משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

בישון פריזה

להאזנה למאמר

מחפשים לאמץ כלב קטן חדש? מי שמחפש כלב נוח חייכני וחברותי, בישון פריזה (Bichon Frize) הוא לגמרי הפטרנר המושלם עבורכם.

בישון פריזה הוא גזע כלב פופולרי מאד, שמקורו בגדה המערבית של האי גרנד ישון בצרפת. זהו גזע מבוקש ביותר ונחשב לכלב משפחתי נוח אשר מתאים לתנאי חיים רבים אפילו למגורים בדירה קטנה. בישון פריזה ידוע בשל עצמאותו וגובהו הנמוך. מה שהופך אותו לכלב הניתן לנשיאה נוחה בידי הבעלים.

מראה של כלב בישון פריזה

בישון פריזה הוא כלב קטן ומתוחכם במבנה. הגזע משקלו בין 4.5 ל-8 קילוגרם וגובהו כ-25 סנטימטרים. לגזע גוף קטן, ארוך ומאוזן, ראש ייחודי ואוזניים גדולות ותלויות. עיניו ירוקות, זנבו קצר ובולט. הפריזה מכוסה בפניו עם פרווה קצרה וצפופה, פניו שטחוחות ומשוכות אחורה בעל אף קטן .

הפרווה של בישון פריזה ארוכה, מחולקת לזקן ולשיער המונח מאחורי ראשו השטוח. צבע הפרווה עשוי להיות שחור, חום, או כל גוון השילוב שלהם. נפוץ למצוא את הבישון פריזה עם כתם לבן או בצבע חול.

בישון פריזה

אופי הגזע

כלבי בישון פריזה מאוד חברותיים ואינטליגנטים. הם נאמנים ביותר ואוהבים להיות סביב בני משפחתם. עם זאת, הם יכולים להיות מעט שמרנים וחקרניים כלפי זרים ולעתים יכולים להיראות קצת עקשנים בהתחלה, עד שיתרגלו לאנשים חדשים.

טיפוח וטיפול

בישון פריזה אינו מתיש בטיפולו, אך יש לו פרויקטים מונוטוניים. ה-Bichon Frize אכן דורש תחזוקה שוטפת בשל הפרווה העבה והמתולתלת שלו. יש צורך להבריש את הפרווה שלהם לעתים קרובות כדי למנוע קשרים והסתבכות. פגישות טיפוח מקצועיות קבועות מומלצות כדי לשמור על המעיל שלהם במצב מעולה. אם אתה מוכן להשקיע זמן ומאמץ בצרכי הטיפוח שלהם, הבישון יכול להביא שמחה וחברות לחייך.

למי מתאים הבישון פריזה? זה מתאים למשפחות ובעלי דירות, כמו גם לקשישים ואנשים אשר לא פעילים מאוד שלא בהכרח מעוניינים בכלב שדורש התעסקות גופנית מתמדת. 

אופי וטמפרמנט

כלבי הבישון פריזה הם קטנים ומלאי אנרגיה שיכולה להתפרץ מהם באופן לא צפוי, הם קופצניים, שמחים, פעילים ואינטלגנטיים. גזע זה הוא ידידותי מאוד, מסתדר עם מבוגרים וילדים בכל הגילאים וגם מתיידד מהר עם זרים, מה שהופך אותו לכלב שמירה גרוע. הבישון פריזה הם בעלי אופי מתוק ונעים, אוהבים להתכרבל עם הבעלים ולא מסתרים את החיבה שלהם כלפי בני הבית. הם מתאימים גם לאנשים שזה הכלב הראשון שלהם מאחר והם קלים נוחים לטיפול. אך חשוב לזכור כי הם לא מאותם גזעי כלבים שאוהבים להישאר בבית זמן רב לבד.

אילוף הגזע בישון פריזה

מאחר ומדובר בגזע חכם ובעל קליטה מהירה מאוד, כלבי הבישון קלים מאוד לאילוף. מרוב שהם חכמים יש לתת להם תמיכה והדרכה מתמדת כשהם צעירים. ולפעמים, גם לעבוד עם אילוף תחילה כדי להפחית קצת מהכריזמה שלהם. הם ידועים באינטליגנציה וביכולות הלמידה המהירה שלהם. הם להוטים לרצות את בעליהם ולהגיב היטב לשיטות אימון חיזוק חיוביות. בין אם מדובר בלימוד טריקים חדשים או ביצוע פקודות בסיסיות, הם לומדים במהירות ונהנים מהגירוי המנטלי שהאימון מספק.

תזונה מומלצת לבישון פריזה

תזונה נכונה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית של בישון פריזה. לגזע זה יש דרישות תזונתיות ספציפיות שיש לקחת בחשבון כדי להבטיח שהם מקבלים את החומרים המזינים הדרושים לצרכיהם הייחודיים.

מזון לכלבים באיכות גבוהה

כשמדובר בהאכלת ביצ'ון פריז, חשוב לבחור מזון איכותי לכלבים המותאם במיוחד לגזעים קטנים. חפש מזון לכלבים המכיל בשר אמיתי כמרכיב העיקרי והימנע מחומרי מילוי או תוספים מלאכותיים. בנוסף, בחרו מזון לכלבים המתאים לגילם. בין אם זה פורמולה לגורים, או מבוגרים.

No data was found
דילוג לתוכן