משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

חתול פרסי

אין הרבה גזעי חתולים שזוכים לתהילה כמו של גזע החתולים הפרסיים, הם הגזע הפופולרי ביותר של חתולים ביתיים, בעולם. בפוסט זה בבלוג, נעמיק בידע על גזע החתול הפרסי ונלמד על המאפיינים שלו ודרכי הטיפול בו. הישארו איתנו!

מבוא – קצת על החתול הפרסי

אחת התכונות שהופכת את החתול הפרסי לכל כך פופולארי היא האישיות הכובשת מלאת החיבה והרוגע.
אלה לא מסוג החתולים שעומדים לקרוע לכם את הבית באמצע הלילה. הוא לא יעיר את כולם בהתרסקות חזקה של המנורה בסלון. בהחלט מדובר בגזע צייתני מאוד, הם מבלים את זמנם מכורבלים ליד בעליהם בספה בסלון.

חתולים פרסים חובבים מושבעים של משחקים. החל מקרן לייזר או עכבר צעצוע ועד מגדל טיפוס שבו החתול שלכם יוכל להציג את התעלולים המצחיקים שלו. החתולים האלה לא אוהבים להוציא הרבה אנרגיה. הם בהחלט יסתפקו במשחק קצר ואז יחזרו למצב התכרבלות על הספה.

למרות שמדובר בחתולים מאוד אוהבים, הם לא תובעניים ולא יפריעו לך בנסיונות למשוך את תשומת הלב שלך. הם גם יצורים מאוד סלקטיביים, רק מגלים חיבה לקבוצה מאוד מצומצמת של בני לוויה קרובים.

חתול פרסי

עובדות לא ידועות על חתולים פרסיים

1. עלו מאירופה בשנת 1626 – הגזע הפרסי התחיל במקור במסופוטמיה העתיקה (איראן בימינו), אציל איטלקי שטייל ​​בעולם וגילה את החתולים הללו במהלך מסעותיו וזוכה להבאת החתולים ארוכי השיער הראשונים לאירופה בשנת 1626.

2. המלכה ויקטוריה אהבה חתולים פרסיים – המלכה ויקטוריה הפכה את הגזע הפרסי כאשר רכשה חתולים פרסיים משלה. זה העלה משמעותית את  הפופולריות של הגזע. המלכה ויקטוריה רכשה לראשונה שני פרסים אפורים. מה שגרם לאנשים רבים לרצות חתולים כמו אלו של המלכה. 

האם החתולים הפרסיים מעדיפים חיי בית?

חלק מהגזעים מעדיפים לעיתים להיות בחוץ, חתולים פרסיים מעדיפים לוותר על העונג.
יש להם פרווה ארוכה ומפנקת המסתבכת בקלות. לכן, חשוב להקפיד על תחזוקה כדי לשמור על מראה טוב ותחזוקה טובה של הפרווה.

חתולים פרסיים אינם ציידים טובים כמו גזעים אחרים וזו גם סיבה שהם לא יצליחו להתמודד עם הרבה מהסכנות שחתולים נתקלים בהן בחוץ, כמו חתולים אחרים, כלבים ועוד. 

הם צייתנים שמעדיפים לבלות את זמנם בפעילות בבית. במיוחד, מכיוון שהם מאוד חוששים מהחום ומזג האוויר חם.

אופי ואישיות החתול הפרסי

אלו הם חתולים שאוהבים מאוד תשומת לב ואהבה. הם אינם תובעניים עם הרצון שלהם לחיבה ויכולים בהחלט לחכות בסבלנות לכשתהיו פנויים לכך. 

האם החתולים האלה טובים למשפחות?

חתולים פרסיים לא אוהבים בתים וסביבה רועשת, הם יעדיפו להיות במקומות שלווים סביב אנשים רגועים שמשתלבים עם ההתנהגות השלווה שלהם. אבל הם עדיין יכולים להיות חיות מחמד משפחתיות נהדרות ובבתים עם ילדים רגועים. אם הילדים שלך רועשים ופעילים מאד, אז הגזע הפרסי לא מתאים לכם. 

האם הגזע הזה מסתדר עם חיות מחמד אחרות?

הגזע הפרסי לא סולד מכלבים ויעדיף שהכלב שחולק איתו את הבית יהיה רגוע ושליו ואם הוא אכן כזה, אל תופתע אם תמצא אותם מכורבלים יחדיו.

מזון ותזונה 

לחתולים פרסיים קלאסיים יש פנים שטוחות ולסתות קצרות שעלולות להקשות עליהם באכילה ובשתיה.
לכן, חשוב לוודא שיש לכם את קערת החתול הנכונה ושאתם דואגים להשלים את החוסרים בתזונה של החתול שלכם עם הרבה מזון טרי או אוכל רטוב לחתולים עשיר בלחות. זאת משום שלעתים קרובות קל להם יותר לאכול אוכל לח. אוכל יבש איכותי הוא אופציה מצויינת במיוחד עבור פרסים שאין להם פנים מעוכות ושטוחות.

זה זה יהיה רעיון לא רע בכלל לספק לפרסי שלכם מזרקת מים לחתול כדי לפתות אותו ולהקל על צריכת המים שלו.

תוודאו שאתם בוחרים מזון לחתולים עשיר בחלבונים מן החי ודל בפחמימות. הקפידו לשלוט בכמות הקלוריות היומית שהפרסי שלכם צורך כדי למנוע מהם עלייה ועודף משקל.

פעילות ספורטיבית 

כאמור, הפרסים הם גזע צייתן במיוחד של חתולים, אך הם גם גזע די עצלן. הם לא מפעילים הרבה אנרגיה ומעדיפים לבלות את זמנם ברביצה על הספה, המיטה או מקומות נוחים אחרים.

פעילות גופנית חשובה לכל חתול. ויש לעודד כמה שניתן את הפעילות הגופנית שלהם. אנחנו היינו ממליצים לשלב צעצועים לחתולים שיעודדו אותם להיות בתנועה. למשל: מצביע הלייזר או את עכבר הצעצוע, שזזים במהירות ומחדדים את חוש הצייד שטמון בכל חתול.

הודות לאופי הצייתן והרגוע שלהם, קל יותר לטפל בחתולים פרסיים מאשר גזעים אחרים. מאחר שהם מאפשרים טיפול, טיפוח ואילוף, תוכלו בקלות לקחת חלק בטיפוח ובטיפול היומיומי שלהם באמצעות שיטות חיזוק חיוביות. מומלץ להתחיל בתרגולים אלו כשהם גורי חתולים ולהיות סבלניים ועקביים עם הכשרתם.

לסיכום

אם עדיין לא השתכנעתם בנוחות והכיף בגידול חתול מגזע פרסי, מוזמנים לפנות אלינו וניתן לכם עוד מידע בנושא, צוות מגה פט שמח לתת לכם מענה בכל עת.

בית לחתול

דילוג לתוכן