משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

בולדוג

להאזנה למאמר

כשמדברים איתכם על גזע הבולדוג (Bulldog), אתם בוודאי חושבים כמו כולם למבנה הבולדוג המקורי: הגזע הנמוך, החזק ושטוח הפנים שאנשים רבים מכנים אותו בולדוג אנגלי. למרות שאנגלי הוא באמת הגזע הפופולרי ביותר מסוגי הבולדוג, ישנם מספר גזעים אחרים משוייכים גם הם לאותה משפחה. 

גזע כלבים הבולדוג בעבר ההיסטורי שלו שימש במקור להסעת בקר לשוק ולהתחרות בספורט אכזרי של קרבות כלבים, שנקרא בולבייטינג. כיום הגזע השמנמן והחמוד הזה, הם בני לוויה עדינים אוהבי ילדים ומושלמים למשפחות.

מאפייני הגזע

שיטוט קצר בין המטבח לסלון וחזרה לנמנום על הספה הם בהחלט מן התחביבים העיקריים של גזע הזה. בולדוגים יכולים להסתגל היטב לחיי הדירה ואפילו להיות בני לוויה נהדרים להורים מתחילים לחיות מחמד. הם מלאי חיבה לכל בני המשפחה והם גורים בעלי תחזוקה נמוכה שלא דורשת מאמץ מיוחד מצידכם. רק הקפידו להרחיק אותם ממזג אוויר קיצוני, וגם לתת להם מספיק פעילות גופנית. שכן, עלייה במשקל מהווה סיכון ממשי עבורם כי הם גם ככה היו שמחים לבלות את רוב שעות היום על הספה.

בולדוגים הם אכלנים חמדנים ויאכלו יותר מדי אם תינתן להם ההזדמנות. מכיוון שהם עולים במשקל בקלות, הם עלולים להשמין במהירות אם לא עוקבים אחר צריכת המזון שלהם. חשוב להקפיד על מזון לכלבים איכותי.

גזע כלבים בולדוג

פעילות ספורטיבית

בולדוגים יכולים להיות עקשנים ועצלנים. לכן, חשוב להקפיד כל יום לשמור עליהם בכושר.

בולדוגים לא יכולים לסבול חום ולחות. כשהבולדוג שלך בחוץ, שימו לב לסימני התחממות יתר והקפידו להכניס  אותו פנימה מיד אם הוא מתחיל לגלות מצוקה. יש אנשים ששמים בריכות משחק לילדים מלאות במים במקום מוצל כדי שהבולדוגים שלהם יוכלו לשכב בה כשמזג ​​האוויר חם וכולם בחוץ. הם בהחלט כלבי בית ומעדיפים מזגן בכל הזדמנות שיש. 

בולדוגים רגישים למזג אוויר קר. לכן, בימים קרים, נסה למצוא מקום מחומם עבורם להשתולל.

בעיות בריאות נפוצות בקרב הגזע

בולדוגים מצפצפים, נוחרים ונושמים בכבדות. לעיתים הם גם נוטים לדום נשימה בשינה. אפם הקצר של הבולדוג גורם להם להיות מועדים למספר מחלות בדרכי הנשימה.

לבולדוג יכולים להיות נחיריים קמוטים שמקשים עליהם לנשום ועשויים לדרוש ניתוח לתיקון.

הבולדוג האנגלי הוא אחד הסוגים המוכרים והוא נחשב למקוריו של הגזע. לבולדוג האנגלי ראש רחב ופנים קצרות, וכן גוף חזק ומסיבי. הם מופעלים מאוד ונחשבים לאנרגטיים, ולעיתים קרבות יש להם פעולות גסטרואיינטסטינליות כמו שלשולים וגזים.

הבולדוג הוא גזע מוכר בגלל מבנה גוף והפנים הייחודיים. הוא נחשב לגזע ונאמן, אמיץ, חזק. ישנם מספר סוגים של בולדוגים. כולם עם אותן תכונות אך עם הבדלים קלים במבנה הפיזי ומראה הפנים שלהם.

יש גם בולדוגים נוספים, כמו הבולדוג הצרפתי שהוא בעצם שילוב של מספר סוגים של כלבי הפאג. בולדוגים צרפתיים שונים יחסית מבולדוגים אנגליים בגוף ובפנים. הם אהובים ככלבים ביתיים, יש להם הרבה תכונות של כלב משפחתי.

אילוף הגזע בולדוג

כלבי הבולדוג מחוברים למשפחותיהם. הם נחשבים לחכמים ומתלהבים ללמוד פקודות חדשות. 

חשוב להקפיד איתם על אילוף כלבים ואימונים. ובכך, למצות את מירב התכונות הטובות שלהן ולמנוע בעיות התנהגותיות פוטנציאליות. כמו כלבים אחרים, גם הבולדוגים צריכים להתעמלות ולפעילות גופנית כדי לשמור על כושר גופני ומנטאלי טובים.

באופן כללי רוב גזעי הבולדוג נפלאים למשפחות, כולל משפחות עם ילדים. עם זאת, חשוב ללמד ילדים כיצד לייצר תקשורת בטוחה ומכבדת עם כל כלב. שזה אומר לחנך ולהרגיל מגיל צעיר לכבד את בעל החיים, לא למשוך אוזניים או זנבות, בלי ניסיונות לרכוב על הכלב, ולתת דגש על החשיבות של מרחב אישי שהכלב זקוק. כמו כן, ההורה תמיד צריך תמיד לפקח על כל האינטראקציות בין ילדים וכלבים מכל גזע.

טיפוח של כלב בולדוג

הפרווה של הבולדוג היא ישרה, קצרה, חלקה ומבריקה. יש לו עור רך ורפוי, במיוחד על הראש, הצוואר והכתפיים. ראשו מכוסה קמטים כבדים ויש לו שני קפלים רופפים בגרון (מהלסת ועד החזה). הברשה קלה אמורה להיות שגרת טיפוח קלה. יש לוודא שלא מצטברים לחות ולכלוך בין הקמטים העלולים להפוך לגרוי בעור במהירות. 

עם האופי השקט שלהם, בולדוגים מסתדרים היטב גם עם חיות מחמד אחרות, כלבים וחתולים. עם זאת,  לעיתים הם יכולים להיות פחות חברותיים כלפי כלבים מוזרים.

באופן כללי מדובר בכלב משפחתי נוח. הוא לא פעיל מידי אך עדיין יגרום לכם לצאת מהבית על מנת לשמור לו על מצבו הבריאותי. 

למרות שמדובר בכלבים גזעיים, אנחנו מאד ממליצים לאמץ כמובן. תתפלאו, אבל גם הגזעים האלה ננטשים וניתן למצוא אותם בעמותות השונות!

לקריאה נוספת:

No data was found
דילוג לתוכן