משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

דני ענק

להאזנה למאמר

הדני הענק (Great Dane) הוא כלב ציד ענק ועדין בין גזעי הכלבים. מה עושה את הדני הגדול כל כך גדול? ובכן, תלוי את מי שואלים… במאמר שלפניכם נספר לכם הכל על דני ענק. על האישיות, הלב שלהם, וכמובן הגודל של הגזע המיוחד הזה אשר בחציו כלב עבודה ובחציו השני בן לוויה שמח ועליז. הדנים הגדולים הם גזע כלבים פופולרי במידות גדולות.

יש אנשים שסומכים עליהם כשומרים ומגנים גדולי קומה. אחרים אוהבים אותם במיוחד בשם הקסם האישי והקלאמזי שלהם. הגזע הגדול הזה אולי לא מתאים לכל סגנון חיים בניגוד לשאר גזעי כלבים. אבל אלה שיש להם מספיק מקום בבית שלהם, יודעים שזהו כלב עדין ונהדר לכל הדעות.

דני ענק

טיפול בגזע דני ענק

גודלו של הדני הגדול הוא האתגר העיקרי לתחזוקתו. הכלב זקוק לאזור גדול להתמתח בו ולישון, רצוי על מצעים רכים כדי למנוע יבלות. אם אתם חושבים לקחת אותו לטיול, זה גם מצריך רכב גדול לנסוע בו. לבעלים צריך להיות אלונקת חירום למקרה שהם צריכים לקחת אותו לוטרינר. אין מנוס מלשלם מחיר יקר, מאחר והכל עולה יותר עם כלב ענק. כולל אוכל, תרופות, ניתוחים, פנסיון ואפילו מיטה לכלבים גדולים. דנים גדולים רבים נוטים להזיל ריר, כך שהם לא יכולים להיות הגזע המועדף על חולי נקיון.

גזע הדני דורש חצר סגורה עם גדר בגובה של לפחות 2 מטרים, למרות שהוא לא גזע קופצני במיוחד. הגזע לא פעיל יתר על המידה, אך עדיין צריך לפחות שעה של משחק או הליכה אינטראקטיבית בכל יום. כדי למנוע נזק לעצמות המתפתחות שלהם ולחץ על המפרקים, אין לקחת את הדנים לריצות עד גיל שנתיים לפחות.

הגזע נהנה ממשחקי משיכה, ריצה וטיולים. בעוד שחלקם מתחרים בזריזות, הגודל של הדני הגדול הופך רבים מהמכשולים הסטנדרטיים למאתגרים מאוד. הוא מעדיף מזג אוויר מתון, מכיוון שיש לו מעט כיסוי לפרווה. עם זאת, מכיוון שהדנים כל כך גדולים, הם מעלים חום וטמפרטורת גוף מהר יותר מכלבים קטנים יותר. יש לדאוג לדני ענק לתזונה טובה, עם אוכל לכלבים משובח שיזין את גופו הגדול.

מה לגבי טיפוח?

הטיפול בפרוותם הוא מינימלי, ומסתפק בהברשה שבועית. עם זאת, במהלך עונת הנשירה, יש לבצע זאת מדי יום.

היסטוריית הגזע

לגבי מקור השם, באופן מפתיע לגזע הענק הזה אין קשר לדנמרק. הדנים הגדולים האמיתיים הראשונים גדלו בכלל בגרמניה לפני כמה מאות שנים. ואם נביט עוד יותר רחוק, נגיע לאירופה העתיקה וצפון אפריקה.

הדנים הגדולים הראשונים הללו היו כלבי ציד גדולים, חזקים וחסונים עבור האצולה הגרמנית. הם עבדו בלהקות, צדו חזירים, דובים וחיות אחרות עבור בעליהם. כיום, הם מאוד פופולריים בארצות הברית ויש להם סיכוי גבוה יותר לתקוף כרית מאשר חיית בר. הם עדיין מהווים כלב שמירה מצוין, לפחות למראית עין ויפחידו בעיקר מי שלא מכיר את האופי העדין של הגזע.

תוחלת חיים 

מהלך השנים, הגזע היה נקרא גם גזע שברון הלב. בשל חלק מהבעיות הבריאותיות שמגיעות עם מידתם הגדולה ותוחלת החיים הממוצעת של דני גדול הוא בסביבות 7-10 שנים. זה יכול להשתנות גם בין זכרים ונקבות.

אך אם תקפידו על אורך חיים בריא וביקורים קבועים אצל הווטרינר, הענק שלכם יכול לחיות באושר עד 12 שנים ומעלה.

אופי וטמפרמנט של דני ענק

למרות המראה הגדול ומרתיע למראית העין, בפנים הם רכים לגמרי. כמו גולדן רטריבר, מדובר בגזע בעל לב גדול שמאוד אוהבים אנשים.

אילוף ואימון הגזע

הם אינטליגנטים ונהנים ממשימות או ומשחקים ולמידת טריקים חדשים – במיוחד אם יש פינוקים טובים.

לדנים הגדולים יש כישורי הקשבה ראויים, הם לא אובססיביים יתר על המידה לריצוי בעליהם, לא נרתעים.

אז אם יש לכם בית מרווח קצת יותר מהממוצע של דירת סטודיו ואין לכם רתיעה מכלב גדול, דני ענק הוא כלב מדהים שלגמרי ישמח להצטרף למשפחתכם. כמובן שחשוב שתקחו בחשבון את כל הפרטמטרים שציינו לפני הצטרפות של אחד כזה למשפחה. אנחנו כבר לגמרי מקנאים בבעליהם המאושר של הדני הענק. 

סקירת הגזע דני ענק

גובה: 70-80 ס"מ 

משקל: 60-70 ק"ג

תוחלת חיים: 12-15 שנים

גודל גזע: גדול (עצום)

צבעים: שחור, חום, אפור

מתאים לבית עם ילדים וכלבים אחרים

אופי: עדין, בעל חיבה וסבלנות

No data was found
דילוג לתוכן