משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

ביגל (Beagle)

גזע הביגל הוא בהחלט אחד היפים. הפנים עם ההבעה והאוזניים השמוטות לא יכולות להשאיר אף אחד אדיש. מדובר בגזע של כלבים קטנים עד בינוניים עם פרווה קצרה וחלקה המגיעים במגוון צבעים, כולל לבן, שחור, חום ושזוף.
הם לא רק יפים, הם גם ידועים באישיות הידידותית והשובבה שלהם. הם בהחלט נחשבים לחיות מחמד משפחתיות נהדרות, בעיקר בזכות העובדה שהם מאוד אינטליגנטים וקל לאלף אותם.

הביגלים הם במקור מאנגליה והם גודלו כדי להתלוות לטיולי ציד קטן כגון ארנבות ושועלים. מה שאומר שחוש הריח שלהם מאד מפותח.
 גזע זה נחשב לבעל תחזוקה נמוכה יחסית והם דורשים פעילות גופנית וטיפוח קבועים.

אילוף של ביגל

תודות לאינטלגנציה מפותחת, האילוף חשוב ויהיה די מהיר ויעיל אם תעשו זאת נכון. אם לא תחנכו את הביגל שלכם בזמן, בשל האינטלגנציה והעצמאות שלהם, הם עלולים להיות קצת עקשנים. חיזוק חיובי בצורת חטיפים לכלבים טעימים, יכול לעשות פלאים. 

ביגל מסתדרים בסדר גם עם כלבים וגם עם חתולים אחרים, במיוחד אם הם גדלים יחד מגיל צעיר. חשיפה וסוציאליזציה מוקדמת והתנסויות חיוביות עם בעלי חיים אחרים יכולים לשפר את התכונה הזאת אף יותר .

קבלו כמה פרטים בקצרה על הגזע

תוחלת חיים : 10-15 שנים

צורכי טיפוח

כלבי ביגל הם כלבים נקיים, אך יש צורך להבריש את פרוותם באופן קבוע כדי להסיר שיער מת אחת לשבוע. כמו כן, יש צורך לנקות את אוזניהם ולבדוק את עיניה באופן קבוע. כמו כן חשוב גם לקצץ את ציפורניו של הכלב באופן קבוע, פעם בחודש לפחות

בעיות בריאותיות

כלבי ביגל הם גזע כלבים פופולרי, אך כמו כל גזע כלבים, הם נמצאים בסיכון לפתח בעיות בריאות מסוימות. להלן כמה מהבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בכלבי ביגל:

  • דיספלזיה של מפרק הירך– היא בעיה גנטית שגורמת לשחיקת המפרק. בעיה זו יכולה לגרום לכאב, נוקשות ואי נוחות בהליכה.
  • דיספלזיה במרפק– בעיה גנטית דומה לדיספלזיה של מפרק הירך. בעיה זו יכולה לגרום לכאב, נוקשות ואי נוחות בתנועות היד והזרוע.
  • בעיות עיניים– כלבי ביגל נמצאים בסיכון מוגבר לפתח מספר בעיות עיניים, כולל:
    קטרקט – ירידה בראייה הנגרמת על ידי עכירות של עדשת העין.
    גלאוקומה – עלייה בלחץ התוך-עיני, שיכולה לגרום לנזק לעצב הראייה.
    אטרופיה של הרשתית – ניוון של הרשתית, שיכול לגרום לעיוורון.
  • אלרגיות– כלבי ביגל יכולים להיות אלרגיים למגוון גורמים, כולל מזון, אבקנים, מוצרים לטיפול בחיות מחמד וקרדית האבק. אלרגיות יכולות לגרום לבעיות עור, בעיות עיכול ובעיות נשימה.

    ביגלים ידועים בקריאה שלהם, שהיא יללה בגובה רב שהם משמיעים כשהם מתרגשים או בעקבות ריח. הדמות המצוירת האייקונית סנופי היא ביגל!

מבנה פיזי של ביגל

לביגל יש מבנה קומפקטי וחזק. הם כלבים קטנים עד בינוניים עם גוף שרירי, המאפשר להם לנווט בשטחים שונים בקלות. מבנה הגוף האתלטי שלהם הופך אותם לזריזים ובעלי יכולת סיבולת.

אופי

ביגל מציגים נטייה לעדינות, חיבה ושובבות שמביאה הרבה שמחה.
עם זאת, אם לא מקפידים על חינוך ואילוף מגיל צעיר, הם יכולים להיות חצופים ולא ממושמעים.
בעלי ביגל מגלים על בשרם שאילוף הוא הכרחי לגזע זה, מאחר וחבריהם לעיתים עוברים את הגבולות בשיטת החינוך והאילוף החיובי ולעתים קרובות פונים לחטיפים כתמריצים לציות לרגע.

חשיפה נכונה ומבוקרת בעלת תפקיד חיוני עבור הביגלים. היכרותם עם אנשים, מראות, צלילים וסיטואציות שונות במהלך ימיהם הראשונים תורמת להתפתחותם כבוגרים מאוזנים יותר.

סוציאליזציה

כמו בכל הכלבים, שיעורי סוציאליזציה מוקדמים ואילוף גורים הם חובה. פינוקים הם כלי עזר עצום באימון. 
ביגל לא מגיבים טוב לטכניקות קשות, אבל סבלנות, חיזוקים חיוביים ואפילו קצת יצירתיות ינצחו בסופו של דבר.

מתאים מאד לחיים עם לילדים, מתאים לגידול בדירה, מדובר בכלב אינטליגנטי ואנרגטי. אוהב לשהות בחברת אנשים בתוך בית. קל לאילוף אך דורש סבלנות, מסירות והשקעה. צריך לעבור תהליך חיברות תקין אך יכול להסתדר בקלות עם אנשים ועם בעלי חיים אחרים.

פעילות ספורטיבית

מאחר ומדובר בכלב אנרגטי, פריקת אנרגיה חשובה מאד, יכולה להיות גם בדמות משחקי חשיבה והרחה. זאת מאחר מדובר בגזע אינטלגנטי ורגיש מאד לריחות.

ביגל הם כלבים פעילים ואנרגטיים שזקוקים לפחות לשעה של פעילות גופנית בכל יום. זה לא אומר רק לתת להם לצאת לחצר האחורית. 
ביגל גודלו לעבוד בצוותים, והם הכי מאושרים כשיש להם חברה. ביגל שנותר לבד בפנים או בחוץ לפרקי זמן ארוכים נוטה להיות הרסני. ניתן להימנע מכך אם יש לו בן לוויה (בין אם אנושי או כלב) לשחק איתו. 
ביגלים הם גם אמני בריחה ולכן אזור התעמלות חייב להיות בעל גדר בגובה של לפחות מטר וחצי. 
הטיולים חייבים תמיד להיעשות עם רצועה לכלב, משום שככלב עם יצר ציד חזק מאוד, ביגל לא יוכל לעמוד בפני הדחף לברוח במרדף אחר ריח מפתה.

תזונה מתאימה לכלב ביגל

כלבי ביגל הם כלבים בריאים באופן כללי, אך כמו כל גזע כלבים, הם נמצאים בסיכון לפתח בעיות בריאות מסוימות אם אינם מקבלים תזונה נכונה. חשוב לבחור אוכל איכותי לכלבים המיועד לכלבים פעילים, מכיל חלבון ממקורות איכותיים, שומנים בריאים, פחמימות מורכבות, ויטמינים ומינרלים.

כמות האוכל שאתם צריכים להאכיל את כלבכם תלויה בגיל, במשקל, ברמת הפעילות ובבריאות הכלב. ככלל, כלבי ביגל צריכים לאכול בין 1.5 ל-2 כוסות מזון יבש ביום.

טיפים לתזונה נכונה לכלב ביגל

  • האכילו את הכלב שלכם בזמנים קבועים.
  • הקפידו על כמות האוכל המתאימה.
  • הציעו לכלבכם מים טריים בכל עת.
  • הימנעו ממזון אנושי.

התאמה של כלב ביגל למשפחות ומגורים

יכולת ההסתגלות של הביגל הופכת אותם למתאימים למגורים בדירה. בתנאי שיוצאים איתם לטיולים קבועים ברצועה מספר פעמים ביום, ללא קשר למזג האוויר. הם משגשגים עם כשעה של פעילות גופנית מדי יום.
ללא פעילות גופנית ותשומת לב מספיקים, הם יכולים להפגין התנהגויות הרסניות אם יישארו לבד לתקופות ממושכות.

מה שמאפיין את הגזע זו הקולות שהם משמיעים. אומנם הם לא דברניים כמו ההאסקי אבל בהחלט לא חוששים להביע את דעתם – נביחה/נהמה, יללה מתפרצת, המשמשים לעתים קרובות כאשר הם מזהים טרף או כשמחליטים שהגיע הזמן להעיר את השכונה ב-6 בבוקר. ככלבי להקה, הביגלים בדרך כלל מקבלים בשמחה חיות אחרות וגם חברים אנושיים חדשים.

לסיכום

ניתן לסכם ולומר שלכלבי הביגל אישיות כובשת ומורכבת מצד אחד הם חביבים ואוהבים. אך מצד שני, הם יכולים להיות עקשנים ואנרגטים. לעיתים, זה עלול להתיש את בעליהם.
אם התכוונתם לצרף אחד כזה למשפחה קחו בחשבון שלתת לו לרבוץ כל היום על הספה בלי מעש, זה לא הפיתרון. מדובר בכלב שצריך לאתגר אותו מאחר והוא בעל אינטלגנציה גבוהה ועלול להשתעמם בקלות.

אם יש לכם שאלות נוספות על הגזע צוות מגה פט זמין ומחכה בסבלנות להעניק לכם שירות עם חיוך. 

No data was found
דילוג לתוכן