משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

5 דרכים לשמירה על דרכי השתן של החתול שלכם

בעיות בדרכי השתן זו אחת האבחנות הנפוצות ביותר אצל חתולים. מחלות בכליות, שלפוחית רגישה, זיהומים שונים, גבישים בשתן ועוד – כל אלו הם דברים נפוצים למדי מהם סובלים חתולים רבים. מתוך כך נראה כי בעלי חתולים רבים שואלים את עצמם האם ניתן למנוע את המצבים הלא נעימים הללו. ובכן, למען האמת, בין אם מדובר על חתולים עם היסטוריה של בעיות ומחלות בדרכי השתן ובין אם זה לא קרה ונרצה למנוע זאת מלכתחילה, יש דברים שנוכל לעשות. הנה חמישה טיפים מצוינים שיעזרו לכם לשמירה על דרכי השתן של החתול שלכם. 

טיפ 1 – הגדילו את צריכת המים של החתול לשמירה על דרכי השתן של החתול שלכם

שתן מדולל שמכיל יותר מים הוא כזה שמכיל פחות רעלנים, מינרלים גבישיים ורכיבים אחרים שעלולים לגרום לצרות ובעיות כאלו ואחרות. שתן מרוכז הוא בעל סיכוי גבוה יותר לגרום לגבישי שתן ואבנים בכליות וכן למצבים שונים של זיהום בדרכי השתן. צריכת מוגברת של מים אומרת גם שהחתול שלכם תמיד רווי מספיק וצריך להתפנות יותר, מה שיאפשר לו לסלק מהר ובקלות יותר רעלנים מהגוף ויתרום לתפקוד הכליות. הנה כמה רעיונות איך לעודד את החתול לשתות יותר מים:

  • מים טריים: חתולים מעדיפים לגמרי מים טריים ממים שעמדו זמן מה. אם תקפידו לשטוף את הקערה מדי יום ולהחליף את המים בתדירות גבוהה יש סיכוי שהחתול שלכם ישתה יותר. 
  • מזון רטוב מקופסת שימורים: המזון הרטוב מכיל כמות גדולה יותר מים. זוהי דרך פשוטה יחסית לגרום לחתול שלכם לצרוך יותר נוזלים. 
  • מים בטעמים: אם תוסיפו למים דברים שהחתול שלכם אוהב, למשל שמן מקופסת טונה, זה יעודד אותו לשתות יותר מבדרך כלל. 
  • מתקני שתייה: מתקני שתייה מעודדים חתולים לשתות יותר. שווה לחפש במיוחד מתקנים המאפשרים סירקולציה של מים זורמים וידוע שחתולים מעדיפים יותר לשתות מים באופן הזה. 

טיפ 2 – בחנו מחדש את התזונה של החתול

אם החתולים שלכם סבלו בעבר מבעיות שונות בדרכי השתן, שווה למדי לבחון אפשרויות של מזון רפואי למטרה הספציפית הזו העשיר בויטמינים, מינרלים, חלבון ורכיבים אחרים המגנים על השלפוחית והכליות. מרבית המוצרים הללו מוגבלים במגנזיום, אבץ וסידן. רכיבים הידועים בפוטנציאל לגבישים בשתן ואבנים בכליות כאשר הם מגיעים לכמות גדולה ממה שהגוף של החתול מסוגל לפרק. כמו כן מדובר על מזונות שמעלים את רמת חומציות השתן, מה שעוזר למנוע התגבשות שלו ומחלות שונות.

כמובן, לפני כל שינוי בדיאטה של החתול מומלץ בחום להתייעץ עם הוטרינר שלכם שיוכל לכוון אתכם למזון הספציפי שיתאים לחתול שלכם. כמו כן חשוב להתייעץ לגבי אופן המעבר ורצוי לעבור בהדרגה בין סוגי המזון. 

טיפ 3 – הפחיתו את מקורות הסטרס הסביבתיים של החתול

חתולים רגישים למדי לגורמים סביבתיים שונים של סטרס, ואלו נמצאו קשורים באופן הדוק לבעיות שונות בדרכי השתן של חתולים. חתולים שחווים סטרס גבוה על בסיס קבוע עלולים לסבול מכאבים בשלפוחית השתן ונמצאים בסיכון מוגבר לחסימה מסכנת חיים בדרכי השתן. שינויים חיצוניים כמו חתול נוסף שאומץ, תינוק חדש שהצטרף למשפחה, שינוי פתאומי בהרכב המזון או כל דבר אחר בסגנון – עלולים בהחלט להוות טריגר לסטרס שכזה שיבוא לידי ביטוי בבעיות בדרכי השתן. ישנם כמה דברים שנוכל לעשות כדי למנוע את המצבים הללו:

  • ניקיון יומי של החול: לא מעט חתולים מסרבים להשתמש בארגז עם חול מלוכלך ופשוט ימנעו מלהתפנות. החליפו את החול המלוכלך מדי יום. 
  • אל תקנו סוגי חול לחתולים שונים בכל פעם: חתולים הם בררנים במיוחד לגבי החול שלהם. אם הם התרגלו לחול מסוג מסוים עדיף שלא להחליף אותו. 
  • פינה משלו/ה: חתולים מעריכים פינה שקטה נעימה משל עצמם ללא בעלי חיים אחרים או נוכחות אגרסיבית של ילדים. חשוב למצוא מקום נוח ונעים בבית עם המיטה של החתול, שירותים לחתול והאוכל והשתייה (במרחק סביר ביניהם). בקיצור מקום מפלט שקט לחתול שלנו. 
  • שימוש בפרומונים מלאכותיים: דרך מצוינת לטפל בסטרס של חתולים היא באמצעות פרומונים מלאכותיים בריחות שחתולים אוהבים. מומלץ לשים באיזורים בבית ובחצר בהם הם מבלים את רוב הזמן שלהם וזה בהחלט יכול להוריד את רמות הסטרס. 

טיפ 4 – העשירו את סביבת החתול

מחייה בתוך הבית היא אומנם בטוחה יותר לחתולים, אבל שיעמום מופרז בהחלט עשוי לגרום לבעיות בדרכי השתן כתוצאה מסטרס מוגבר. על כן חשוב לדאוג להם לגירויים מתאימים ולתת להם להביא לידי ביטוי את האופי הציידי והקרניבורי שלהם. הנה כמה רעיונות:

  • סולמות ומעקים: חתולים מאד אוהבים לטפס ולבחון את העולם מלמעלה. ניתן לרכוש לא מעוט מוצרים מעולים בגבהים משמעותיים עם אפשרויות טיפוס שונות.
  • חידות מזון: בטבע, חתולים ובני משפחתם צדים את המזון שלהם. אם נאפשר לחתולים שלנו ״לעבוד״ בשביל המזון שלהם אנחנו לגמרי מאפשרים להם לפרוק מתח ואנרגיה. ניתן למצוא שלל סוגים של פאזלים, צעצועים לחתולים ומשחקי אוכל לחתולים. 
  • סרטונים וצעצועים זזים: כן, סרטונים של ציפורים ועכברים זה משהו שלגמרי יכול להעסיק את החתול שלכם כשאתם רחוקים מהבית. אפשרות מצוינת נוספת היא צעצועים מכניים זזים שיספקו הרבה תעסוקה לחתול. 

טיפ 5 – הקפידו על ביקורים שגרתיים קבועים אצל הוטרינר

באופן כללי חתולים זקוקים לביקורים קבועים אצל הוטרינר שיוכל לאבחן בין היתר סימנים מוקדמים לבעיות בדרכי השתן. בדיקות שתן ודם פשוטות מסוגלות לאתר בעיות חמורות כמו כשל כלייתי, בעיה הקשורה בדרכי השתן וגורם נפוץ למדי לתמותת חתולים בגיל מוקדם. שימו לב כי חתולים בני שמונה שנים ומעלה צריכים לראות את הוטרינר בתדירות גבוהה יותר. 

לסיכום הדברים – אם תקפידו על הדברים הללו תוכלו בהחלט למנוע ולצמצם בעיות בדרכי השתן.  

בית לחתול

דילוג לתוכן