משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

חתול סיבירי

להאזנה למאמר

החתול הסבירי (Siberian cat) הוא אחד מתוך מאות גזעי חתולים הנפוצים והאהובים ביותר בעולם. הם ידועים כבעלי קשר עם בני אדם, בנטייה שלהם להיות עצמאיים ובאינסטינקט הציד. במאמר זה, נעסוק בדגש על המאפיינים הביולוגיים וההתנהגות של חתול סיבירי, היתרונות שלהם כחיות מחמד והטיפים לגידול וטיפוח תקין שלהם.

סקירה קצרה על הגזע

משקל: משקל ממוצע של חתול סבירי הוא 4.5-10 ק"ג.

תוחלת חיים: 15 שנים.

מבנה גוף: חזק ומוצק, כפות רגליים ארוכות, פנים רחבות, אוזניים קטנות, עיניים צהובות/ירוקות. אידיאלי לאנשים אלרגיים לחתולים מאחר והוא פולט מעט מאוד חלבון ברוק (החומר אשר גורם לאלרגיות אצל בני אדם).
הגוף של חתול סיבירי גמיש, אתלטי וחזק. רגליהם קצרות ומאפשרות להם לרוץ במהירות ולנטר בקלות.

פרוותם בעלת שלוש שכבות, והן מאפשרות לו להגן על עצמו בתנאי מזג אוויר שונים. כפי שציינו, הוא יכול להתאים לאנשים שיש להם אלרגיה לחתולים.

צבעי פרווה: לבן, אפור.

אינטליגנציה: חתול חכם שיודע לשחק ולטפס.

חתול סיבירי

היסטוריית הגזע

חתולי בית מהסוג הסיבירי תועדו כבר משנת 1000 לספירה. רישומים נוספים מראים שחתולים סיביריים הוצגו בסוף המאה ה-19 בארה"ב. והם מוזכרים במספר ספרים מאותה תקופה.  

עם זאת, שנות ה-80 ראתה עלייה בפופולריות של בעלות על חתולים, הצגה וגידול חתולים ברוסיה, ומועדון החתולים Kotofei במוסקבה, יצר את תקן הגזע הראשון לחתול היער הסיבירי. הם יובאו לארה"ב בסוף שנות ה-80, והוכרו על ידי איגוד החתולים הבינלאומי ב-1992, עם מעמד של אליפות ב-1996.  

גזע החתול הבית הסבירי הוא תת-מין של החתול הברברי המקורי, ומסוגל להיטמע בקלות לתנאי החיים השונים ברחבי העולם. הם קיימים במגוון צבעים רחב, מאפור לשחור, ובגדלים שונים תוך כדי תורשת גנטית.

מאפייני הגזע חתול סיבירי

חתול הבית הסיבירי הוא צייד נהדר, עם יכולת לתפוס עכברושים, דגים, צפרדעים ועופות בקלות. ותשמחו לדעת, אפילו מקקים! זו לגמרי יכולת הפועלת לטובת בעליהם, כי הדברת מזיקים בימי בקיץ היא משימה מוערכת מאד לכל הדעות. אם מדובר בחתולים שיוצאים מהבית, הם יכולים להיעדר לזמן רב מהבית ולהיות עצמאיים.

חתולי הבית הסיבירי הם חיות מחמד חברתיות, נעימות ורגישות. הם מפגינים חיבה וקשר עם בני המשפחה ומעניקים להם חוויות חמימות ומשמחות. התמצאותם הגבוהה בסביבה הביתית הופכת אותם לחיית מחמד מושלמת לגידול בחיק המשפחתי.

טיפוח חתול סיבירי

המעיל הארוך למחצה יצריך לבצע צחצוח כמה פעמים בשבוע. ולמרות שבדרך כלל הם שומרים על עצמם די נקיים, זמן הטיפוח הוא הזדמנות אידיאלית לטפל, להתחבר וגם לבדוק את החתול עבור פצעים או טפילים. מכיוון שהפרווה שלהם מתעבה בחורף ומתעוותת בקיץ, ייתכן שיידרש טיפוח נוסף בזמנים אלו.   

מעיל שמנוני הוא סימן שהחתול שלך אינו מטפח את עצמו כלל וזה עשוי להעיד על בריאות לקויה.  

כמו כל החתולים, חיסון קבוע והדברת טפילים – מומלץ ורצוי. 

הטיפוח בא אצלהם טבעי, הם מנקים את עצמם נהדר. אך מאחר ויש להם 3 שכבות של פרווה יתכן ויצטרכו עזרה להבריש ולסרק אותם לעיתים תכופות על מנת לשמור על איכות הפרווה שלו. 

אם מדובר בחתולים שיוצאים מהבית, הם יכולים להיעדר לזמן רב מהבית ולהיות עצמאיים.

תזונה מומלצת בקרב חתולים סיבירים

כל חתול הוא ייחודי ולכל אחד יש את האהבות המיוחדות שלו, דברים שלא אוהבים וצרכים בכל הקשור לאוכל. עם זאת, חתולים הם טורפים וכל חתול חייב לקבל חומרים מזינים ספציפיים מהמזון שלהם. חלקם של רכיבי תזונה אלו ישתנה בהתאם לגיל, לאורח החיים ולבריאות הכללית. כך, שאין זה מפתיע שגור חתולים גדול ואנרגטי זקוק לאיזון שונה של חומרים מזינים בתזונה שלו מאשר חתול מבוגר פחות פעיל. 

שיקולים נוספים שכדאי לזכור הם הזנת הכמות הנכונה של מזון לשמירה על 'מצב גוף אידיאלי' בהתאם להנחיות ההאכלה. תזונה נכונה משחקת תפקיד חשוב בבריאות החתול שלך. שכן, תזונה נכונה יחד עם טיפול יכולים לעזור להאריך את תוחלת החיים של החתול הסיבירי ל-18 שנים. 

יש לתת לו מזון לחתולים בריא ומזין, פעמיים ביום.

לסיכום

כל מי שרוצה חתול עם תכונות מיוחדות, יש שיגידו תכונות כלב, ייהנה מאד מחתול סיבירי. חתול טוב, נאמן, מסור ואוהב. הם ידידותיים ומלאי חיבה למשפחה, הם מעט מרוחקים מאנשים זרים. אך עם זאת, מהירים לנצל את כל מי שעשוי להציע צעצועים או אוכל. 

בית לחתול

דילוג לתוכן