משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

האני, יש לנו באני! כל מה שצריך לדעת על גידול ארנבים

מזללל טוב הצטרפה לחייכם חיית המחמד אולי הכי חמודה שיש , ארנבון !

אמנם יותר ויותר אנשים מגדלים בעלי חיים שהם לא כלב וחתול. עדיין בגידול ארנבים יש כמה נקודות חשובות שחשוב לקחת בחשבון גם אם אתם רגילים לבעלי חיים אצלכם בבית .

גידול ארנבים אינדור או אאוטדור 

קודם כל תלוי איפה אתם גרים, אם יש לכם חצר או מרפסת. יש לכם את הפריבילגיה להחליט אם הגידול יהיה בפנים או בחוץ, בהתאם ביותר עבור הארנבים שלך. מגדלי ארנבונים שהתברכו בגינה, יעדיפו  מגורים חיצוניים, מכיוון שהוא מאפשר לארנבים לחוות אוויר צח ושמש. עם זאת, שמירה על הארנב שלך בחוץ יכולה להגביר את הסיכון לטרף. הם עשויים להפיק תועלת רבה יותר מהשהות בבית ובסביבת בני אדם.

אם החלטתם להחזיק את הארנבים שלכם בחוץ, חשוב שיישמרו מפני שמש, קור וגשם.

לארנבים בחוץ צריך לתת מצעים נוספים כשקר בחוץ. אם הטמפרטורות יורדות מתחת לאפס, יש למקמם  הכלוב בפינה מוגנת יותר. דומה ככל שניתן לתנאי המחיה שלהם בטבע, ששם הוא חיים במחילות .

שימו לב שהשהות בחוץ מותירה ארנבים פגיעים לטורפים ולרגישויות לתנאי האקלים. ארנבים יכולים גם לחלות במחלות אם הם שוכנים בחוץ.

כלוב מזהב

לבחירת מקום המחיה של הארנב שלכם משמעות אף גדולה יותר מהמיקום שלו במרחב. גם אם בחרתם להלין את הארנב בתוך הבית, אתם צריכים לבחור את גודל הכלוב לארנבים הנכון. הארנבים הצעירים נוטים להיות אנרגטים ופעילים גם בכלוב וגם  מחוצה לו. כאשר בוחרים את הכלוב בו הוא ילווה לא מעט שעות אנחנו צריכים לוודא שיש לו את המרחב הדרוש לכך. לכן חשוב להעמיק בבחינת האופציות המוצעות בשוק , יש להשאיר מרווח מספק להתניידות חופשית במרחב שלו. שקול את גודל החלל ואת גודל החיה, כדי שיהיה לה מספיק מקום לעמוד זקוף, לשכב ולהתרוצץ בחופשיות. לוודא מצע לארנבים ומשטח מרופדים , חשוב לוודא שלארנב שלך יש משטח ומצע נקיים ללכת עליהם כדי למנוע כאבי פרקים ובעיות אחרות בכף הרגל. ארנבים לא צריכים להיות במתחמים עם תחתית חוט או חבל שעלול לפצוע אותם!

גידול ארנבים- זה לא רק ספורט 

 ארנבים הם הטובים ביותר כחיות מחמד בבית, אבל מאד חשוב לתת להם מספיק  זמן חופשי  בחוץ. זה יכול באמת להועיל להם. ארנבים צריכים פעילות גופנית יומיומית, קפיצות וריצה מאפשרת להם לנוע מבלי להגיע לשום מקום בבית שעלול להיות מסוכן. ארנב בטבע עשוי לכסות מאות מטרים בכל יום נתון, כך שמקום להסתובב בבטחה זה ממש  חיוני עבורם.

אם אין לך מקום לארנב שלך לרוץ בתוך הבית, או בחוץ בחצר, אולי תשקול שוב אם גידול ארנבים זה משהו שבאמת מתאים לך. ארנבונים חייבים מרחב מספק לקפץ ולנוע בו, מקום שהוא  שמור ומוגן מפני בריחה או גניבה. תוך הקפדה ונגישות לצל ואספקת מים. 

טייק איט איזי 

סובלנות ! קח זמן הסתגלות. אפשר לארנב החדש שלך להתאקלם בבית שלך לפני שאתה מתקשר איתו ומנסה לאלף אותו. זה יכול להיות מלחיץ ומעיק. זה השלב לאפשר לארנבות וחיות מחמד אחרות אם יש, להכיר ולהתרגל לנוכחות של האחד עם השני. אל תאפשר לארנב שלך להיות חופשי ליד החתול או הכלב שלך. זה עלול להיות מפגש לא נעים.

גידול ארנבים והסוד שבתזונה 

ארנב בוגר יבסס את התזונה שלו על מספר מרכיבים. אלו כופתיות איכותיות, ירקות טריים, חציר טרי ומים. מעבר לכך ניתן לפנק אותו עם חטיף מתאים, אבל זה תמיד יהיה בכמויות קטנות. כופתיות עשירות בנוטריינטים, מה שמספק לארנב מרכיבים שנחוצים לעלייה במשקל והתפתחות תקינה.

הקפידו להאכיל  את הארנב שלכם בתזונה בריאה. האוכל לארנבים צריך להיות מורכב מחציר וכותפתיות או מזון יבש או חציר שיבולת שועל. ליתר דיוק, לארנב צריך אספקה ​​בלתי מוגבלת של חציר,עלים ירוקים וירק דל סוכר מדי פעם כל אלה הם בגדר פינוקים של ממש.

מים מים מים

חשוב לדאוג לארנב שלך למקור  מים טריים מדי יום. חשוב להחליף את המים כל יום כדי למנוע מחיידקים לצמוח. השתמש בקערת מים עשויה מקרמיקה, פלסטיק בטוח לארנב או מתכת. מכיוון שקל יותר לנקות אותם מפני בקטריות וחיידקים. 

דגשים חשובים:

אל תיתנו לארנב שלך יותר מדי פירות או ירקות, כי זה יכול לגרום לשלשולים.
ארנבים אינם זקוקים לאמבטיות, ולעתים קרובות הם מוצאים אותם מלחיצים. זה יכול גם לגרום להיפותרמיה.
ה"כלוב" הטוב ביותר עבור ארנב הוא כלוב של כלבלב או גדר אילוף מכיוון שהם מרווחים מאוד.

אם הארנב שלך לא מסורס ניתן לקבוע תור לווטרינר כדי להפחית תוקפנות הורמונלית. כמו כן, זה עוזר להתנהגות טריטוריאלית ולריח.

לעולם אל תספר לבד את הארנב שלך אלא אם כן מדובר בגזע בעל פרוות צמר. גם אז, מומלץ לגשת לספר מקוצעי. לעולם אל תאכיל ארנבות בשוקולד- ממש כמו עם כלבים זה קטלני עבורם.

אם הארנב שלך מסתובב חופשי, תדאג שהסביבה שלו תהיה בטוחה וללא מפגעים (ללא חוטים חשופים, שום דבר שהם עלולים לפגוע בו וכו').

גידול ארנב עלול להיות מסובך ומסורבל , אבל זה שווה את התוספת המתוקה שהתווספה למשפחה, תיהנו ממנה.

 אנחנו והצוות שלנו כאן ונשמח לעמוד לשרותכם בכל שאלה ובכל רגע . 

אוכל לארנבים

ארנב

כלובים לארנבים

ציוד וצעצועים לארנבים

דילוג לתוכן