משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

בריאות השיניים של חתולים והיגיינה דנטלית: כל מה שחשוב לדעת 

גידול וטיפול של חתול חדש זה בהחלט דבר מרגש ומיוחד, אבל כמובן שזו גם אחריות לא קטנה. רוב האנשים יודעים שהם צריכים לדאוג לדברים הבסיסיים כמו אוכל, מים ושינויים שצריך לעשות בבית. אבל צריך לזכור שזה ממש לא מסתכם בזה. יש עוד הרבה מאד דברים שחשוב לזכור ולקחת בחשבון לפני שאתם עושים את הצעד ומאמצים חתול חדש. 

ביקורים שגרתיים קבועים אצל הוטרינר, חיסונים, טיפול בטפילים, עיקור וסירוס ועוד. כל אלו הם דברים שחשוב להכיר ולהקפיד עליהם. אך האם ידעתם שהבריאות הדנטלית של החתול שלכם חשובה לא פחות? האם ידעתם שיותר ממחצית מהחתולים מעל גיל שלוש סובלים מבעיות שיניים וחניכיים? מתברר למעשה כי חתולים סובלים פחות או יותר מאותן בעיות דנטליות של כלבים. בבעיות של החתולים אף אחד לא ממש טורח לטפל. ממש עוד רגע נדבר לעומק על הנושא החשוב הזה ונסביר איך אפשר לשמור על ההיגיינה הדנטלית של החתולים. שניה לפני נזכיר שבאתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים דנטליים לחתולים ואתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ בכל שלב. 

מבנה ובקיעת שיניים של חתולים

כמו בני אדם גם לחתולים יש שני סטים של שנים במהלך החיים – שיני חלב בשלב הינקות וסט שיניים קבוע בבגרות (יש המכנים אותן ״שיני בשר״). כשחתול נולד השיניים נסתרות ועדיין לא בוקעות החוצה. בערך בגיל שלושה חודשים אפשר לראות את הבקיעה הראשונה. בגיל ארבע חודשים לערך כל שיני החלב יסיימו את תהליך הבקיעה ויצאו החוצה. מכאן ועד לגיל שישה-שבעה חודשים ינשרו שיני החלב ויבקעו כל 30 השיניים הקבועות. 

חשוב לשים לב שבמעבר שבין שיני החלב לשיניים הקבועות נוצר לחץ בין כל שן ישנה לחדשה. התקופה הזו עשויה להיות לא פשוטה עבור חלק מגורי החתולים שיסבלו מריור עודף וקושי לאכול ולפעמים יפגינו קצת עצבים וחוסר סבלנות בעקבות כך. רוב החתולים לא יתאפקו וילעסו כל מיני דברים שהם נתקלים בהם בבית. חשוב לשים לב כי לרוב מדובר בדברים שממש לא כדאי שהם ילעסו. לבסוף חשוב לדעת כי בתקופה הזו הבל הפה של החתול עשוי להיות לא נעים. זה אופייני ותקין ויחלוף מעצמו. 

טיפ של אלופים: במהלך חודשי הבקיעה נסו לתעל את יצר הלעיסה שלהם לדברים שמותר להם ללעוס כמו צעצועים עמידים ובטוחים לגורים (שתוכלו למצוא כאן באתר). אחרת הם עשויים ללעוס דברים שיפגעו בסופו של דברים בבריאות השיניים שלהם. 

שיני חלב שלא נפלו

כאמור, בגיל שישה-שבעה חודשים לערך כל השיניים הקבועות אמורות לבקוע ולהיות במקומן. בחלק מן המקרים שיני חלב סרבניות יישארו במקומן ולא יאפשרו לשיניים הקבועות לצמוח במקום. ברוב המקרים השיניים הקבועות יצמחו בנוסף ו״יריבו״ על המקום עם שן החלב. העומס הזה יוצר בעיה רצינית במנשך הפה של החתול ועודף השיניים מגביר את הצטברות המזון בפה ומעודד דלקות חניכיים וזיהומים. כשמאבחנים מצב כזה יש לגשת לוטרינר ולעקור את השיניים הללו כדי למנוע בעיות דנטליות. 

טיפול ביתי – איך לשמור על בריאות השיניים של החתול בבית?

כמובן שמעבר לטיפולים הקבועים אצל הוטרינר חשוב גם לטפל בשיניים של החתול בבית באופן קבוע. אנו ממליצים בחום לפעול בשלושת המישורים הבאים:

צחצוח שיניים של החתול:

אם תתחילו לצחצח את השיניים של החתול בגיל צעיר באופן קבוע יש סיכוי טוב שזה לא ממש יפריע לו בתור חתול בוגר. שימו לב שאתם משתמשים במברשת ומשחה המיועדים לחתולים בלבד, כל דבר אחר עשוי לגרום להם לנזק. באתר תוכלו למצוא מגוון משחות, כולל משחות בטעמים שחתולים אוהבים שיהפכו את המשימה לפשוטה יותר. 

ג'ל דנטלי לשיניים לכלבים וחתולים
ג'ל דנטלי לשיניים לכלבים וחתולים

פדים ומטליות דנטליות ושטיפות קבועות:

חייבים לומר שגם אם מתחילים לצחצח שיניים לחתולים כשהם גורים, עדיין הרבה מהם לא יסבלו את הפעולה הזאת בבגרותם. הפיתרון במקרה הזה הוא פדים, מטליות וערכות שטיפה דנטליות מיוחדות לחתולים שלרוב ירגיזו את החבר הפרוותי שלכם קצת פחות. לא, הפתרון הזה לא יעיל כמו צחצוח, אבל אם החתול מסרב בכל תוקף אז לגמרי עדיף מכלום. 

פד אצבעון לניקוי שיניים
פד אצבעון לניקוי שיניים

חטיפים וצעצועים דנטליים:

חטיפים לחתולים וצעצועים לחתולים דנטליים לא מהווים תחליף לצחצוח קבוע. עבור חתולים עם שיניים קבועות הם בהחלט תוספת לא רעה ויכולים להפחית את כמות הפלאק והסיבוכים בעשרות אחוזים לצד צחצוח קבוע.  

חטיף דנטלי לחתול פרמיו
חטיף דנטלי לחתול פרמיו

המטרה העיקרית של טיפול דנטלי קבוע מגיל צעיר אצל חתולים למנוע בעיות קשות וסיבוכים בעתיד. זה הזמן להתייעץ עם הוטרינר שלכם בנושא החשוב הזה ומכאן אתם מוזמנים לפנות אלינו. אנו נשמח לעזור ולבחור עבורכם תכשירים ואביזרים מעולים שיעזרו – צרו קשר בהקדם! 

בית לחתול

דילוג לתוכן