משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

איך למנוע קרציות מגור כלבים?

קרציה היא מזיק מציק במיוחד. בנוסף הקרציות הן אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בהעברת מחלות שונות, גם לבעלי חיים וגם מהם לבני אדם. חשוב להגן על חיות המחמד שלנו מפניהן, ובמיוחד כשמגדלים גור כלבים.

למה הקרציה כל כך מסוכנת?

  • גירוד וכאב – העקיצות של הקרציות לצורך מציצת הדם מגור הכלבים גורמות לו להתגרד. יש גם מקרים שבהם הוא מתגרד עד כדי כך שהוא גורם לעצמו כאב.
  • זיהום – הגירודים עלולים להוביל גם לפצע ולהזדהמות האזור. זהו מצב בעייתי עבור כל כלב ובפרט עבור גור צעיר שמערכות ההגנה שלו עוד לא מפותחות לגמרי.
  • מחלות – קרציות מעבירות טפילים רבים שגורמים למחלות קשות, גם אצל הגור וגם אצל בני האדם שבסביבתו.
  • ריבוי מהיר – נקבת הקרציה עלולה להטיל בבית או בחצר אצלכם מאות ביצים. כך שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם קרציות רבות ולא "רק" אחת.

מניעת הידבקות בקרציות

קרציות הן ציידות, הן חיות להן באזורים עם צמחיה, למשל פארקים וגינות שבהם מסתובבים כלבים. הן אורבות לבעל חיים שממנו יוכלו למצוץ דם. כדאי לדעת שלקרציה יש איבר ייעודי בשם האלר שעוזר להן לזהות כל פונדקאי פוטנציאלי, למשל על בסיס הפרשת פחמן דו חמצני. אחרי שבזכות החושים החדים הקרציה מאתרת קורבן, היא מזנקת עליו ומחפשת מקום שיהיה לה נוח להיצמד בו לעור.

מאחר שאי אפשר למנוע מכלבים לצאת מהבית, אין בעצם דרך להבטיח ב-100% שהכלב שלכם לא יהפוך לפונדקאי של קרציה. עבור גורים שעוד לא קיבלו את כל החיסונים ההכרחיים ההמלצה היא לא להוציא אותם לטיולים. לחילופין לטייל איתם כשהם על הידיים שלכם ולהוריד אותם לעשיית צרכים במקום בטוח (ולא בקרבת צמחיה). אם יש לכם חצר, אפשר לתת גם לגור לא מחוסן להתרוצץ בה – אחרי שהזמנתם חברת הדברה מקצועית לצורך ריסוס נגד מזיקים ובפרט קרציות (וגם פרעושים).

איך מזהים קרציות אצל גור כלבים?

אצל גורי כלבים האזורים המועדים לפורענות הם מאחורי האוזניים וגם בין האצבעות או בקפלים של הרגליים. גם לטובת היצמדות מיטבית יש לקרציות איבר ייחודי – היפוסטום, שכולל טורי שיניים שנוטות אחורה. מומלץ לסרוק את הפרווה של הגור אחרי כל טיול – הקרציות גדולות יחסית ואי אפשר לפספס אותן. אם תזהו אותן מיד, הן לא יספיקו לגרום נזק.

עוד סימן לנוכחות של קרציות על הכלב שלכם הוא גירודים לא פוסקים. שימו לב: גם פרעושים מובילים לתוצאה דומה, ולכן כדי לדעת אם הפתרון הוא הדברה נגד קרציות או הדברה נגד פרעושים, יש לבחון מקרוב את הפרווה של הגור.

תכשירים נגד קרציות לכלבים

יש שלל תכשירים נגד קרציות לכלבים. קטגוריה אחת היא אמפולות לכלב שכוללות חומר שדוחה את הקרציות. עוד אופציה היא קולר שמבצע פעולה דומה ושבדרך כלל מחזיק מעמד לעד 6 חודשים. אפשר גם להתייעץ עם וטרינר מנוסה לגבי זריקות שימנעו את הצרה הזו. למעשה מומלץ בכל מקרה להתייעץ עם וטרינר, כדי לא לחשוף את הגור הצעיר לחומרים שעלולים להיות בעייתיים עבורו.

הסרת קרציות מכלבים – בזהירות!

אם בכל זאת התגלתה קרציה על הגור שלכם, אפשר לשלוף אותה. חובה לעשות זאת בזהירות, ועפ"י הכללים הבאים:

א. להשתמש בפינצטה

ב. לאחוז בקרציה בסמוך לעור של הגור, קרוב ככל האפשר (כדי לא לקרוע אותה ולגרום לפה שלה להישאר צמוד לכלב).

ג. להשמיד את הקרציה עם אלכוהול או לזרוק לפח בתוך שקית אטומה היטב וקשורה.
שימו לב: אם תמעכו אותה עלולות להשתחרר ממנה ביצים רבות.

ד. מומלץ לאחר השלמת ההסרה להזמין מדביר מוסמך – כדי לוודא שאין אצלכם בבית ו/או בחצר קרציות נוספות ובעיקר ביצי קרציות. המאמר באדיבות חברת הדברה סנטר: https://www.hadbara-center.co.il

No data was found
דילוג לתוכן