד גובה אמצע הרגליים של הכלב. תוכלו להשתמש בהם וזה יעזור לו להתרגל למגע המים החמימים יותר בקלות. 
  • חומרי רחצה: חשוב להשתמש תמיד בחומרים ייעודיים לבעלי חיים. מוצרים לבני אדם עשויים לגרום להם לגירויים בעור ובמקרים קיצוניים לבעיות חמורות אחרות. זה נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר על גורים אז חשוב להקפיד על כך. 
  • שטיפה: חשוב לרחוץ היטב את כל הגוף ולשים לב שלא מכניסים מים וסבון לעיניים ולאוזניים עד כמה שאפשר. מומלץ להתחיל מהגב התחתון ולעלות לכיוון הצאוור ואחר כך לרחוץ היטב גם את הבטן ואת הרגליים. לאחר החפיפה חשוב לשטוף היטב את הפרווה ולוודא כי לא נשארו שאריות של שמפו לכלבים שעלולות לגרום לגירוי בעור לאחר מכן. 
  • ייבוש: גם על ייבוש טוב חשוב להקפיד. יש לנגב את הגור היטב עם מגבת (אם צריך גם יותר מאחת) ולאחר מכן לתת לו להתייבש בצורה טבעית באוויר הפתוח. 

כאמור, כשמדובר על גורים יש כמה דגשים שצריך לקחת בחשבון:

  • זרם: אם מדובר על גורים קטנים מדי ועדיין עדינים, עדיף לא לרחוץ עם זרם. ככלל עדיף להתחיל מגיל תשעה שבועות ואילך ואם לא חייב אפשר להימנע ממקלחת של ממש. 
  • רגישות: גורים רגישים הרבה יותר מכלבים בוגרים. קלחו אותם בסבלנות ובעדינות והקפידו לוודא שלא נכנסים מים וסבון לאוזניים, לפה, לעיניים ולאף. 
  • טמפרטורה: גורים רגישים לשינויי טמפרטורה הרבה יותר מכלבים בוגרים. אתם חייבים להקפיד על סביבה חמימה ונעימה ועל ייבוש יעיל אחרי השטיפה ולא הם עשויים להתקרר ובמקרים קיצוניים זה עשוי להוביל להיפותרמיה. 

טיפוח ציפורניים לגורים

טיפוח ציפורניים הוא חשוב מעין כמוהו כשמדובר בגורי כלבים. צריך להבין שגם כאשר מדובר על כלבים בוגרים, בהחלט ישנן סכנות וצריך ללמוד איך לעשות זאת במקצועיות. אפשר בהחלט ללמוד זאת עם הזמן, אך עדיף לתרגל רק עם כלבים בוגרים. גזיזת ציפורניים ש עדיף שתעשה אצל הוטרינר או בחנויות טיפוח לכלבים ביד מקצועית. זו בהחלט הזדמנות מצוינת עבורכם ללמוד איך לעשות זאת בצורה בטוחה ויעילה. 

קוצץ ציפורניים לכלב
פטקס קוצץ ציפורניים לכלב
בצורת מספריים

טיפול באוזניים

גם הטיפול באוזניים הוא חשוב ביותר אצל גורים. מומלץ לנקות כמויות מוגזמות של שעווה והפרשות ואצל גורים חשוב לעשות זאת על בסיס יומי. בעיות באוזניים הן בהחלט נפוצות אצל גורים לצד שלל בעיות רפואיות אחרות וזו הסיבה שזה כל כך חשוב. עם הזמן ועם טיפוח עם מוצרי טיפוח לאוזניים תראו שההפרשות יפחתו עם הזמן וזה יגרום לכלב שלכם להרגיש טוב יותר. נקו עם מקלות אוזניים לחים מעט את החלק הפנימי המרוחק יותר מתעלת האוזן בעדינות כלפי פנימה. חשוב להיזהר שלא להכניס את המקל ישירות לתוך תעלת האוזן כי זה מאד מסוכן. בגלל זה גם חשוב שהכלב יהיה רגוע בתהליך. 

טיפוח ובריאות דנטלית של הגור

כאן אנחנו מדברים על אחד מסוגי הבעיות הנפוצים ביותר אצל כלבים בוגרים – בעיות שיניים וחניכיים. כדי למנוע דברים כאלו בעתיד, שגרת הטיפוח הדנטלי חייבת להתחיל בגילאים הצעירים. נכון, בתוך מספר חודשים הגורים יאבדו את שיני החלב שלהם (אל תצפו לראות אותן, הם כנראה יבלעו את כולן), אבל בעיות דנטליות בחניכיים זה משהו שמתקבע כבר בשלב הזה, במיוחד אם יש לכך רקע גנטי. 

מעבר לכך, זה לא רק שאתם מטפחים ומנקים את השיניים של הכלב, אלא גם שאתם מרגילים אותו לצחצוח והתעסקות עם השיניים מגיל צעיר. חשוב להשתמש במשחה ייעודית לכלבים בלבד ואפשר להשתמש במברשת ייעודית גם כן או פשוט במברשת שיניים לילדים שתעשה עבודה מצוינת. 

לסיכום – טיפוח  וניקיון של הגור שלכם חשובים גם לשמירה על הבריאות ומצב הרוח הכללי שלו, וזה גם משהו שבהחלט יעזור להקנות הרגלי טיפוח וגישה חיובית לנושא בגיל מבוגר יותר. מומלץ בהחלט לבחון את המוצרים השונים באתר ולהתחיל כבר מגיל צעיר.
לסיום ניתן לבשם את הגור בבושם לכלבים להשלמת האווירה ולתחושה רעננה יותר.

שיהיה הרבה בהצלחה!

No data was found
דילוג לתוכן