משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מזל טוב, מיצי! הכל על הריון של חתולה

תשעה שבועות אולי לא נראים לנו כמו הרבה זמן, אבל במהלך הזמן הזה אתם תבחינו בלא מעט שינויים בחתולה שלכם. תקופת הריון של חתולה נמשכת כ- 62 יום בממוצע ויכולה לנוע בין 58 ל- 67 ימים מרגע הכניסה להריון ועד למועד ההמלטה עצמו . 

שלבי תהליך ההמלטה של החתולה

ביממה שלפני ההמלטה תוכלו לזהות חוסר שקט אצל החתולה שלכם והיא תחפש מקום שקט, מבודד ומוגן. מקום שתרגיש נוח להביא בו את גוריה לעולם.

הריון של חתולה – שבועות ראשון עד השלישי 

הביצה מופרת ומתחיל שלב התפתחות העובר, סביר להניח שמחזורי החום של החתול שלך יסתיימו. אתה עשוי להבחין שהפטמות שלה הופכות כהות יותר וורודות ומעט בולטות יותר.

 שבוע רביעי – חמישי

בדיוק כמו בני אדם, חתולים יכולים לסבול מבחילות בוקר בהריון. בסביבות ארבעה שבועות להריונה החתולה שלך עלולה להקיא ונראה שהיא יורדת מהמזון שלה (לא רק בבוקר – זה יכול לקרות בכל שעה ביום). למרות שזה נורמלי, אם זה קורה הרבה והיא לא אוכלת כלום, עדיף לפנות לוטרינר שלכם לייעוץ.

במהלך השבוע הרביעי, תבחינו שהחתולה שלך עולה במשקל והווטרינר שלך יוכל לאשרר ולבדוק את הריונה באמצעות אולטרסאונד. בשלב רגיש זה כדאי להימנע מלהרים את החתולה שלכם, כדי שלא תפגע בה או בגורים הגדלים בטעות.

בשלבים אלו כבר תבחינו בבירור שהיא עלתה במשקל. הוטרינר אפילו יוכל לומר לכמה גורים היא מצפה על ידי מישוש הבטן שלה.

החתולה שלך גם תרגיש רעבה מאוד כשהיא מתחילה לצבור את כל החומרים המזינים הדרושים לה כדי להניק את החתלתולים שלה. וודאו שהיא אוכלת תזונה מאוזנת המתאימה לחתולה בהריון ואפשרו לה לאכול כמה שהיא צריכה.

שבוע שישי -שביעי

שלב הקינון  – החתולה מתחילה להתנהג בצורה אמהית. היא מחפשת מקום נוח ובטוח ללדת את החתלתולים שלה. זה הזמן להכין לה את השטח, איזור רך חם ושקט עם הרבה שמיכות  ומכסה.
יתכן שתתחיל לגרגר מעט בבקשה לחיפוש תשומת לב ופינוק .

שבוע שמונה

לא נשאר הרבה זמן, הפטמות נפוחות ככל שמתקרבים ללידה והיא מתלקקת ומתנקה יותר בהתמקדות באיזור הבטן והפטמות. 

שבוע תשע

ייתכן שיש כמות קטנה של הפרשות בצבע אדום סביב איבר הרביה שלה. זה סימן  נורמלי שהיא מתקרבת ללידה, אם היא תלך למקום הקינון שבחרה, יש סיכוי טוב שהחתלתולים הולכים לצאת לאוויר העולם בקרוב.

שבוע 10

בעוד שהריון של חתולה נמשך בדרך כלל תשעה שבועות, יש סיכוי שתגלוש לחודש עשירי. אם אין סימן לגורי חתולים בסוף שבוע 10, יש להתייעץ עם הוטרינר .

במה מאכילים חתולה בהריון?

כדאי להאכיל אותה במזון חתלתולים באיכות טובה. ככל שהחתלתולים שלה מתפתחים והיא מתכוננת להניק אותם, היא תזדקק להרבה חומרים מזינים נוספים שאוכל לחתלתולים ייתן לה.

פינה נוחה ואינטימית 

החתולה שלך תעדיף ללדת במקום שקט, שבו אנשים וחיות מחמד אחרות לא נכנסים ויוצאים כל הזמן.

היא תעדיף מקום סגור למחצה, למשל קופסת קרטון מרופדת עם הרבה שמיכות נקיות ויבשות הרחק מאורות מסנוורים. קרוב למים והמזון שחיוניים לה מאד בשבלב זה. 

תוכלו להשתמש בארגז זה, רק לא לשכוח לרפד אותו היטב:

תזונה בהריון והנקה 

אוכל יבש לגורים (שיש בו יותר חלבון) או שימורים רטובים לגורים שיש בהם רמת טעימות גבוהה והרבה חלבון. כמובן שימור רפואי בייבי קט של רויאל או שיקומי ריקאברי זה בוסטר רציני שניהם. בהילס זה A/D שיקומי אחרי ניתוח יש בו הרבה חלבון ומינרליים הכרחיים.

כמובן חשוב להאכיל לפי טבלת ההאכלה ולאזן בין האוכל היבש לרטוב כמו חצי חצי. אם מאכילים יותר מידי יש להפעיל/לשחק עם החתולה בכדי שתשרוף קלוריות.

התנהגות החתולה במהלך ההריון

ככל שההורמונים של החתולה שלך משתנים בזמן שהיא בהריון, כך גם ההתנהגות שלה תשתנה. 

התנהגויות שאתה עשוי להבחין בהן בזמן שהחתולה שלך בהריון כוללות:

  • גרגורים חוזרים וקריאה לתשומת לב.
  • מחפשת את הקירבה שלכם יותר מהרגיל ( אפשר לפרש גם לבקשה שתעזרו קצת עם הבייביסטר).
  • יתכן שההתנהגות האמהית תישאר גם לאחר ההמלטה. היא אולי תעדיף מקום ותרצה שתתרחק מהחתלתולים שלה. 

אם החתולה שלכם כבר בהריון, בקש מהווטרינר שלך ייעוץ לגבי טיפול בחתולה שלך. כולל האכלה, טיפולי תולעים ופרעושים. עליך להשתמש בטיפולים בטוחים ומותאמים לשימוש במהלך כל תקופת ההריון.

לסיכום

מגיע לכן מזל טוב וזה הזמן להתכונן לרגע המרגש ולהרחבת המשפחה. לאחר ההמלטה, כדאי לשוחח עם הוטרינר שלכם על הזמן הטוב ביותר לסרס את החתולה לאחר. סירוס חתולים הוא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר למנוע הריון לא רצוי בעתיד. באתר מגוון סוגים של אוכל לגורי חתולים מהמותגים המובילים ומוצרים נוספים שיעזרו. לכל שאלה בנושא הצוות של מגה פט ישמח לעמוד לשרותכם. 

לקריאה נוספת:

בית לחתול

דילוג לתוכן