משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

הטיפים הטובים ביותר למעבר דירה עם חתול

מעבר דירה הוא חוויה לא כיפית , מלחיצה ומטלטלת מספיק גם כשאתה בן אדם ומודע לחלוטין לכל מה שקורה. עבור חיות מחמד, ובמיוחד הביתיים מבניהם כמו חתולים, מעבר דירה יכול להיות די הלם של ממש ואפילו טראומה . מעבר דירה  עם חתול זה בהחלט לא קל . מתלבטים איך להעביר חתול לבית חדש ? להלן מדריך שלב אחר שלב להעברת חתול חוץ לבית חדש תוך מזעור מתח וחרדות.
העברת חתול חוץ לבית חדש במילה אחת, קטניפ , בשתי מילים קטניפ ופאוץ'

טיפים למעבר דירה קל יותר עם חתול

שלב 1: בחר חדר אחד  שיהיה יעודי לחתול

לאחר שפרקתם את הרהיטים הכבדים שלכם וכשאתם מוכנים ומאורגנים לחיים בבית  החדש, זה הזמן הנכון להעביר גם את החתול. בחרו חדר קטן אחד עבור החתול שלכם, ששם הוא יוכל לשהות. בחדר זה לא אמורה להיות דלת חיצונית. כלומר הסלון זו לא אופציה טובה, אולי חדר הכביסה, או חדר האמבטיה או השינה הם אפשרויות טובות.

שלב 2: הכינו מבעוד מועד מזון, מים וחול של חתלתולים לפני הגעתו לבית החדש

חשוב להיערך עם כל הציוד מבעוד מועד, כשאתה עובר דירה עם חתול. הגדר את המיקום של המזון לחתולים, המים והמיטה לחתול בצורה מסודרת ובפינה מוגנת.
החתול שלכם לא ירגיש מספיק נוח לאכול בחלל ריק גם אם הוא זר לו קצת. נסו לעשות את זה כמה שיותר ביתי, אבל עדיין תנו לחתול את המרחב לברוח. שיוכל להסתתר כדי להרגיש מוגן ובטוח בטריטוריה החדשה.

שלב 3: העבירו את החתול במנשא חתולים- אם הוא לא רגוע ניתן לפזר או להתיז קצת קטניפ 

הצעד הראשון להעברת חתול לבית חדש הוא בחירת מנשא לחתול, בטוח ובגודל המתאים לחתול שלכם. אם אתם נוהגים, ודאו שהמכונית היא בטמפרטורה נעימה. שאין שם ריחות או רעשים שעשויים להלחיץ את החתול. חגרו את מנשא החתולים במושב האחורי. סעו בזהירות, צמצמו את העצירות בדרך – כפי שאתם בטח יודעים , חתולים הם מאד ביתיים וטריטוריאליים. לכן המסע הזה החוצה יהיה מלחיץ עבורם מאד, אנחנו ממליצים לעשות הכל על מנת להקל על הטראומה שלהם אפילו במקצת.

שלב 4: שחרר את החתול לחדר סגור תוך פיזור חטיף וקטניפ במרחב כצ'ופר 

כאשר אתם מגיעים לביתכם החדש לאחר מעבר דירה עם חתולכם, שחררו אותו לחדר שבחרתם עבורו. תדאגו לשמור את הדלתות סגורות, אך הישארו איתו בחדר. תנו לו לרחרח את החדר החדש לזמן מה ואז אם יתחשק לו לנסות לחקור את שאר הבית. חשוב שעדיין לא תתנו לחתול לצאת מהחדר. זה שלב קריטי מאד למעבר, לכן חשוב ביותר שהחתול ירגיש מאד  בטוח ומוגן. הקטניפ ירגיע אותו ויוריד את תחושת הלחץ.

שלב 5: נחמו והאכילו את החתול – פאוץ' כבר אמרנו

גם מתוקים הם סוג של נחמה, גם במקרה הזה. אוכל לחתולים והתכרבלות הם הדרך הטובה ביותר לגרום לחתול שלכם להרגיש בבית. אל תחנקו אותו בחיבוקים ונשיקות, אבל תדאגו להראות לו  שאתם שם איתו ברגעים הקשים והמעורערים . תנסו ללטף, אך לא בכח, תובילו אותם ותראו להם את מיקום האוכל, המים והמיטה. כשזה מרגיש לכם נכון, תוכלו לעזוב את החדר ולתת להם להסתגל לבד לסיטואציה .

שלב 6: שמור את החתול בחדר אחד למשך 3 ימים

תנו להם זמן, חשוב לחתולים להתאקלם לאט. החתול צריך להתרגל לבית חדש קצת בכל פעם. תוודאו שנשאר מסוגר בחדר שלו לפחות 3 ימים, על מנת לייצר תחושה של בית והתמצאות במרחב. השגיחו על החתול שלכם כדי לוודא שהוא יותר נינוח. אבל אל תשאיר אותו הרבה זמן לבד בחדר ללא השגחה. בקרו כל כמה שעות ותראו מה שלומו .

שלב 7: שמור את החתול בתוך הבית למשך שבועיים

אחרי שהחתול שלכם התרגל והסתגל,  הגיע הזמן לעשות לו סיור היכרות עם שאר הבית. כאשר חשוב לתת לו לחקור בקצב שלו, אך וודאו שאין חלונות או דלתות פתוחות לחתול שלך לברוח החוצה. השאירו את האוכל והמים באותו מקום לעת עתה. אבל אם יש לכם מקום טוב יותר למיקום החתול, במהלך תקופה זו של שבועיים זה זמן טוב להעביר אותם.

שלב 8: רשום את החתול

לפני שאתם מציגים מחדש את החתול לעולם החיצון, וודאו שהחתול רשום במועצה המקומית. תענדו לו  קולר ותג עם הכתובת שלך והטלפון  מודפסים עליו. אם לחתול אין שבב זה הזמן לעשות זאת. כך, גם אם הוא ילך לאיבוד, בין שבב לקולר, הוא לא יישאר אבוד לאורך זמן. בעת העברת חתול חוץ לבית חדש, יש לוודא כי החיסונים וטיפולי פרעושים ותולעים עדכניים.

שלב 9: פיקוח על החתול בחוץ בזמן משחק ייעודי

בפעם הראשונה שאתם משחררים את החתול שלכם מחוץ לבית  היזהרו לא לתת לו להתרחק יותר מדי. תחילה צאו איתו החוצה והראו לו את החצר האחורית החדשה- אם יש לכם אחת כזו . תוודאו שהוא קשוב לכם ונענה בחיוב כשאתם קוראים לו לחזור פנימה.

שלב 10: הגדילו לאט את זמן המשחק

ככל שתצאו יותר פעמים החוצה עם החתול שלכם, כך הוא  יצבור יותר אומץ ויתרחק יותר. אם הוא קופץ מעל גדרות, פשוט נסו להישאר בקרבת מקום ולקרוא מדי פעם כדי שהוא לא יתרחק יותר מדי. בהדרגה תוכלו לשחרר את החתול שלכם ללא השגחה, בידיעה שהוא יחזור בזמן ארוחת הערב. לשם כך, זמני ארוחות ייעודיים יעזרו לחתול שלכם להתמקם במקום החדש.

מעבר דירה היא תקופה מלחיצה עבור כולם, בני אדם וחתולים גם יחד. על ידי מודעות, מתן תנאים ועזרה לחתול ניתן לרכך את המעבר, למנוע בעיות ולחץ מיותר, וליצור אווירה נעימה  בבית החדש וכמה שיותר מהר. אנו מאחלים לכם בהצלחה בביתכם החדש, ורוצים להזכיר שאנחנו זמינים לכל שאלה!

לקריאה נוספת על קטניפ לחתולים:

בית לחתול

דילוג לתוכן