משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

דג הזהב שלי ועוד דגים שישרדו הכי הרבה באקווריום

תמיד רציתם אקווריום אבל המחשבה למצוא שם דגים שלא שרדו היא בהחלט לא נעימה, לאף אחד .

יש דגים מפונקים שדורשים תנאי מחייה ספציפים מאד שחשוב לתת להם יחס כל הזמן, יש כאלה שלא. מספיק שתזרוק להם כמה גרגירים בכמה ימים והם יהיו מרוצים. הכנו לכם רשימה של דגים מצויינת למתחילים לא מיומנים כמוכם… וספויילר יש ברשימה יותר מסתם דגי זהב.

הדגים שישרדו הכי הרבה זמן באקווריום

דג זהב

ואם כבר בדגי זהב עסקינן  אז כמה מילים עליהם בצבעים, צורות וגדלים משתנים. כאשר אתה מטפל בדגי זהב, הם יכולים לחיות לאורך זמן. דגי זהב נוטים לאהוב לשחות ולגור באגמים ובבריכות, אז אתה יודע שהם יכולים להתמודד עם סביבות שונות. 

דג זהב

כיוון שהם חיים בסביבות קשות יותר, לתת לדגי הזהב שלך לחיות באקווריום פשוט הופך אותם לקלים מספיק לטיפול. סביר להניח שאפילו אתם יכולים  לשמור אותם בחיים יותר מאשר ביום אחד.

מוצאו של דג הזהב במקור בסין העתיקה ,שם הוא התחיל את דרכו כקרפיון בצבע כסף בתקופת שושלת סונג. עד מהרה התרחשה מוטציה בצבע, שהובילה לצבעים הצהובים והכתומים של דג הזהב האופייני כיום.  מה זה משנה איזה צבע הוא? העיקר שיש לו אפשרות להגשים לי משאלות … לא ככה?

בסין העתיקה, אנשים החזיקו דגי זהב בגני מים חיצוניים ובבריכות. זה עדיין נוהג נפוץ ברחבי המדינה כרגע. כיום, דגי זהב שנמצאים בחנויות לחיות מחמד מגיעים במקור ממגדלים בסין, תאילנד, יפן ואינדונזיה. 

דגי זהב אוכלים מזון דגי גלולה עם כמה סוגים של תוספי ירקות. דגי זהב החיים בתוך מיכל קהילתי או אקווריום יכולים לחיות כעשר שנים, בעוד אלו המוחזקים בבריכה בגינה יכולים לחיות לפחות עשרים שנה. 

דג קרב

אחזקת דגים נשארת תחזוקה נמוכה כאשר יש לך אקווריום של דגי קרב.  

דגי הבטה מגיעים במקור מאסיה ונוטים להתגורר בחלקים רדודים של ביצות, נחלים ובריכות. חשוב לא להאכיל יותר מדי דגי בטה. באקווריומים שלהם צריכים להיות צמחים, מערות וחומרים מעשירים אחרים לחקור. 

דגי קרב

דגי בטה יכולים לזהות את בעליהם ונוטים לשחות מהר יותר ובהתרגשות כאשר בעליהם מגיעים למיכל. הדגים האלה הם יצורים סקרנים ויסתכלו על כל הפריטים שתכניסו לאקווריום. 

דגי בטה צריכים לחיות במיכל עם לפחות חמישה ליטרים של מים או יותר. מי הברז זקוקים לטיפול במזגן מים לפני הכנסתם לאקווריום.

המים צריכים להתאזן  לפני שניתן  יהיה להוסיף להם את הדגים. לבסוף, שמור על טמפרטורת המים לפחות של 76 מעלות צלזיוס. ולא מומלץ להוסיף להם שותפים … לא סתם  הם נקראים דגי קרב .

דג נקאי -שפמנון 

ה-Bushynose Pleco הוא דג מים מתוקים המצוי בנהרות מים מתוקים ובמישורי שיטפונות באגן האמזונס בדרום אמריקה. דג זה יכול להיחשב למין שפמנון קטן. 

דג נקאי

ה-Bushynose Pleco הוא דג חום פחוס עם כתמים של כתמים לבנים וצהובים, בעל מחושים.
דגי מים מתוקים אלה יכולים לשמור על ניקיון המיכל. מה שהופך אותם לדגי אקווריום נפוצים בכך שהם מנקים את הירוקת ומשאירים את המיכל נקי.

דג Bushynose pleco חי לפחות חמש שנים ויכול לחיות עד שמונה שנים. תזדקק למיכל גדול של 30 ליטר מים, והם יכולים לגדול עד חמישה סנטימטרים בגודלם. הדגיגים נוטים לחיות במים רדודים או בקרקעית האקווריום. 

טטרות ניאון 

דג הטטרה הניאון הקטן מגיע בצבעים מבריקים של כחול, אדום וכסף. לעתים קרובות, לדג הזה יש פסים אדומים ושילוב יפה מאד של צבעים לבנים וכחולים.

טטרא ניאון

הדג במקור מדרום אמריקה, והם נעים בלהקות ו בקבוצות של שש או יותר ניאון טטרות. הטבע הרגוע והשלו שלהם מאפשר להם לחיות בקבוצות דגים אחרות.

טטרות הניאון מגיעות מנהר האמזונס והאורינוקו במדינות פרו, ברזיל וקולומביה.

בדרך כלל, דגי ניאון טטרה נוטים לחיות בממוצע חמש שנים. הם צריכים מיכל עם לפחות 10 ליטר מים, חשוב להוסיף דגים אלה לאקווריום עד שהמיכל בוגר לחלוטין וכימיית המים נשארת יציבה. רמת ה-pH צריכה להישאר בשבעה ולא לגדול מעל לרמה זו.

הטטרות ניאון אוכלות מזונות צמחיים ובעלי חיים כאחד, מכיוון שהם אוכלי כל. נסה להאכיל את טטרות הניאון בכמה פתיתי דגים עדינים, שרימפס קפוא וגרגירים קטנים.  הם ינשנשו את הכל.

מולים

מולי דומה במקצת לגופי. הם יכולים לחיות בסביבות שונות ובתנאים שונים. מולי מתרבים מהר יחסית, כך שכאשר תקבל כמה, אתה עשוי לראות כמה תינוקות דגים.

דג מולי

מולי מגיע במגוון רחב של צבעים וסוגים שונים. קל להאכיל אותם גם מכיוון שהם יכולים לאכול כמעט כל דבר. בדרך כלל, כדאי להאכיל אותם במזון צמחי ובאצות.

דג מולי יכול לחיות בין שלוש לחמש שנים. אם תשמרו על הסביבה שלהם, תשמרו עליה נקייה ותאכילו אותם באופן קבוע, תוחלת החיים שלהם תגדל.דגי מולי הם מצויינים למתחילים שרוצים להתחיל בגידול דגים ולא היה להם ניסיון רב בטיפול באקווריום עד כה. קל לטפל בדגים אלו רק תקפידו להוסיף צמחים ומקומות להסתתר לדגים גם באקווריום.

דג זברה (Danio rerio) 

דגי זברה הם דגים קטנים ונוטים להיות די קל לטפל בהם בהשוואה לדגי מים מתוקים אחרים.דגים אלה יכולים להסתדר היטב במים בטמפרטורה הנמוכה של 60 מעלות 

דג זברה

האקווריום שלכם  זקוק ל-pH בין 6.5 ל-7.0. דג הזברה מגיע עם פסים אופקיים כחולים וסגולים וגוף כסוף-זהב. גודל דגי הזברה אינו עולה על 7 סמ מה שהופך אותם לאידיאליים עבור אקווריום קהילתי עם מספר דגים שונים.

דג הזברה נוטים לפעול בשלווה, אך עלולים לנגום בסנפירים של דגים אחרים. אתה יכול ליצור מיכל קהילתי עם גפי, דג זברה, דגי בטה ודג מלאך. 

דג הזברה מעדיפים לשחות בחלק העליון של האקווריום ונוטים להישאר פעילים. אתה יכול להאכיל דג זברה חסרי חוליות קפואים וחומר צמחי. הם נוטים לאכול את רוב הדברים מכיוון שהם אוכלי כל.

גופיז

הגופים מגיעים במקור מהמים הקאריביים ובריכות טרופיות בדרום אמריקה.הזכרים גם קטנים יותר, בעוד הנקבות נוטות  להיות בעלי מבנה גוף עגול וגדול יותר. הנקבות מגיעות גם בצבע יותר על בסיס חום. 

דג גופי

לגופי יש גם זנבות ארוכים  ויפים המהווים מחצית מאורך גופם. גופי נהדרים בשמירה על שלווה ורגועה, מה שהופך אותם לדג מצוין להוספה לאקווריום מים מתוקים, מלא בדגים קטנים אחרים שאינם אגרסיביים. 

גופי הם דגים נהדרים למתחילים בשל צרכי התחזוקה הנמוכים שלהם. תרצה להוסיף צמחים וקישוטים קלים אחרים למיכל. הגופיז  שלכם ירוויחו מאכילת מיקרופלטים במקום מזון פתיתים מכיוון שהוא שומר על התזונה זמן רב יותר.

גאפיז גם מתרבים במהירות, מה שאומר שעדיף להפריד בין גופי זכר לנקבה במיכל. אחרת, עם כל לידה, אתה עשוי לראות עוד 10 עד 50 גופי באקווריום שלך. 

לסיכום

הדגים הם כנראה חיית המחמד הקלה ביותר לתחזקה וקל יחסית לטפל בהם. בפרט, גפי, דג זברה, דג זהב, מולי, טטרות ניאון, דגי בטה ודגי פראייר הם רק חלק מהדגים הקלים ביותר לטיפול באקווריום קהילתי.

הקפידו ליצור אקווריום עשיר בסלעים, מערות, צעצועים קטנים וצמחים כדי לספק העשרה לדגים.

חשוב לדאוג לאוכל לדגים המתאים לכל דג כדי להבטיח שהם מקבלים את התזונה המושלמת. שאל את העובדים בחנות החיות לקבלת מידע נוסף וקבל תשובות לשאלותיך.

יש לנו תחושה שאתם תתמכרו וממש בקרוב, יהיה לכם אקווריום מדהים  ושוקק חיים.

בריכות דגים

משאבות אוויר לאקווריום

דילוג לתוכן