משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

סוכרת חתולים: כל המידע שחשוב לדעת

להאזנה למאמר

סוכרת היא אחת ההפרעות ההורמונליות הנפוצות ביותר שנמצאות בחתולים. ניתן לשמור על מקרים מסוימים תחת שליטה, אך ישנם גם מצבים שכיחים שלמרבה הצער לא כל המקרים מגיבים היטב לטיפול.

בדרך כלל הפתרון יהיה טיפול בהזרקת אינסולין לצד תזונה מנוהלת בקפידה. חתולים מבוגרים יותר וכאלה שסובלים מעודף משקל נמצאים בסיכון לכל היותר לחלות בסוכרת. התסמינים כוללים בין היתר מתן שתן מוגבר, צמא מוגזם וירידה במשקל. נרחיב עליהם עוד בהמשך.

אז מהי בעצם סוכרת חתולים?

כאשר חתולים סובלים מסוכרת, זה אומר שהלבלב שלהם לא מייצר מספיק אינסולין. או, שלגוף שלהם יש תגובה לא מספקת להורמון. אינסולין נחוץ כדי לספוג גלוקוז (סוכר) לזרם הדם לאחר האכילה ולהעבירו לתאים ברחבי הגוף כדי לאפשר להם לשגשג ולגדול. אז חתול עם סוכרת לא יוכל לשלוט ברמת הגלוקוז בדמו. כאשר רמות הסוכר בדם הופכות גבוהות באופן מסוכן, זה ידוע כהיפרגליקמיה. וכאשר רמות הגלוקוז נמוכות מדי, זה ידוע כהיפוגליקמיה.

האם החתול שלי נמצא בקבוצת סיכון?

אם אתם תוהים אם גם החתול שלכם נמצא בקבוצת סיכון, התשובה היא כן. סוכרת עלולה להשפיע בקרב כל  החתולים מכל הגילים והגזעים. אך היא שכיחה יותר בקרב חתולים בגיל העמידה ומעלה, אלו הסובלים מעודף משקל וחסרי פעילות וגם בקרב זכרים. יש גם כמה עדויות לכך שלגזעים מסוימים, כמו בורמזים, יש נטייה גנטית למצב. אלה שנמצאים בטיפולים ארוכי טווח של תרופות מסוימות יכולים גם להיות בסיכון גבוה יותר לפתח את המחלה.

תסמינים של סוכרת אצל חתולים

  • השתנה מוגברת – נגרמת על ידי הגלוקוז השואב איתו מים לתוך השתן.
  • צמא מוגזם – נגרם עקב ניסיון הגוף לעמוד בקצב של איבוד הנוזלים העודף.
  • רעב מוגבר – כי הגוף חושב שהוא מורעב.
  • ירידה במשקל – מכיוון שהסוכרים בתזונה אינם יכולים לשמש את הגוף אם אין מספיק אינסולין. לכן, הם הולכים לאיבוד בשתן. המשמעות היא שהחתול למעשה אינו מקבל מספיק קלוריות. ולכן, הגוף מתחיל לפרק את מאגרי השומן.
  • הגדלה של הכבד
  • פרווה דלילה
  • חוּלשָׁה
  • דלקות בשלפוחית ​​השתן
  • הֲקָאָה

טיפול תרופתי

זריקות אינסולין לטיפול בסוכרת

רוב החתולים אשר חולים בסוכרת יזדקקו לטיפול של זריקות אינסולין. לרב אפילו פעמיים ביום, בהפרש של כ-12 שעות. הזריקה ניתנת בדרך כלל בקפל עור בצוואר וצריכה להיות ללא כאבים עבור החתול שלך. יתכן שתצטרכו גם לבדוק את רמות הגלוקוז בדם של החתול שלך עם דקירת סיכה זעירה.

מאיפה מתחילים? הנחיות מהוטרינר המטפל

הווטרינר שלך ינחה אותך בדיוק איך לתת זריקות אינסולין ולבצע כל בדיקות שתן או גלוקוז. בעלי חתולים רבים מודאגים תחילה באופן מובן ממתן זריקות. אך עד מהרה, הם יתחילו להתאמן ויראו שזו משימה די פשוטה. יתכן שתגלו שאתם צריכים עזרה ועוד זוג ידיים יוכלו בהחלט לעזור כדי לעזור להחזיק את החתול שלך בשקט בעת הזריקות. במיוחד בשלבי ההתחלה.

חשוב מאוד לעקוב אחר הוראות הווטרינר שלך במדויק ולהקפיד על שגרה יומית קבועה. זאת כדי לוודא שרמות האינסולין של החתול שלך נשמרות ברמות הרצויות. תמיד בדוק שוב שיש לך את הריכוזים הנכונים של אינסולין על כל המזרקים. וודא שאתה מאחסן אותו כראוי, במקרר, זמין בכל עת.

תזונה מאוזנת לשמירה על המשקל

מעבר לטיפול התרופתי, שמירה על תפריט מאוזן ודיאטה בהחלט תסייע בשליטה במשקל והיא חלק חשוב ביותר בניהול סוכרת. מומלץ להזין את החתולים באמצעות אוכל לחתולים איכותי. חתולים עם עודף משקל יצטרכו להשיל ממשקלם קילוגרמים עודפים. במקרים מסוימים זה בהחלט יכול להפחית את חומרת הסוכרת ובמקרים נדירים, אפילו לפתור אותה לחלוטין. פעילות גופנית היא גם חלק חשוב בירידה במשקל.

במקרים מסויימים הוטרינר ימליץ על אוכל רפואי לחתולים לטיפול בבעיות הסוכרת.

לסיכום

למרות שאין תרופת פלא לסוכרת חתולים, התחזית לאיכות חיים עם סוכרת היא טובה עם טיפול נאות בבית ושמירה על אורח חיים בריא ותזונה ופעילות גופנית.

לקריאה נוספת:

בית לחתול

דילוג לתוכן