משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

למה חתולים נושכים ומה עושים?

אז אתם בעלים של גוש פרווה קטן עם אוזניים קטנות ואף ורדרד מקסים ובטן עגלגלה …הכל טוב ויפה. עד שאתם מגלים שהגוש החמוד הזה בין רגע הופך לנמר. מסתבר שחוץ מלגרגר מהנאה הם יודעים גם לנשוך ולשרוט אם מפחידים אותם או במצב שהם מתגוננים. השיניים והציפורניים החדות כתער שלהם עלולות לנקב עמוק, ובמצבי קיצון אפילו לחדור לרקמות, רצועות וגידים. 

בעוד שחתולי בית מחוסנים בדרך כלל נגד חיידקים וזיהומים מסוימים, חתולי רחוב (ולפעמים אפילו חתול הבית שלך) בהחלט יכולים לשאת חיידקים. כשהחתולים האלה נושכים או שורטים אותך, יהיו לכך השלכות ואין להקל בהם ראש. אנחנו ממש ממליצים שתיגשו לרופא עד חלון זמן של  שמונה שעות כדי לצמצם את הסיכון לזיהום. לא רוצים להלחיץ אבל בהחלט יש סיכוי שאף תזדקקו לקבלת מנת אנטיביוטיקה דרך הווריד. או, במקרים מרחיקי לכת חמורים כל הדרמה הזאת תוביל אף לאישפוז.

זיהומים פשוטים משריטת חתול יכולים להיות חמורים, במיוחד עבור אנשים עם  סוכרת  או אנשים עם מערכת חיסונית חלשה , והסיכון לזיהום שלהם גדול אף יותר.

מה משמעות הנשיכות והשריטות בעצם ?

יש דעות שונות בין מומחי החתולים לגבי הסיבה שחתולים מסוימים נהנים מליטופים, אך גם נוטים לנשוך בעת ליטוף. מה שכן, יש הסכמה גורפת שאם חתול נושך אותך, הוא בעצם אומר בשפתו שהספיקו לו הליטופים והוא די מיצה את העניין .

כמות הליטופים הרצויה  היא אינדיבידואלית משתנה מחתול לחתול. לא כל חתול מגיב בנשכנות כשהספיק להם. יש חתולים שפשוט ירדו ממך וילכו למקום אחר , בעוד שחתולים אחרים יתנו לכם נשיכות קטנות.

האם היה ניתן לחזות את חתולים נושכים מראש?

ובכן אכן יש סימנים, אנחנו ממליצים שתתחילו לחפש אותם אצל הנמר הפרטי שלכם …

אם אתם רואים למשל את הזנב של החתולה נע באגרסיביות מסוימת, כדאי לכם להזהר! היא מתכוננת להביא לכם וואחד ביס. כך גם אם האזניים של החתול נצמדות אחורה קרוב לראשו. זוהי  עמדת תקיפה לקראת נשיכה הקרובה שעתידה להגיעה.

אם פתאום החתול חסר מנוחה, או שהוא נמתח ובוהה ביד שלך, הוא עלול לנשוך בעוד רגע.

במקרה וראיתם אחד מהסימנים הללו, פשוט הפסיקו ללטף את החתול או החתולה. הם יבחרו אם להישאר אתכם, או ללכת  בכל מקרה, לפחות תנצלו מנשיכה לא נעימה.

חשוב לא להעניש את החתול על נשיכה, בדקנו, זה לא עובד. חתולים מקשרים עונשים לאדם שנתן אותם, יותר מאשר להתנהגות שלהם באותו הרגע . אם פספסתם סימנים מקדימים והחתול החל לנשוך אתכם, השתדלו לא לדחוף את החתול או למשוך את ידיכם חזרה. אם תקפאו על המקום כשידכם בפיו של החתול, הוא לא ינשוך חזק. הוא יבין שהעביר את המסר ושפסקתם מללטפו. אם תנסו לדחוף את החתול, מרבית הסיכויים שיתחיל להילחם עם ידכם ויגרום לשריטות ודימומים. פצע נשיכה מבעל-חיים מזדהם בקלות. לכן אם חתולכם נשך אתכם, יש לנקות את הפצע היטב ולהתייעץ עם רופא.

אילוף הנמר 

 כשאדון הבית מרגיש שהספיקו לו הליטופים, הוא ינשוך את ידכם בכדי שתדעו (אם התעלמתם מסימני האזהרה זו כבר בעיה שלכם ).

ישנם מומחים הממליצים להשתמש  בחטיפים לחתולים כפרס כדי לאלף ולחנך את החתול. בכך לאפשר עוד קצת זמן ליטוף. כשמופיע סימן ראשון לקראת נשיכה (ראו פיסקה קודמת) תנו לחתול חטיף והמשיכו ללטף אותו. כעבור זמן נוסף הציעו לו עוד חטיף. כך, החתול ילמד לקשר בצורה חיובית בין  המגע שלכם והליטופים לחטיפים שהוא אוהב. עם הזמן יאפשר הוד מעלתו ללטף אותו קצת יותר. 

הסחת דעת 

מעבר לשוחד של החטיפים, אנחנו ממליצים להעסיק את הנמר שלכם. עם מגוון צעצועי נשיכה לחתולים , מתקן גירוד לחתול וכל דבר שיהווה אטרקציה גדולה יותר מהידיים שלכם.

כך יוכל לשייף את ציפורניו ולפרוק את יצר הצייד שלו בלי שאתם תצטרכו להגיע למיון …

אנחנו פה אם תרצו להיתייעץ , לשאול או סתם לחלוק חוויות.

צוות מגה פט ישמח להיות לכם לעזר  6897*

בית לחתול

דילוג לתוכן