משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

פיזיותרפיה לכלבים או הידרותרפיה ? מה יציל את חיית המחמד שלכם

פיזיותרפיה לכלבים היא פעולה אשר תפקידה לשקם ולעודד החלמה מהירה עבור כלבים ובני אדם. 

השיטה עוזרת לשקם בצורה מהירה ויעילה את הבעיה האורתופדית, הנוירולוגית או הפיזיולוגית במערכת השרירים. שיטת הטיפול מתמקדת באורך ומשך התנועה הטבעית של הגוף, בפילוסופיה פתולוגית שיקומית מלאה.

תורת ריפוי  זו עוזרת בתהליך השיקום הטבעי עד להחלמה מקסימלית. פיזיותרפיסטים משולבים כיום בהרבה סוגי מוסדות שיקומיים כחלק מקצועי בתהליך השיקום. בדיוק כמו לבני האדם, כך גם לכל בעלי החיים בעלי מפרקים ושרירים חשובה פיזיותרפיה במצבים הנדרשים לטיפול.

פיזיותרפיה לכלבים הינה שיטת שיקום באמצעות תנועה והפעלת השרירים התומכים או הניזוקים אצל כלבים, בעבודה פיזית על הקרקע עם פיזיותרפיסט מיוחד לכלבים.

פיזיותרפיה לכלבים – למה כלבים צריכים את זה?

כלבים אשר עברו חוויה טראומתית בגוף השלד או במערכת השרירים, לרוב יתקשו להשתקם ללא עזרה חיצונית. במקרים רבים כלבים שלא עשו תהליך שיקום טיפולי בדוגמת  פיזיותרפיה או הידרותרפיה, שיקום העצם והשריר לא היה נכון ויכולת התנועה נפגעה. הליך הטיפול ביחד עם מראה יעילות מוכחת ומהירות בשיקום כלבים. כך ניתן בעצם למנוע  סבל רב גם מבעל החיים הכואב והסובל  וגם מהבעלים. פיזיותרפיה לכלבים הוכיחה את עצמה כחשובה לא פחות מטיפול תרופתי או הליך כירורגי. היא בעצם חלק בלתי נפרד מכל הליך רפואי הקשור במבנה העצם, השריר או המערכת הנוירולוגית.

באיזה מצבים פיזיותרפיה לכלבים עוזרת ?

טיפולי פיזיותרפיה עוזרים למגוון גדול מאוד של מצבים רפואיים אצל כלבים:

  • בעיות מפרקים, שרירים, בעיות נוירולוגיות, בעיות השמנה.
  • שיקום יציבתי, שיקום אונקולוגי, שיקום לב וריאות.
  • שיקום התפתחותי, שיקום מפגיעות ספורט, שיקום אורוגניטלי (בריחות שתן, בעיות עיכול).
  • כלבים הזקוקים לשיקום פיזיולוגי בעקבות תאונות, רביצת יתר, ניוון שרירים ועוד.

איך מתבצע הטיפול הפיזיותרפי?

הטיפולים מתבצעים לרוב בסביבה מבוקרת על ידי מטפל מוסמך עם נסיון רב, וגם ניתנים כתרגול בבית . 

השיטה משלבת טיפולי תנועה עם תרגילים מגוונים המגרים את השריר ואת המפרק להחלמה מהירה יותר. ההליך משלב עזרים נוספים שמאפשרים לפציינט למתוח את היכולת הפיזית לרמה גבוהה יותר.

הידרותרפיה לכלבים- הכל על השיטה

הידרותרפיה לכלבים היא שיטת טיפול ושיקום המיושמת בבריכת שחייה טיפולית או שיקומית. הבריכה בעלת תכונות מסוימות (כמו גובה אחיד, מערכת חימום, מידות ייעודיות וכולי). השיטה מנצלת את התכונות הפיזיות של המים (חום המים, תחושת נעימות מרגיעה ומשחררת, לחץ הידרוסטאטי והפחתת משקל המטופל). הידרותרפיה לכלבים משמשת כאמצעי לטיפול בבבעיות שונות דוגמת: כאבי מפרקים, פריצת דיסק, בעיות ניווניות בשלד ובמערכת השרירים, מחלת פרקינסון, הפרעות קשב ועוד. מטרתו של הטיפול היא עצירת ההידרדרות הפיזיולוגית, הפחתת כאב, וביסוס מערכת השרירים שתתמוך ותסייע בעתיד לשלד בעבודתו.

הידרותרפיה לכלבים
הידרותרפיה לכלבים

הידרותרפיה לכלבים- איך זה עובד?

במים כידוע הגוף מאבד כשני שלישים ממשקלו, כך קל יותר להשכיבו במצב אופקי ולטפל בכאב ללא לחץ על עמוד השדרה, ויתר המפרקים שמסביבו.

הלחץ ההידרוסטטי משפיע על המטופל ומסייע בשמירה על היציבות שלו במים. כלומר, המטופל בשיטת ההידרותרפיה אינו מאפשר לגוף ליפול או לאבד את שיווי המשקל. זוהי אחת הדרכים להעלות את העומס על בית החזה. לפיכך, צלילה ותרגילים מתחת למים ישפרו את המערך הנשימתי, יסייעו במניעת התהוות של בצקות, בסילוק פסולת ונוזלים מצטברים והארכת שרירי הנשימה.

המים החמים בהם מתבצע הטיפול מרפים את השרירים המכווצים מסביב למקום הכואב, ומביאים להקלה מיידית, שתלך ותתארך עם הזמן. הם מדכאים את מערכת העצבים הסימפטטית, שאחראית על קצב הלב. הם פועלים במקביל ללחץ ההידרוסטטי, בהעלאה של לחץ הדם.

 משמשת כאמצעי לטיפול בפתולוגיות שונות דוגמת: כאבי מפרקים, פריצת דיסק, בעיות ניווניות בשלד ובמערכת השרירים, מחלת פרקינסון, הפרעות קשב ועוד. מטרתו של הטיפול היא עצירת ההידרדרות הפיזיולוגית, הפחתת כאב, וביסוס מערכת השרירים שתתמוך ותסייע בעתיד לשלד בעבודתו. 

טיפול משולב של הידרותרפיה ופיזיותרפיה לכלבים

טיפול זה מתבצע גם על בני אדם וגם בקרב בעלי החיים. במיוחד הכלבים מקבלים טיפול משולב של הידרותרפיה ופיזיותרפיה במינון הנכון לכל אחד משיטות הטיפול. בנוסף לתרגילים הנעשים על הקרקע ביחד עם הכלב, ישנם עזרים נוספים וכלים חיצוניים כגון "פיתת יציבות", שעוזרים לחזק את המערכות היציבה, השריש והעצבים. השילוב המושלם בין שתי השיטות, מביא לתוצאות מהירות יותר ויעילותן הוכחה כמהירה ביותר. החלמה מהירה מורידה את רמות הכאב והסבל וחוסכת סבל עתידי.

פיזיותרפיה היא סוג של שיקום שמטרתו להיפטר מהכאב ולהחזיר את התנועה למטופל. זה גם סוג של טיפול בבני אדם, בעלי חיים וצמחים. ניתן להשתמש בפיזיותרפיה לכלבים כדי לעזור להם להתאושש מפציעות או מחלות. כלבים מסוימים עשויים להזדקק לפיזיותרפיה כדי לעזור להם להתאושש מדלקת פרקים או כאבים בירך וקושי בתנועה . בעבר, היה קשה לדעת לאיזה סוג של טיפול כלב זקוק, כי הם יכלו לתקשר רק באמצעות נביחות ויבבות. כיום, בעזרת מחקרים שנעשו בנושא, נסיון טיפולי ומקצועי ניתן להבין ביתר קלות  את הצרכים שלהם ולעזור להם בצורה הוליסטית יותר. 

פיזיותרפיה לכלבים יכולה להתבצע בשיטות שונות כמו עיסוי, דיקור, הידרותרפיה ופעילות גופנית. כל שיטה חשובה ויעילה . לדוגמה, עיסוי משמש להקלה על כאבים ומתחים שנוצרים  בשרירים. בעוד דיקור סיני משמש לטיפול בדלקת פרקים או כאבי פרקים. טיפולים אלו מועילים גם לבני אדם מכיוון שהם משחררים אנדורפינים שגורמים לנו להרגיש שמחים ורגועים.

איך מתבצע הטיפול ההידרותרפי לכלבים?

גם פה הטיפולים מתבצעים לרוב בסביבה מבוקרת על ידי מטפל מוסמך. רק שבמקרה זה הם מבוצעות בתוך בריכה טיפולית עם זרמים חמים וקרים , שיוצרים התנגדות בתוך המים. התנגדות זו בעצם מעסה את הרקמות של המטופל .

בכל דרך שתבחרו על מיטת הטיפול או בתוך הבריכה. תמיד כדאי להתייעץ לגביי מגוון האופציות ההוליסטיות לפני שפונים לטיפולים פולשניים כמו ניתוחים .

 היום ההיצע לגמרי מאפשר להמנע משולחן הנתוחים, גם לאדם וגם לחברו הטוב . 

לסיכום

מומלץ להתייעץ עם הוטרינר המטפל של הכלב שלכם, הוא ימליץ על הטיפול המתאים ביותר עבורו.
באתר של מגה פט תוכלו למצוא פתרונות לטיפול וגידול כגון: ציוד לכלבים שלכם וכן מזון לכלבים מהמותגים המובילים.

No data was found
דילוג לתוכן