משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

ביטוח חיות מחמד: איך זה בכלל עובד והאם זה כדאי?

כל מי שמגדל בעל חיים בבית, וזה לא משנה אם זה כלב או חתול, יודע היטב שמדובר על בן (או בת) משפחה לכל דבר ועניין. ובמשפחה כמו במשפחה, כשמישהו זקוק לעזרה, ובטח כשמדובר על סיוע רפואי, נעשה כל מה שאפשר כדי לעזור. 

עם זאת, כשהקליינטים הם בעלי חיים ולא חברים בקופת חולים כזו או אחרת. טיפולים שונים עשויים להיות מאד יקרים. ברגע האמת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם חובות כבדים. כאלה שלא תמיד אפשר לעמוד בהם בקלות, אם בכלל.

כך בדיוק הפכה האפשרות של ביטוח חיות מחמד לאחת האופציות המבוקשות בשנים האחרונות. עם הזמן ההיצע משתדרג והיקף הכיסוי משתפר. אם גם לכם יצא לשקול את העניין, אנחנו רוצים לדבר כעת על הנושא לעומק ולנסות להסביר איך זה עובד והאם זה באמת כדאי ומשתלם. 

ביטוח חיות מחמד – למה זה בכלל חשוב?

המרפאות הוטרינריות ברחבי הארץ הן גופים פרטיים, כאלו שגובים כסף על כל שירות שהוא. המחירים של טיפולי השגרה ידועים ומתקבלים על הדעת. אך ההוצאות הרפואיות הבלתי צפויות מנגד עשויות להגיע לכדי עשרות אלפי שקלים. אנחנו מדברים על ימי אשפוז, ניתוחים מורכבים, קיבועים, מיכשור רפואי ותרופות יקרות שמן הסתם לא כלולות באף סל תרופות שהוא. 

כשכלב או חתול סובלים מבעיה רפואית המצריכה טיפול בעלות גבוהה, בעלים שלא עומדים בתשלום יבחרו במקרה ה״טוב״ בטיפול זול ולא יעיל. במקרים הפחות טובים יש גם כאלו שיאלצו או יעדיפו להרדים את בעל החיים.

ביטוח חיות מחמד ימנע את המצבים האבסורדיים והמיותרים האלו. כאמור, רוב האנשים אוהבים את בעלי החיים שלהם אהבת נפש ורואים בהם בני משפחה לכל דבר ועניין. ביטוח חיות מחמד זו הדרך היחידה כיום להבטיח טיפול רפואי איכותי ופיצוי כספי הולם. 

איזה כיסויים קיימים?

אז למה בעצם מתכוונים כשאומרים ביטוח חיות מחמד? בגדול הכוונה היא לשלוש פוליסות עיקריות:

  • ביטוח בריאות: הביטוח הבסיסי ביותר שמעניק כיסוי לטיפולים רפואיים שונים. בדיקות, צילומים והדמיות, ימי אשפוז, ניתוחים, תרופות ועוד. זהו הביטוח החשוב ביותר ומומלץ שלא לוותר עליו. 
  • ביטוח צד ג׳: הביטוח הזה מעניק כיסוי כספי במקרים בהם בעל החיים גורם לנזק רפואי או נזק לרכוש של אדם אחר. פיצויים על טיפולים רפואיים וכיסוי הוצאות משפטיות שהן נפוצות במיוחד במקרים של תקיפות כלבים. מומלץ בעיקר לבעלי כלבים אגרסיביים שנוטים לתוקפנות או חיות מחמד משוחררות שנוטות להרס של רכוש וציוד. 
  • ביטוח חיים לחיות מחמד: פיצוי כספי במקרה של מוות מוקדם ולא טבעי של בעל החיים. הפיצוי ניתן לפי הערכת השווי של בעל החיים. הפיצוי על כלב גזעי למשל יהיה גבוה יותר מהפיצוי על כלב מעורב. 

ממי ניתן לרכוש ביטוח לחיות מחמד?

ככל שעובר הזמן התחרות בין הגופים המבטחים גוברת כשעוד ועוד חברות מתחילות להציע ביטוח חיות מחמד. בין האפשרויות השונות ניתן למצוא גופים ייעודיים כמו חיותא ומרפאט. וכן חברות ביטוח כלליות כגון ליברה, הראל וביטוח הפניקס שמציעות כיום פוליסות ביטוח שונות לבעלי חיים. 

מהם התנאים הכלליים של ביטוח חיות מחמד וכמה זה עולה?

התנאים משתנים מן הסתם מחברה לחברה, אך ככלל חשוב להכיר את המגבלות הקיימות. ראשית ניתן לבטח לרוב בטווח גילאים ספציפי, בדרך כלל מגיל חצי שנה ועד שמונה או תשע שנים לכל היותר. כאשר בעת רכישת הביטוח בעל החיים צריך להיות במצב בריאותי תקין. ישנם גזעים ספציפיים עם נטייה לתוקפנות שאותם רוב חברות הביטוח לא מסכימות לבטח (כמו דוברמן, רוטווילר, פיטבול וכו׳). לבסוף חשוב לזכור כי הביטוח לא מכסה טיפולים שגרתיים (חיסונים וכו׳), טיפולי שיניים וטיפולים אסתטיים וכן טיפולים התנהגותיים. טווח המחירים לביטוח בריאות שנתי הוא בין 800 ל-1400 שקלים בשנה. 

בשורה התחתונה – כן או לא?

אם אתם שואלים אותנו, ביטוח חיות מחמד זה דבר מומלץ במרבית המקרים. כמובן שחשוב לבחון לעומק את הנתונים הספציפיים בכל מקרה. ככלל מדובר על רשת ביטחון חשובה ביותר שעשויה לחסוך לנו עשרות אלפי שקלים ואפילו להציל חיים. 

רוצים לדעת עוד על ביטוח בעלי חיים? מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שלב ונשמח לעזור! בנוסף באתר שלנו תוכלו למצוא אוכל לכלבים מומלץ וכן ציוד לחתולים ולכל חיות המחמד.

No data was found
דילוג לתוכן