משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

איך ניתן להתמודד עם מכת מכרסמים בבית בחודשי החורף?

בתקופת החורף מכרסמים רבים, כמו חולדות ועכברים, מחפשים מחסה מהקור. לעיתים קרובות כתוצאה מכך, הם מוצאים את דרכם לביתנו. מכרסמים בבית יכולים לגרום לנזקים לרכוש, להפיץ מחלות, ולהפוך את הסביבה הביתית לפחות נינוחה. מה גם שמכיוון שהם פעילים בשעות הלילה, הם עשויים לפגוע באיכות השינה. 

התמודדות עם מכרסמים עלולה להיות מאוד מאתגרת. מדובר בחיות נבונות אשר לא תמיד פשוט ללכוד. מעבר לכך, רבים גם לא ששים לעשות זאת בעצמם. ובכל זאת, אם אתם נתקלים במכרסמים בבית בחודשי החורף, הטיפים הבאים יעזרו לכם להתמודד אתם. 

דע את האויב

קודם כל עליכם להכיר בכך שישנה בעיה. הפרשות צואה, סימני כרסום ורעשים בקירות, בארונות או בתקרה יעידו על כך שיש מכרסמים בבית. מלבד סימנים אלו, יכול להיות שפשוט תראו במו עיניכם עכבר או חולדה, מה שיאשר את החשדות באופן חד משמעי. 

חשוב לציין שישנו הבדל של שמיים וארץ בין חולדות ועכברים, מהמון בחינות. הן מבחינת הגודל והן מבחינת ההתנהגות, אורחות החיים ועוד. לכן השלב הראשון בדרך הוא להבין עם איזה סוג של מכרסמים אתם מתמודדים. לאחר מכן, תוכלו להבין מהו הטיפול המתאים. 

אין כניסה לבית!

מכרסמים יכולים להיכנס לבית שלכם דרך פתחים קטנים מאוד ולכן חשוב לאטום את כל פתחי הכניסה. לרבות רווחים סביב הדלתות והחלונות, חורים בקירות או ברצפות, חורים וחריצים סביב הצנרת, פתחי אוורור, חוטי חשמל, סדקים בתשתיות ועוד. בנוסף חשוב לזכור שאלו מכרסמים אשר יכולים לכרסם את דרכם פנימה. לכן במקביל לאיטום, חשוב לנקוט בפעולות ללכוד אותם, על מנת שלא יכרסמו חורי כניסה חדשים. 

חולדות ועכברים מסוכנים לחיות המחמד

קחו בחשבון שמכרסמים שונים עשויים לגרום נזק לא רק לבית, אלא גם לכם ולחיות המחמד שלכם.
חולדות עלולות להעביר מחלות שונות כמו עכברת וכלבת הן לבני אדם והן לחתולים וכלבים, כך
שמומלץ גם לכם לשמור מהן מרחק במידה וזיהיתם אותן בביתכם וכנ"ל לגבי חיות המחמד שלכם.
מעבר לכך, הן גם אוכלות מזון פתוח ולכן עשויות לאכול את המזון של הכלב/החתול שלכם. אל
תתעלמו מהבעיה ותקוו שתעבור לבדה – פנו ללוכד חולדות ועכברים בעל ניסיון ומוניטין לטיפול
במפגע בהקדם.

אצלנו בבית לא אוכלים חינם

מלבד מחסה בעונה הקרה, מכרסמים מגיעים אליכם הביתה מכיוון שהם מחפשים מקורות מזון. לכן עליכם לשמור על המזון שלכם מאוחסן היטב בתוך מכלים אטומים שאין אליהם גישה. כמו כן מומלץ לשמור על ניקיון של המטבח, לוודא שאין פירורים וכלים בכיור, ולהשליך את הפח באופן קבוע. אם יש לכם חיות מחמד בבית, הקפידו לאחסן את המזון שלהן בצורה טובה. ככל שתנהלו את אחסון המזון טוב יותר, תקטינו את הסיכוי שהמכרסמים יישארו בביתכם.

השתמשו במלכודות

מלכודות נגד עכברים וחולדות יכולות לעזור לכם להחזיר את השליטה על הבית לידיים שלכם. ישנם סוגים שונים של מלכודות, כמו מלכודות קפיץ, מלכודות דבק ומלכודות כלוב, היעילות בלכידת עכברים וחולדות, כל עוד תמקמו אותן נכון. כיום כבר לא נהוג להשתמש בפיתיונות רעל אלא בשיטות הומניות יותר שלא מסכנות ילדים וחיות מחמד. 

צרו קשר עם לוכד עכברים מנוסה

התמודדות עם מכרסמים בבית יכולה להיות מאוד מאתגרת. ואם אינכם מרגישים בנוח להתמודד עם מכת מכרסמים בעצמכם, תמיד ניתן להתקשר לאיש מקצוע. לוכד עכברים מנוסה יכול לעזור לכם ללכוד את המכרסמים בצורה יעילה הרבה יותר. הידע והניסיון שלו יאפשרו לו לזהות את היקף הבעיה, לאתר נקודות כניסה ואזורי קינון ולהתמודד עם הבעיה באמצעות שיטות שונות, החל בפיזור מלכודות ועד פיתיונות.

לסיכום, התמודדות עם מכרסמים עלולה להיות מאתגרת, אך יש מה לעשות. במקרים חמורים ישנם אנשי מקצוע שזמינים לקריאה שלכם ובכוחם להתמודד עם המצב במהירות ולאפשר לכם להתחמם ולהתפנק בבית בעונה הקרה ללא אורחים לא רצויים.

No data was found
דילוג לתוכן