משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

האם הכלב שלי אלרגי לאוכל?

ממש כמונו בני האדם, גם הכלבים החמודים שלנו עשויים לסבול מאלרגיות לסוגי מזון שונים. אלרגיות שעשויות לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, החל מגירוי קל ועד למצבים מסכני חיים. אלרגיה למזון יכולה להתפתח בכל גיל, אפילו אם מדובר על מזון שהכלב אוכל בלי בעיה כבר שנים ארוכות. 

אם אתם זקוקים לעצות לגבי רכישת תכשירים או מזון רפואי לכלב שלכם אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב. בואו ננסה להבין איך אפשר לדעת אם הכלב שלי סובל מאלרגיה למזון ואיך אפשר לטפל בבעיה. 

איך אדע שהכלב אלרגי למזון?

אלרגיה למזון היא למעשה תגובה של המערכת החיסונית של הכלב אל סוג מסוים של מזון. כשכלב חווה התקף אלרגיה, המערכת החיסונית שלו מזהה את המזון בתור רכיב מזיק ותוקפת את הגוף כתוצאה מכך. 

התסמינים הנפוצים לאלרגיית מזון של כלבים הם:

  • עור מגורה ומגרד: מה שנקרא גם דרמטיטיס אלרגי. זו האלרגיה הנפוצה ביותר אצל כלבים וגם חתולים. עור אדמומי ומגורה ואצל כלבים מדובר בדרך כלל על אזור האוזניים, הכפות, הישבן, פי הטבעת והבטן. היו ערניים ושימו לב אם הכלב שלכם מגרד ומלקק באזורים הללו, מה שבדרך כלל קורה כשגירוי בעור מתחיל.  
  • בעיות עיכול: גזים, הקאות, עצירות, שלשולים – כל אלו הם ביטויים נפוצים למדי של אלרגיה אצל כלבים. 
  • נפיחות בפנים: נפיחות שאפשר לראות בעיקר באזור השפתיים, העפעפיים והאוזניים. היו ערניים לכך כי במקרים קיצוניים זהו מצב שעשוי לסכן חיים. 
  • זיהום כרוני בכפות או באזניים: זיהומים כרוניים באזורים הללו עשויים להעיד על רגישות למזון ולא על אלרגיה. התפרצות אלרגית מפעילה תגובה מיידית של מערכת החיסון בעוד רגישות למזון לא. 

אלרגניים נפוצים בקרב כלבים הם עוף, בקר, ביצים ומוצרי חלב. במקרים הפחות נפוצים מדובר על דגנים כמו תירס, חיטה, אורז וכדומה. 

אבחון – זה הזמן להתייעץ עם הוטרינר 

אתם חושדים שהכלב שלכם סובל מאלרגיה למזון, זה הזמן לגשת לבדיקה וייעוץ מקצועי עם הוטרינר. הוטרינר יבחן את התסמינים של הכלב, ישאל אתכם שאלות לגבי מזון לכלבים שהוא צורך. כמו כן לגבי חטיפים לכלבים או תרופות ותוספים שהוא נוטל. הוא ינסה לשלול אפשרויות אחרות לאלרגיה (למשל דברים שהכלב אולי בא איתם במגע).ככל שתתנו לו יותר מידע כך עולה הסיכוי לאבחון מדויק ולפתרון יעיל יותר של הבעיה. הוטרינר יציע ככל הנראה אבחון באחת מתוך שתי הדרכים העיקריות: 

  • שיטת האלימינציה: מגישים בכל יום סוגי מזון שונים שנחשדים כאלרגניים ובכל יום מורידים אחד מהתפריט עד שמצליחים לבודד את זה שגורם לאלרגיה. 
  • בדיקת אלרגיה: סדרת בדיקות דם לאבחון אלרגיה. 

טיפול באלרגיות אצל כלבים

ככלל, לאחר שמצליחים לבודד בצורה טובה את האלרגן, הטיפול הוא פשוט. כל שצריך הוא להימנע מהגשת מזונות שמכילים את האלרגנים השונים. במקרים הקיצוניים ירשמו הוטרינרים תרופות להקלה על תסמינים חריפים של אלרגיה. אך בכל מקרה לאחר הימנעות מהמזון הבעייתי האלרגיה צפויה לחלוף מעצמה. אלרגיות מסכנות חיים אצל כלבים עד כדי קוצר נשימה וסכנה למוות זה עניין נדיר. אם יש חשד שזה קורה בזמן אמת חשוב להביא את הכלב לטיפול חירום במיידי. 

מחליפים מזון – מתגברים על האלרגיה

החלפת אוכל לכלבים עשויה להיות מאתגרת. במיוחד אצל כלבים שהתרגלו לאוכל שלהם ואוהבים אותו ממש, אבל היא בהחלט אפשרית. יש לבחור סוג מזון שאיננו מכיל את האלרגנים הבעייתיים מחד, ומאידך כזה שמספק את הצרכים התזונתיים החשובים לכלב. 

לאחר הייעוץ עם הוטרינר אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב. אנו נשמח לעזור להתאים מזון מתאים לכלב שלכם. כמובן להציע סוגים של אוכל רפואי לכלבים במידת הצורך ולייעץ לקראת ההחלפה בין סוגי המזון. בשורה התחתונה – אלרגיה למזון אצל כלבים זה לא מצב נעים. אבל בהחלט משהו ניתן להתגבר אליו עם אבחון וטיפול נכונים. רק בריאות לחברים על ארבע!

No data was found
דילוג לתוכן