משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אמסטף (אמריקן סטפורדשייר טרייר)

להאזנה למאמר

האמריקן סטפורדשייר טרייר – האמסטף (American Staffordshire Terrier), הוא גזע כלבים בינוני עד גדול, שרירי בעל ראש מרובע ופרווה קצרה ונוקשה שפותח בארצות הברית. גזע זה נקרא גם אמסטף, ידוע באומץ ובכוח שלו, אך בדרך כלל יש לו נטייה לחיבה ונאמנות. בניגוד למראה הקשוח ולאבותיו הקדומים, זהו גזע כלבים עדין.

מאפיינים של אמריקן סטפורדשייר טרייר

לרוב האמסטפים יש מזג בטוח וידידותי. הם בדרך כלל לא נובחים יתר על המידה, והם מייצרים איזון טוב בין היותם כלבים בעלי אנרגיה גבוהה לבין בטטות כורסה. עם זאת, יש להם צד מגונן באישיות שלהם שחייב להיות מנוהל עם אימון וסוציאליזציה. 

אמסטף (אמריקן סטפורדשייר טרייר) - גזע כלבים

היסטוריה של האמריקן סטפורדשייר טרייר

ניתן לאתר את שורשיו של האמריקן סטפורדשייר טרייר למאה ה-18 וה-19 באנגליה. הבולדוגים והטריירים של אותה תקופה היו בשימוש נפוץ בספורט דם לא אנושי. והם גודלו עבור תכונות רצויות, כולל המבנה השרירי, האנרגיה, הסיבולת, הביטחון והזריזות שלהם. 

שילוב של כלבים אלה נכנס ליצירת הבול טרייר סטפורדשייר הבריטי. למרות שגזע זה עדיין היה בשימוש בספורט דם, הוא גם נשמר כבן לוויה והשתמש בו בחוות ולעבודה אחרת. בסופו של דבר, כלבים אלה הגיעו לארצות הברית באמצע שנות ה-1800.

מגדלים בארה"ב יצרו טרייר סטפורדשייר גדול יותר שהפך בסופו של דבר לגזע נבדל מהבול ​​טרייר סטפורדשייר, הנושא את השם אמריקן סטפורדשייר טרייר. הם גם גידלו אותו כדי שיהיה לו מזג רגוע וידידותי יותר מאבותיו. מאז הגעתם למקום, לאמסטף יש מקום נכבד בתרבות האמריקאית, כולל בקולנוע ובטלוויזיה ובכוחות הביטחון המזוינים. המועדון האמריקאי לכלבנות הכיר בגזע בשנת 1936.

טיפול באמסטף

באופן כללי, הטרייר האמריקאי סטפורדשייר יכול להפוך לבן לוויה אוהב ונאמן עבור סוגים רבים של משקי בית. עם הכשרה וסוציאליזציה מתאימה, הוא יכול אפילו להסתדר מצויין עם ילדים וחיות מחמד ביתיות אחרות. דרישות הפעילות הגופנית והטיפוח שלה בדרך כלל אינן מוגזמות.

פעילות ספורטיבית

לאמסטף יש רמת אנרגיה מתונה. הם צריכים להתאמן בין שעה לשעתיים ביום הכוללת הליכות, ריצות, ומשחק פעיל אחר. צעצועים לכלבים כמו פאזל יכולים גם לעזור לאתגר אותם נפשית, וספורט כלבים יספק גירוי נפשי ופיזי כאחד. עם זאת, היזהר לא להגזים בפעילות במזג אוויר חם. שכן, גזע זה יכול להיות רגיש לחום. 

טיפוח

המעיל הקצר והנוקשה של אמסטף קל לתחזוקה. השתמש במברשת עם סיבים רכים מדי שבוע כדי להסיר כל פרווה ופסולת רופפים. אתה יכול לצפות לנשירה כבדה יותר באביב ובסתיו ככל שמזג האוויר משתנה, מה שכנראה יחייב צחצוח פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע כדי לעזור להוציא את כל הפרווה הרופפת.

כדאי לדאוג לאמבטיה לכלב שלך בערך כל כמה חודשים או לעתים קרובות יותר אם הוא מתלכלך. וגזוז את הציפורניים שלו בערך כל חודש. כמו כן, הקפד על צחצוח שיניים מדי יום. 

אילוף והַדְרָכָה

כמו בכל גזע כלבים, הכשרה נכונה היא חובה. מכיוון שיש תפיסות שגויות לגבי כלבים מסוג פיטבול שמתויגים כמסוכנים, זה אידיאלי עבור כל מי שבבעלותו אמסטף להיות שגריר חיובי של הגזע עם כלב מנומס היטב.

אמסטף הם זן חכם למדי, אבל הם יכולים להיות עקשנים. שלבו את זה עם ההתרפקות והעוצמה שלהם, והאימונים לא תמיד קלים. חשוב להיות עקבי עם האימונים ולהתחיל מגיל גור. גורי אמסטף צריכים ללכת באופן אידיאלי לשיעורי גורים שבהם הם לומדים צייתנות וסוציאליזציה בסיסית. חיזוק עקבי וחיובי יכול לעזור גם לגורים וגם למבוגרים באילוף.

בעיות בריאות נפוצות

גזע זה בריא בדרך כלל לאורך חייו. אבל כמה בעיות בריאות תורשתיות יכולות להתרחש בטרייר האמריקאי סטפורדשייר.

בעיות בריאות שעלולות להופיע בגזע זה :

  • דיספלזיה של מפרק הירך, היווצרות חריגה של שקע הירך.
  • בעיות עור
  • מחלת לב
  • תת פעילות של בלוטת התריס- בעיה בהפרשת הורמוני בלוטת התריס, שעלולה לגרום להאטת חילוף החומרים של הכלב.
  • קטרקט

דיאטה ותזונה של אמסטף

חשוב לדאוג שכלבכם יאכל אוכל לכלבים איכותי ומזין. רוב הבעלים מאכילים שתי ארוחות ביום. אבל כדאי להתייעץ בכמות וסוגי המזון עם הווטרינר שלך. שכן, זה יכול להשתנות בהתאם לגורמים כגון גיל ורמת פעילות. עקבו תמיד אחר משקל הכלב שלכם, גם אחרי פינוקים / חטיפים לכלבים לצריכת המזון היומית הכוללת שלו. כמו כן, ודא שלכלב שלך תמיד תהיה גישה למים נקיים.

לקריאה נוספת:

בול במידה: מהי כמות האוכל המומלצת לכלב שלי?
ניקוי אוזניים לכלבים: על מה חשוב להקפיד?
אילוף כלבים: כל הדגשים החשובים למאלף המתחיל

No data was found
דילוג לתוכן