משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

לא רק כלוב של זהב – איך לנקות את הכלוב של התוכי שלך?

הציפורים הן יפות , רעשניות , יכולות להיות מאד חכמות אבל גם אוכלות ועושות את צרכיהן בכלובים שלהן. כך שמעבר לשיחה מלב אל לב עם התוכי שלי, מאד חיוני לשמור על הכלוב שלו נקי ככל האפשר. לכלוך, אבק, צואה או לשלשת, פיסות מזון וקשקשי נוצות ( ומה לא ?!),מצטברים כל הזמן על הכלוב של התוכי ועל כל מה שנמצא בו. על מנת לדאוג לסביבה נוחה לציפור שלכם, כדאי מאד שתלמדו איך לנקות את הכלוב של הציפור.

על מצע של מה ? או במילים פשוטות במה עלי לרפד את כלוב הציפור שלי

אפשר ואף רצוי לרפד את תחתית הכלוב בנייר חד פעמי כמו עיתון או מגבות נייר – נייר מגבת שניתן לזרוק כל יום. נייר עיתון נקי מעופרת, ולכן אינו רעיל לציפורים, גם אם הן לועסות אותו. ציפורים לבנות שמתעקשות לשחק בעיתון עלולות לקבל נייר עיתון אפור על נוצותיהן. כך שמציפור צחורה ולבנה אתם מקבלים אחת אפורה, אבל זה נשטף  ויורד בקלות בקלות. 

השוק מציע מגוון רב של מצעים לכלוב של התוכי

חלקם מורכב מ: שבבי עץ , חימר, נייר מגורר או ממוחזר ומצעי קלחי תירס.

כל אלו אינם מומלצים מסיבות רבות:

  • הם אינם ניתנים לעיכול ועלולים לגרום לפגיעה או חסימה של מערכת העיכול אם הם נבלעים על ידי הציפור שלכם. אתם ממש לא רוצים שזה יקרה .
  • הצטברות של אבק מסוגים אלה של מצעים אשר יכול לגרום לגירוי  בדרכי הנשימה. במיוחד מעצי אורן וארז הארומטיים .
  • בעלים של בעלי כנף רבים נמנעים מלהחליף את המצע של הכלוב לציפור מדי יום, בשל העלויות הגבוהות יחסית. מה שהופך להיות יקר לזרוק ולהחליפו מדי יום. כתוצאה מכך יש הצטברות של צואה ופסולת מזון בתחתית הכלוב. זו בדיוק הסיבה שאנחנו מציגים אלטרנטיבות זולות וזמינות בכל בית .

כאשר אנחנו לא מרוקנים את שאריות הזבל בכלוב, יכולים להתפתח זיהומים מפטריות אשר צומחות על צואה ישנה ומצע לח ורטוב ( כן כן זה נורא כמו שזה נשמע ). מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות בדרכי הנשימה חמורות מאוד ואף תמותה.

זה כמעט בלתי אפשרי עם כיסויי תחתית הכלוב לעקוב אחר הצבע. העקביות והרטיבות של הצואה, כל אלה יכולים להיות השתקפויות חשובות של בריאות הציפור.

איך אני מנקה את הכלוב של התוכי שלי?

  • קודם כל להוציא את הציפור מהכלוב למקום אחר, על מנת שלא תהיה בסביבה של הכלוב בזמן הניקיון .
  • שנית יש לרסס את הכלוב כולו, לשטוף או לקרצף לפחות פעם בשבוע עם סבון חיטוי לא רעיל ומים חמים. 
  • רוב חומרי החיטוי צריכים לשבת על פני השטח למשך 15 דקות, לאחר מכן יש להתחיל בצחצוח יסודי. שטיפה במים חשובה מאד  לאחר מריחת כל סבון או חומר חיטוי.
  • יש לנקות גם את  הכלים של האוכל לציפורים והמים באותה צורה על בסיס יומי. יש לשטוף את כל שאריות הכימיקלים מהכלוב, מהאביזרים ומכלי ההאכלה לפני שהציפור שלך נחשפת אליהם. ניתן לשטוף במדיח כלים קרמיקה, מתכת ואת רוב כלי הפלסטיק העבים.
  • עץ, נצרים ובמבוק הם חומרים נקבוביים ואי אפשר לנקות ולעקר ביעילות. לכלוך וחיידקים יכולים לחדור לעומק פריטים אלו, ולכן עדיף להחליף אותם (כולל מוטות) כל 6-12 חודשים.
  • יש להחליף צעצועים לתוכים עשויים עור גולמי, חבל או בד כל חודשיים עד שישה חודשים. צעצועי חבלים או צעצועים המכילים בד צריכים להיבדק מדי יום כדי לוודא שאין חוטים רופפים שחלקי הגוף של הציפור שלך יכולים להיתפס בהם. ניקוי יסודי וחיטוי של פריטים אלה צריכים להיעשות גם מדי שבוע או לפי הצורך.

באילו חומרי חיטוי בטוחים לשימוש?

מספר חומרי חיטוי זמינים מסחרית בטוחים לציפורים. כוס אחת של אקונומיקה ביתית של כלור בליטר אחד של מים יעילה נגד אורגניזמים רבים הגורמים למחלות. כדי להיות היעיל ביותר, יש למרוח חומרי חיטוי על משטח רטוב. סבון כלים נוזלי ואיכותי שימושי גם לניקוי כלובים, קערות ומוטות. במצבי ציפורים או להקות, חומר חיטוי בעל תכונות אנטי-מיקרוביאליות רחבות יותר עשוי להיות מועיל יותר.

יש להשתמש בחומרי חיטוי רבים, כולל אקונומיקה, בזהירות רבה ועלולים לשחרר אדים רעילים. יש להשתמש בהם עם אוורור מתאים, והציפור שלך לא צריכה להיות בחדר בזמן השימוש בהם. זכור לשטוף היטב לאחר השימוש בכל חומר חיטוי כדי שלא יישארו שאריות על הכלוב או על תכולתו.

מקלחת !

רחצה חשובה מאוד לתחזוקה נכונה של נוצות. האוויר היבש בבתים שלנו שנוצר על ידי הסקה מרכזית ומיזוג אוויר אינו תורם לשמירה על נוצות ועור בריאים. ולכן יש לעודד בעלי ציפורים לרחוץ לפחות שלוש עד ארבע פעמים בשבוע. מידע זה מספק עצות מועילות ואמצעי זהירות לרחצת הציפור שלך.

חטיפים ותוספי מזון

דילוג לתוכן