משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

ניקוי אוזניים לכלבים: על מה חשוב להקפיד?

אנחנו בטוחים שבתור אוהבי ובעלי כלבים, שיודעים ומכירים את הצורך של כלביהם, אנו דואגים לטפח אותם, בדיוק לפי מה כתוב. בשגרת הטיפוח שלכם חשוב מאד להקפיד גם על ניקוי אוזניים לכלבים. לא רק אצל כלבים עם נטיה לבעיות אוזניים.

גזעים שסובלים מבעיות אוזניים

יש  אכן גזעים מסויימים שנוטים לסבול מבעיות אוזניים או נמצאים בסיכון לפתח בעיות אוזניים. למשל קוקר ספאנייל וכלבי ביגל שמזוהים עם אוזניים גדולות ושמוטות שמגיעיות לקרקע. לכן יש להם יותר סיכוי להתלכלך ולהזדהם .

חשיבות ניקוי אוזניים לכלב שלך

הצטברות שעווה באוזני הכלב שלך עלולה להזיק לבריאות האוזניים שלו ולתרום אף לריח לא רצוי. 

חשוב לדעת כיצד לנקות את האוזניים של חיית המחמד שלך ביעילות. הניקוי מאוד חשוב וכאשר הוא נעשה באופן קבוע, הוא אמור להיות חלק עיקרי בטיפול הבריאותי של חיית המחמד שלך.

במקרים כאלה חשוב לנקות את האוזניים של הכלב באופן שוטף. זאת על מנת למנוע הצטברות לכלוך שעשוי לגרום לדלקות ובעיות אוזניים.

בקטגוריית מוצרי טיפוח לכלבים ניתן למצוא חומרים לניקוי אוזניים לכלבים המגיעים בצורת נוזל.

האם אני צריך לנקות את האוזניים של הכלב שלי או שהוא מתנקה לבד?

לא הוא לא חתול, האחריות על ניקוי האוזניים של ילדכם המזונב, הוא בהחלט עליכם. ניקוי האוזניים של הכלב שלכם בהחלט עוזר לשמור עליהן נקיות ולמנוע הצטברות של שעווה ופסולת שעלולה להוביל לזיהומי אוזניים . כלבים ששוחים או נהנים להתפלש בחול באופן קבוע או שיש להם אוזניים ארוכות נוטים יותר להצטברות של פסולת וזיהומים. לכן יש לנקות אותם לעתים קרובות יותר.

בדיוק כמו אצלנו , בני האדם , אם רואים שעווה בפתח האוזן זה מדד טוב שהן זקוקות לניקוי. אוזניים לא נקיות או מזהמות ע"י לכלוך או אף דלקת , ידיפו ריח לא טוב .

באיזו תדירות עלי לנקות את האוזניים של הכלב שלי?

ניקוי אוזני הכלב שלך 1-2 פעמים בשבועיים עוזר למנוע הצטברות שעווה. כלבים המועדים לדלקות אוזניים עשויים לדרוש ניקוי קבוע יותר. כדאי לזכור שכל גזע שונה אז אל תחששו לבקש עצה מהווטרינר שלכם וללמוד כיצד לזהות סימנים של אוזניים מלוכלכות או מגורות.

כאשר בוחנים את הדרך הטובה ביותר לנקות את האוזניים של הכלב, הדבר החשוב ביותר הוא להבטיח שלכלב שלך יהיה נוח עם כל התהליך תחילה, וגם לכם …

ניקוי אוזניים של גורים

כמובן, זה אידיאלי אם הרגלתם את כלבכם לטיפוח ולטיפול זה אצל הוטרינר עוד כשהיו גורים. זה מבטיח שהם יהיו רגילים לזה גם ככלבים בוגרים.  עם זאת, זה לא תמיד אפשרי, במיוחד אם יש לך כלב שאומץ בבגורותו או כלב מבוגר שמעולם לא ניקו את אוזניו לפני כן.

התחל על ידי נגיעה בעדינות באוזניים שלהם וליטוף כדי לבדוק איך הכלב שלכם יגיב. אם נראה שהם לא אוהבים שנוגעים באוזניים שלהם, אל תעשו זאת בכח ! אם הוא לחוץ או מתקשה זה עלול להרגיז את הכלב שלך וגם אתה עלול להיפגע. במקום זאת קחו אותם לווטרינר והם יוכלו לנקות אותם עבורך.

איזה ציוד אתם צריך?

לפני שתתחיל לנקות את האוזניים של הכלב שלך, ודא שיש לך את הדברים הבאים:

  • צמר גפן לח או רפידות צמר גפן.
  • מנקה אוזניים (חייב להיות ספציפי לכלב, לעולם אל תשתמש במוצרים המיועדים לשימוש אנושי).
  • מגבת נקייה
  • זוג ידיים נוסף -רצוי מישהו שהכלב מכיר ואוהב (שימושי במיוחד אם הכלב שלך לא רגיל לטפל באוזניים שלו).
  • שפע פינוקים וכן חטיפים לכלבים במהלך ואחרי ניקוי האוזניים.

חשוב גם שלעולם לא תשתמש במקלות צמר גפן כדי לנקות את אוזני הכלב שלך. שכן אלה עלולים להיות מוכנסים רחוק מדי לתוך תעלת האוזן ועלולים לגרום לנזק.

מדריך שלב אחר שלב לניקוי אוזניים לכלב:

  • ודא שלכלב שלך נוח, ואז הרם את האוזן שלו, החזק אותה בין האגודל והאצבע כדי לקבל לראות טוב מה קורה בתוך האוזן.
  • בדוק את האוזן ובדוק אם יש אדמומיות, הפרשות או ריח רע. זה נורמלי שיש כמות קטנה של שעווה בהירה. עם זאת, אם יש כמות גדולה מאוד, האוזניים אדומות מאוד, או שנראה שיש מוגלה או ריח רע, זה סימן לבעיה וידרוש טיפול וטרינרי.
  • נגב בעדינות את פתח האוזן בצמר גפן לח – זה יסיר לכלוך או שעווה עודפת.
  • הכנס את קצהו של מנקה האוזניים הידידותי לכלבים שבחרת לתעלת האוזן – הקפד לא להכניס אותו רחוק מדי 
  • עסו את בסיס האוזן כדי לעזור למנקה לעבור לתוך תעלת האוזן.
  • נגב כל עודפי חומר ניקוי עם צמר גפן לח.
  • חזור על התהליך עבור האוזן השנייה

אם הווטרינר שלך נתן לך טיפות אוזניים לשימוש, עדיף למרוח אותן תוך תקופה קצרה לאחר שסיימת לנקות אותן. זה יבטיח שהתרופה תיכנס לאוזן ביעילות ותיספג מבלי להיתקע על עודפי שעווה.

איך אדע אם לכלב שלי יש דלקת אוזניים?

אם לכלב שלך יש זיהום, יהיו לו אוזניים רגישות למגע והן יהיו אדומות ומודלקות. הם עשויים גם לנענע את ראשם באופן קבוע או לנסות לגרד את האוזניים מכיוון שזה ירגיש להם מעצבן להפליא למרות שלנו התנועה הזאת נראית ממש חמודה .

ייתכן שתבחין בהפרשות המגיעות גם מהאוזן, שיכולות להיות ריח רע או צבע חריג.

קרדית האוזניים יכולה להיות גם הסיבה לדלקות אוזניים אצל הכלב שלכם. אם קיימות קרדית, ייתכן שיש להן גושים במראה של קפה טחון, קרום שחור או אדום/חום עבה ושריטות וחתכים באוזניים ומסביב.

אם אתה חושב שלכלב שלך יש זיהום, הקפד לקחת אותו לווטרינר מיד והוא יוכל לרשום אנטיביוטיקה וטיפות אוזניים כדי לנקות זיהומים חיידקיים או שמרים. בנוסף, אם הזיהום נובע מטפיל, הם יוכלו לתת לך תרופות מתאימות כדי להרוג אותם, אם תשתהווו עם זה או תקוו שזה יעבור לבד, זה לא …

אז עכשיו אתם יודעים גם  איך לנקות את האוזניים של הכלב שלכם ! 

כל הכבוד !הקפידו לבדוק את האוזניים שלהם באופן קבוע ותמיד להיות על המשמר לכל דבר חריג.

No data was found
דילוג לתוכן