משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

בעלי חיים וילדים – השילוב המנצח?

לילדים ובעלי חיים זה השילוב המושלם – כך כולם טוענים. ובאמת לשילוב הזה יש לא מעט יתרונות.

יתרונות של שילוב בעלי חיים וילדים

הורים לילדים וחיות מחמד בוודאי יעידו שלילדים ולחיות יש הרבה מן המשותף. ילדים הגדלים עם חיית מחמד מפתחים תחושת אחריות וחמלה. בנוסף הם לומדים איך לטפל ולדאוג למישהו. בזכות הקשר עם בעלי החיים הם לומדים על אינטרקציה ומקבלים ביטחון עצמי.
לעיתים למרות שזה כואב, זה מלמד אותם גם על מעגל החיים והמוות. 

התקשורת בין ילדים לחיות מחמד יכולה לקדם התפתחות של תקשורת חברתית בריאה.
בנוסף, חיות מחמד בילדות יכולות להיתפס כמקורות תמיכה ללא שיפוטיות, סודיות, סלחנות ואהבה ללא תנאים.

חוקרים משערים שכלבים יעילים בהפחתת מתח בילדים מכיוון שהם מציעים מקור לא שיפוטי של חברות. כמו כן, ילדים מרגישים תחושת הישג וחוויית הצלחה כשהם מאמנים ומאלפים את הכלב שלהם בהצלחה עם טריק חדש או שניים.

יש מחקרים רבים המצביעים על כך שלילדים בעלי כלבים היו תוצאות סוציו-רגשיות טובות יותר בהשוואה לילדים שאינם בעלי כלבים וכי בעלות על כלבים קשורה באופן חיובי לפעילות גופנית בילדים בגיל הגן.

כפי שאמרנו, יש בהחלט הרבה יתרונות, בעיקר עבור ילדים החיים חיים משותפים לצד בן משפחה על 4. 

שגרה וגבולות

השגרה חשובה לילדים כמו שהם חשובים לכלבים. משפחה עסוקה בהחלט תרוויח מפעולות קבועות ומבוססות לעשות דברים קבועים.פעולות כמו ארוחות, הכנות לבית הספר/עבודה ושעת השינה. על ידי תשומת לב למה שהכלב צריך לעשות, אתה יכול להשפיע לטובה גם על הילדים! 

שעת השינה למשל, ללמד את הכלב שהגיע הזמן לרוגע לפני השינה היא דרך מצוינת ליצור סביבה מרגיעה גם עבור הילדים. זה מאוד מועיל אם הילדים שלך מתקשים להירגע מכיוון שהם עשויים לבחור לשבת ולקרוא לכלב שלהם.

כך גם לגבי שעת הפעילות – שוב משהו משותף לכלבים ולילדים. יש זמן ומקום לשחק, וכשזה נעשה נכון כולם נהנים.

האם מומחים ממליצים על הוספת חיית מחמד?

הרבה מומחים בתחום התחתות ופסיכולגיה של הילד מצביעים כי הוספת כלב למשפחה היא החלטה חשובה שעל הורים לשקול היטב. כמובן בהתבסס על עצות של מומחים לטיפול בחיות מחמד ובריאות חיות מחמד. בעוד שהקשר בין אדם לחיה יכול להיות מתגמל ומועיל להפליא לילדים ולמשפחות, כלבי מחמד הם מחויבות גדולה.

ברור שגם עם כל היתרונות הבולטים שאותם מנינו מעלה, לפני שאתם מאמצים קחו זמן להבין את המשמעויות שיש לאחזקת בעלי החיים. כמו כן שיקולים מסוימים של אורח חיים כמו נסיעות ארוכות לחו"ל שלכם ושל ילדכם כדי לדאוג לצרכים היומיומיים של הגור כמו פעילות גופנית ופעילויות העשרה אחרות. שקלו גם כיצד תעזרו לחיית מחמד חדשה להסתגל למשק הבית באמצעות סוציאליזציה נכונה ואימון חיזוק חיובי.

לסיכום

די בטוחים שהצגנו את רוב הטיעונים ללמה חשוב לצרף חיית מחמד על 4 למשפחתכם, אם אתם עדיין חוששים קצת להתחייב לתהליך עד הסוף, אתם בהחלט יכולים לשמש כמשפחת אומנה. ישנן תוכניות מיוחדות רבות המסייעות למשפחות לעשות זאת על בסיס קצר טווח. שניכם מצילים חיים של בעל חיים בכך שאתם עוזרים להם להתאקלם בסביבה ביתית ומלמדים את הילדים דבר או שניים על דאגה לבעלי החיים.

לכל שאלה בנושא שילוב בעלי חיים חדש למשפחתכם, עובדי מגה פט ישמחו לתת לכם טיפים מצויינים ותמיכה מלאה, כך שאתם יותר ממוזמנים להתייעץ איתנו. 

לקריאה נוספת:

No data was found
דילוג לתוכן