משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

גידול אוגר חדש- מה חשוב לדעת?

בשעה טובה אימצתם אוגר חדש? ברכות! אין ספק שגידול של מכרסם חמוד זה דבר נפלא. אך צריך לזכור שעד כמה שזה עשוי להיות טבעי ומרגש עבורכם. עבור כדור הפרווה הקטן המעבר עשוי להיות בהחלט מלחיץ ולפעמים אפילו טראומתי. כדי למזער את הסטרס והחרדות למינימום וכדי לאפשר לאוגר שלכם מעבר חלק יותר, יש כמה צעדים ברורים ומסודרים שכדאי לעשות בחודש הראשון שלו אצלכם. רגע לפני שנצלול לעומק הדברים ונבחן את 30 הימים הראשונים שלכם עם האוגר החדש. ומה נוכל לעשות במהלכם כדי לגרום לו להרגיש יותר בבית. נזכיר שבאתר תוכלו למצוא את כל סוגי המזון והציוד המשלמים למכרסמים במחירים מעולים ושאתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהתייעץ בנושא. בואו נתחיל. 

אוגר חדש
אוגר חדש

רגע לפני שמביאים אותו הביתה

עם מעט תכנון מקדים מראש תוכלו להעניק לאוגר שלכם טיפול נכון מהרגע הראשון. 

ראשית ודאו שיש לכם מקום מובחן ומתאים בבית בו האוגר שלכם יוכל לחיות בו (בתוך הכלוב שלו כמובן). חשוב מאוד שלא תשימו את הכלוב לאוגר במקום מרוחק ומבודד מאדם. אוגרים זקוקים לחברה ונוכחות כך שעדיף לשים אותם בלב העניינים בבית. עם זאת צריך לזכור שאוגרים הם יצורים ליליים ומרבית היום אצלם מוקדש לנמנום ומנוחה. ככה שחשוב גם לאפשר להם קצת שקט וזמן לנוח אז עדיף לאפשר גם שקט מפעם לפעם. 

כלוב לאוגרים שתי קומות
כלוב לאוגרים לאורה שתי קומות

ודאו כי רכשתם את כל הציוד שאתם זקוקים לו ושהכל מסודר לפני שהאוגר מגיע כדי שתוכלו לשים אותו במקום שלו מיד. אל תתמהמהו עם זה ואל תעבירו אותו ממקום למקום. הוא כנראה מספיק מתוח ולא צריך להעמיס עליו עוד. עליכם לוודא שיש לכם כלוב לאוגר בגודל מתאים עם מתקן האכלה ושתייה, אוכל לאוגרים איכותי, איזור לשינה ומנוחה, מתקינים שיאפשרו פעילות גופנית וצעצועים לאוגרים שיספקו שעשוע ועניין. עוד דבר שנחמד (אבל לא חייב) לעשות לפני שמביאים את האוגר הביתה הוא לחשוב על שם בשבילו. זאת דרך נהדרת להכניס את שאר בני המשפחה לעניינים. 

מזון מלא לאוגרים מאצ'ו
מזון מלא לאוגרים מאצ'ו

היום הראשון עם האוגר

ביום הראשון של האוגר בבית כנראה שכל בני הבית יהיו נלהבים וירצו לשחק ולתקשר איתו כמה שיותר. עם זאת חשוב להבין כבר עכשיו שזה לחלוטין לא מומלץ ושבימים הראשונים עדיף להניח לחמוד לנפשו. יותר מזה, אם ניתן עדיף בהחלט לכסות את הכלוב עם סדין דק ושקוף למחצה. המטרה פה היא למזער גירויים ולא לגרום להצפה רגשית אצלו. אחרי מספר ימים אפשר לגשת מפעם לפעם לכלוב ולדבר אל האוגר שלכם בקול רך ועדין. הפעולה הזו תאפשר לו להתרגל אליכם בצורה טובה יותר. 

אם זה מתאפשר מומלץ לתת לאוגר את אותו המזון שאכל עד כה. אם לא אז חשוב לעבור למזון החדש בהדרגה ולא בבת אחת, מה שיפחית את הסיכון לבעיות בבטן שיעלו את רמת המתח והחרדה. 

היום העשירי עם האוגר

עד עכשיו האוגר שלכם כבר אמור להרגיש די בנוח בכלוב החדש שלו ולהתרגל לפעילות, למראות ולצלילים בבית. אם אכן שיניתם את המזון בנקודה הזו האוגר כבר אמור להיות מורגל במזון החדש שלו. 

בשלב הזה אפשר להתחיל לחזק את הקשר והחיבור ביניכם. הבסיס החשוב והכרחי ביותר לאילוף אוגרים הוא יצירה של אמון. חשוב לגלות סבלנות ולא להתייאש גם אם האוגר עדיין לא מרגיש חופשי לטייל לכם ביד או לבלות מחוץ לכלוב שלו מזמן לזמן. הניחו את היד שלכם בעדינות ובצורה רפויה בפתח הכלוב ללא תזוזה. תנו לאוגר הזדמנות לרחרח אותה ולהכיר אותה בתור משחק וחשוב שלא לעשות תנועות חדות שיבהילו אותו. עם הזמן הם יתרגלו ותוכלו להושיט שתי כפות ידיים, אליהן האוגר ירוץ בשמחה. חשוב להקפיד בתחילה על זמני משחק קצרים ולהחזיר אותו לכלוב אם הוא מביע סטרס. לעולם אל תתפסו אותו בכוח כי זה ישבור את האמון ביניכם. 

עד היום ה-30

בשלב הזה אתם כבר אמורים להכיר את האוגר שלכם, את תכונות האופי והאישיות שלו ואת ההעדפות החברתיות שלו. אם הכל הולך כשורה ואם יצא לכם לאמץ אוגר אמיץ יחסית, יכול מאד להיות שהוא כבר קופץ לכם לידיים בחדווה ומרצון. 

עם זאת, אם זה עדיין לא קורה אל תחושו מתוסכלים. זכרו כי אוגר זו חיה קטנה ופגיעה שחייבת להיות מאד זעירה בטבע ולהתגונן מפני טורפים. זה בהחלט טבעי שהאוגר שלכם לא ירגיש נינוח וטבעי גם בנקודה הזו ואם תמשיכו לחזק את קשר ביניכם אז באיזשהו שלב זה יקרה. 

זכרו כי מומלץ להכין את הסביבה עבורו עוד בטרם ההגעה ואתם בהחלט מומלצים להיעזר בציוד המצוין ובסוגי המזון האיכותי כאן באתר. יש לכם שאלות נוספות בנושא? צרו קשר וצוות המומחים שלנו ישמח לתת לכם את כל המידע החשוב שאתם צריכים!

אוגר

אוכל לאוגרים

כלובים לאוגרים

דילוג לתוכן