משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

אימוץ חתול חדש: טיפים מנצחים לחודש הראשון

כשמאמצים חתול חדש, 30 ימי ההסתגלות הראשונים הם חשובים ביותר וישפיעו במידה רבה על ההתאמה בינו לבין המשפחה ועל החיים המשותפים יחד. בתקופה הזו חשוב לחזק את הקשר בינינו לבין החתול וליצור הרגלים נכונים ושגרה מוכרת. 

אז כדי שגם אצלכם הכל ילך חלק וכמו שצריך, ריכזנו עבורכם את כל הטיפים המנצחים שיבטיחו שכך יהיה. שימו לב שחלק בלתי נפרד הוא הכנה של הבית ורכישה של ציוד לחתולים מתאים וכן מזון לחתולים איכותי. כאן באתר תוכלו למצוא את כל הדברים האלו במחירים מעולים. אז שניה לפני שנצא לדרך נזכיר שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא בכל שלב. 

רגע לפני שהחתול מגיע – הכינו את סביבת המחייה שלו

שנייה לפני שנכניס את החתול החדש שלנו הביתה, חשוב מאד שנכין את הסביבה שלו מראש. מומלץ לבחור בחדר קטן, צדדי ושקט שמאפשר אינטימיות ומספק תחושה של הגנה. בחדר הזה נשים את המיטה לחתול שרכשנו עבור החתול וגם צעצועים ומשחקים (מיד נרחיב בנושא). באותו החלל אך במרחק סביר נמקם את כלי האוכל והמים, ואת ארגז החול לצרכים חשוב למקם בלוקיישן אחר ומרוחק שצריך להיות נסתר ושקט גם הוא. 

בימים הראשונים תנו לחתול זמן להתאקלם

זהו טיפ חשוב במיוחד שכדאי לאמץ. חתול הוא בעל חיים מאד טריטוריאלי והשילוב בין אזור מחייה חדש לבין המפגש עם אנשים חדשים שהוא לא מכיר עשוי להיות לא פשוט עבורו. בשלבים האלו זה שכיח ביותר לראות חתולים מתחבאים תחת רהיטים ולא מעוניינים בכל אינטראקציה שהיא עם המשפחה שלהם. 

חשוב מאד לתת להם את הזמן הזה ולא לדחוק בהם. ודאו שיש להם פינה שקטה להיות בה לבד ותנו להם לצאת החוצה בזמן שלהם. אם תנסו לדחוק בהם זה רק ירחיק אותם יותר ויעמיס עליהם סטרס לא בריא. 

ספקו לחתול גירויים ועניין

הסטרס של הימים הראשונים הוא דבר די מאתגר והמטרה שלנו היא לנסות ולהקל עליו כמה שאפשר. הספייס והשקט שניתן לחתול הם חלק חשוב כאמור, אבל יש עוד דברים נוכל לעשות כדי לעזור. צעצועים ומשחקים לחתולים שונים למשל זו שיטה מעולה להסחת דעת ודרך ידועה אצל חתולים לפריקת מתח. מומלץ מאד לרכוש מראש מתקן גירוד לחתולים איכותי (שממילא תצטרכו בהמשך אם אתם שואפים לשמור על הרהיטים שלכם בבית). ממליצים גם על כמה צעצועים ללעיסה ומשחק עם הציפורניים. 

יצירת שגרה היא המפתח להצלחה

אם תצליחו לייצר שגרה במהרה זה יקדם באורח פלא את תהליך ההתאקלמות של החתול החדש שלכם. ניתן לעשות את זה בכמה דרכים שונות במקביל:

  • תזונה: חשוב להקפיד על האכלה מסודרת בכמויות ובשעות קבועות. באופן כללי מומלץ לדאוג לנושא הזה מראש, להתייעץ עם הוטרינר ועם המומחים שלנו ולבחור אוכל לחתולים איכותי שיתאים לחתול שלכם. 
  • שגרת טיפוח: גם זמנים קבועים של טיפוח יעזרו ליצירת שגרה ושווה להתחיל מהיום הראשון. הברשה של הפרווה היא פעולה שמומלץ לבצע באופן יומיומי בשעה קבועה ועם הזמן הרבה חתולים גם נהנים מזה. מעבר לכך, אחת לשבוע מומלץ בהחלט לצחצח את השיניים של החתול ולשמור עליהן ותוכלו למצוא באתר מגוון תכשירים דנטליים מעולים שיקלו עליכם את הפעולה. באשר למקלחות – זה אפשרי, אבל מומלץ לעשות זאת לעתים רחוקות וכדאי להתחיל אחרי כמה חודשים כשהחתול החדש כבר הסתגל לסביבה שלו. 
    באתר תמצאו מגוון מוצרי טיפוח והגיינה לחתול .
  • משחק ואילוף: יש לא מעט תרגילים נהדרים שאפשר ללמד את החתול. כדאי לעשות זאת כאמור בשעה קבועה כדי לייצר שגרה ושווה לדעת שמעבר לעניין הזה אנחנו מרוויחים כאן בונדינג וחיזוק של הקשר בינינו לבין החתול. 

הכי חשוב – הקפידו על סבלנות, עקביות והתמדה

חשוב לזכור שהחודש הראשון (ולפעמים אפילו מעבר אליו) עשוי להיות מאתגר ולא פשוט לשני הצדדים. אימוץ חתול זה דבר נפלא, אך כזה שמגיע לא אחת עם חבלי לידה וקשיי הסתגלות הדדיים. בסופו של דבר, הנכונות והרצון שלכם הבעלים הם אלו שיכריעו את הכף ואם תהיו סבלנים ומוכנים לקצת אתגרים ואולי אפילו קשיים. בסופו של דבר תעלו על דרך המלך ושני הצדדים ירוויחו מהחיים המשותפים החדשים. 

רוצים לדעת עוד בנושא, להכיר סוגים של מזון איכותי ולקבל טיפים נוספים? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור בכל שעה!

בית לחתול

דילוג לתוכן