משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

שפיץ יפני

להאזנה למאמר

שפיץ יפני (Nihon Supittsu) הוא אחד מהגזעים העתיקים והמיוחסים ביותר של קבוצת הכלבים היפניים מאזור שיבה שביפן. הוא כלב קטן עם אופי עצמאי, הוא חכם ובעל תודעה עצמאית. בגודל הקטן והנפוץ, הכלב שפיץ היפני בתצורתו הוא מזכיר את כלבי גזע האקיטה (Akita Inu) והשיבה הגדולים, שהם שני גזעי כלבים אחרים מהיפן.

מאפייני הגזע

הכלב שפיץ היפני משתייך לקבוצת כלבי השמירה והצייד. צורתו הפיזית היא יציבה, חזקה ומאוזנת. עיניו קטנות ועגולות בצבע כהה, ואוזניו ממוקמות בצורה מתונה. הפנים שלו מצויידות באף קטן ושחור. הפרווה שלו עבה ומסתירה את גוף הכלב, והם בדרך כלל בצבעים של חום בהיר ולבן, או כתום אדמדם.

מבחינת אופיו, הוא נחשב לכלב חכם, עמיד ועצמאי מאוד. הוא מתרגש מאוד מנוכחות משפחתו, אך מראה אדישות ורגיעה כלפי זרים. בשל רגישותו הבלתי רגילה, הוא דורש חינוך ותחזוקה מוקפדים כדי להתנהל נכון בסביבה חברתית ולא להפוך לכלב שמתנהג בצורה לא הולמת.

כלבי שפיץ יפני הם בעלי נטייה רבה לנביחות או יללות. זה מתגבר בעיקר אם משאירים אותם לבד להרבה זמן. אם אתה מתגורר בבניין משותף כדאי לקחת זאת בחשבון, כדי שלא תסבך את עצמך עם השכנים.

הוא כלב לוויה בעל ממדים קטנים. גובהו 25 עד 41 סנטימטר ומשקלו 5 עד 9 קילוגרם.

תוחלת החיים המשוערת של השפיץ יפני היא 10 עד 16 שנים.

כלבי שפיץ יפני

היסטוריית הגזע

הכלב שפיץ היפני היה משמש לאורך השנים ככלב צייד ושמירה ביפן. הוא היה מיועד לצייד ארנבות ביערות והרים הסבוכים שביפן. בנוסף, בעקבות הנאמנות שלו לבעליו, הוא נמצא גם בתפקיד שמירה על מקומות ביתיים.

למרות שסוג השפיץ קיים בחצי הכדור הצפוני כבר תקופה לא מבוטלת, השפיץ היפני הוא גזע מודרני יחסית שמצא נישה כבן לוויה תוסס לבית וגם כלב תצוגה מושך את העין. על פי ההערכה, אבותיהם הגיעו ליפן תחילה בצורה של סמויאדים מוקטנים. ולאחר מכן, בצורת כלבי שפיץ גרמניים בצבע לבן. ייתכן גם שכמה כלבים אסקימואים אמריקאים מקנדה הוסיפו לתערובת יחד עם קצת שפיץ רוסי בשנות ה-30, וכל אלה תרמו לגזע החדש הזה שגובש סופית על ידי מועדון המלונה של יפן ב-1948.  

בריטניה לא ראתה את השפיץ היפני מיובא עד שנות ה-70 והם הוכרו על ידי מועדון הכלבנות ב-1977.

בריאות הגזע

יש גזעי כלבים שמאופיינים בבריאות כללית ירודה בגלל הרבעות גזע לא מוצלחות. זה אומר שכלבים בגזע מסויים נוטים להיות בסיכון מוגבר למחלות שאופייניות לגזע.

כלבי הגזע שפיץ יפני הם בעלי נטייה לעליה במשקל. כמו בבני אדם גם בכלבים עודף משקל עלול לגרום למחלות ובתפקוד תקין. ולכן, חשוב להקנות לכלבים הרגלי אכילה מתאימים שישמרו עליהם מפני עליה במשקל.

טיפוח

כלבי גזע השפיץ יפני מנשירים פרווה במידה מתונה.

יש כלבים עם נשירה לאורך כל השנה, אחרים מנשירים באופן עונתי, יש שגם וגם ויש כלבים שכמעט ולא מנשירים את פרוותם. אם אתם חובבי ניקיון מושבעים לא בטוחים שתסתדרו עם כמויות השיער על הספה ואולי כדאי לכם לאמץ כלב שלא מנשיר הרבה פרווה.

בנוגע לטיפוח, הפרווה העבה של הכלב שפיץ היפני דורשת טיפוח יסודי, במיוחד בעונת הנשירה. כמו כן, טיפול נוסף שיכול להתבצע כראוי הוא ניקוי ובדיקת האוזניים והשיניים של הכלב.

אילוף 

הכלב דורש חינוך מוקפד ותרגול קבוע. חשוב לשמור על אימונים ותהליך של אילוף חיוניים לתהליך הגידול שלו על מנת שיהיה מאוזן חברתית ובתקשורת טובה עם אנשים ועם כלבים אחרים.

כלבי גזע שפיץ יפני נחשבים ככלבים די אינטליגנטים. וככאלה, בעליהם צריך לספק להם יותר גירויים במשימות מחשבה שונות. אם הם לא יקבלו את האימון שהם דורשים הם יפעלו באופן עצמאי בדרכים שעלולות להראות הרסניות כמו: חפירות של בורות בחצר ולעיסת רהיטים.

כמו כן, מדובר בגזע כלבים קל לאילוף. הם בעלי יכולת טובה לקשר בין הוראות מילוליות לביצוע פעולה כלשהי. כלבים יותר קשים לאילוף יצטרכו יותר זמן ויותר חזרות.

כלבי הגזע מריירים במידה מועטה. ישנם גזעי כלבים שלא מפסיקים לרייר. כמו לדוגמה בולדוג אנגלי שיכול פשוט להשאיר עליך כתמים רטובים וגדולים בכרבול אחד קטן בלבד.

פעילות ספורטיבית

למרות שהוא לא כלב גדול במיוחד, השפיץ היפני הוא בעל חיים פעיל ואנרגטי שיזדקק לשעה או יותר תרגול כלבים ליום. הם ייהנו מאימון בשביל הכיף, וממשחקי פתרון חידות שמפעילים את מוחותיהם החכמים והסקרנים. שפיץ יפני מצליחים היטב בזריזות ומגוון ספורט כלבים. 

תזונה מומלצת לגזע

גזעי כלבים קטנים, כמו השפיץ היפני, הם בעלי חילוף חומרים מהיר. כלומר, הם שורפים אנרגיה בקצב גבוה. הקיבה הקטנה שלהם אומרת שהם חייבים לאכול מעט ולעתים קרובות. מזון לכלבים מגזעים קטנים מהונדס במיוחד עם רמות מתאימות של חומרים מזינים מרוכזים. האוכל מגיע בגדלים קטנים כדי להתאים לפיות קטנים יותר. זה גם מעודד לעיסה ומשפר את העיכול. 

No data was found
דילוג לתוכן