משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

האסקי סיבירי

להאזנה למאמר

האסקי סיבירי (Siberian Husky) הוא כלב חינני, אתלטי עם סיבולת גבוהה ולהיטות לעבוד. לגזע הכלבים הידידותי הזה, שמקורו בצפון מזרח אסיה ככלב מזחלות, יש אישיות תוססת ושובבה. למרות שמדובר בכלבים עתירי אנרגיה ולעתים אינטנסיביים, האסקי יכול להיות חביב ועדין כאשר נותנים לו טיפול נאות. האסקים הובאו לאמריקה דרך אלסקה.

אם יש לך משק בית פעיל והרבה זמן להקדיש לכלב שלך, אז זה יכול להיות הכלב בשבילך. עם טיפול ותשומת לב נאותים, האסקי הסיבירי יכול להיות בן לוויה נפלא. גזע זה יכול גם להסתדר היטב עם ילדים כל עוד הכלב מאולף כראוי ומתחבר.

האסקי סיבירי

מאפיינים של האסקי סיבירי

להאסקי סיבירי, שובבים ואוהבים, יש אישיות משמחת שמביאה עידוד לכל מי שהם נתקלים בהם. האופי השובב שלהם דורש בעלים שמוכן לעמוד בקצב גם פיזית וגם נפשית. הם אוהבים חברה מבני אדם ובעלי חיים כאחד, והם ישגשגו במשק בית עם חיות אחרות.
תוחלת החיים : 12-14 שנים, משקל ממוצע 20-25 ק"ג, גובה ממוצע: 52-55 ס"מ

היסטוריה של האסקי הסיבירי

מקורו של האסקי הסיבירי בצפון מזרח אסיה, שם אנשי הצ'וקצ'י פיתחו את הגזע במיוחד לשימוש ככלב מזחלות. מבחינה גנטית, הם חלק ממשפחת שפיץ. במהלך תחילת המאה ה-20, תושבי אלסקה התעניינו בגזע וההאסקי הסיבירי הובא לארצות הברית.

במהלך השנים, האסקי הצטיינו ככלבי מזחלות. אולי הבולט ביותר היה ההובלה של נוגדי רעלים לאלסקה במהלך מגפת דיפטריה. הנצחה של מסע הצלת חיים זה הובילה למירוץ כלבי המזחלות השנתי של Iditarod Trail. פסל של הכלב המוביל שסיים את ריצת הסרום, בלטו, הוקם בסנטרל פארק בניו יורק ב-1925.

האסקי הסיבירי הוכר רשמית על ידי מועדון המלונה האמריקאי (AKC) בשנת 1930. הם המשיכו לעבוד בחריצות ככלבי מזחלות, אך כיום ידועים יותר בתור כלבי לוויה. הם הגזע ה-12 הפופולרי ביותר בארה"ב, על פי AKC. 

טיפוח האסקי סיבירי

האסקי הסיבירי גודלו כקבוצות להקה והם בדרך כלל מסתדרים היטב עם כלבים אחרים. זה יכול להפוך אותם למתאימים לטיולים בפארק כלבים מגודר מאובטח. יש להם דחף טרף חזק וזה יכול להוות בעיה אם יש לך מכרסמים כמו ארנבות או אפילו חתולים. עם זאת, אם מגדלים יחד עם חתול, הם עשויים להתקיים היטב.

גזע זה אוהב ילדים והוא בדרך כלל חבר שמח למשחק וסובלני לשובבות שלהם. אבל ילדים חייבים להתייחס לכל כלב בכבוד ולא להתייחס לכלב בצורה גסה. רוב האסקי הסיביריים ידידותיים גם למבקרים ואינם כלבי שמירה טובים.

פעילות ספורטיבית

האסקי יכולים להפיק תועלת מפעילויות כמו ריצה כל עוד לא חם מדי בחוץ. ייתכן שתצטרך למצוא דרכים יצירתיות להעסיק את האסקי שלך בתוך הבית כשחם בחוץ, מכיוון שגזע זה סובלני לחום במידה בינונית. האסקי אוהבים לחפור ואתם יכולים לצפות להרבה בורות בחצר שלכם. האסקי חסר תעסוקה בפנים או בחוץ יכול להיות הרסני מאוד.

טיפוח

מעיל השיער הצפוף והכפול של האסקי הסיבירי גורם לגזע לעמוד בטמפרטורות נמוכות מאוד. הפרווה בחלק התחתון של האסקי הסיבירי רכה מאוד בעוד שהפרווה העליונה עבה יותר ומעט גסה.

לגזע הכלבים הזה תהיה נשירה מינימלית במשך רוב השנה ולאחר מכן ישילו די הרבה לאורך תקופה של כשלושה שבועות. זו תהיה מטלה לעמוד בקצב הנשירה במהלך הזמן הזה, החצר שלך (והבית) כנראה תהיה מלאה בקווצות של פרוות האסקי.

צחצחו היטב את האסקי שלכם פעם או פעמיים בשבוע. הם ידועים ככלבים קפדניים ששומרים על עצמם נקיים ויש להם מעט ריח כלבים. רק לעתים רחוקות תצטרך לרחוץ האסקי סיבירי. גזוז את הציפורניים באופן קבוע, שמור אותן קצרות כדי למנוע פיצול ואי נוחות. צחצח את השיניים של הכלב שלך כמה פעמים בשבוע כדי לשמור על בריאות הפה. כמובן חשוב לדאוג לניקוי האוזניים.

אילוף

האסקי הם כלבים אנרגטיים וחכמים שיכולים להיות קולניים (לעיתים קרובות בצורה של יללות או יבבות). הם דורשים הרבה אימונים ופעילות גופנית כדי לשמור אותם מאושרים ובריאים. להאסקי רבים יש רצון לחקור והם יכולים להיות אמני בריחה, כך שלא ניתן ללכת איתם ללא רצועה לכלב מכיוון שהם ייצאו לרדוף אחרי בעלי חיים קטנים. הם גם זקוקים לגדר פיזית חזקה מספיק גבוהה כדי שהם לא יוכלו לקפוץ מעליה, ובנויה כך שהם לא יוכלו לחפור מתחתיה. אימון רציני הוא חיוני לחלוטין כדי לעזור להאסקי שלך למקד את האנרגיה שלו. ללא מספיק אימון ופעילות גופנית, האסקי עשוי להיראות לפעמים חסר שליטה.

תזונה

זהו גזע שנחשב לבררן במיוחד, לעיתים יסרב לאכול אם תתנו לו אוכל לכלבים שלא לטעמו. מומלץ לדאוג למזון מזין מהמותגים המובילים לגזע זה.

בעיות בריאות נפוצות

מגדלים אחראיים שואפים לשמור על תקני הגזע הגבוהים ביותר כפי שנקבעו על ידי מועדוני כלבייה כמו AKC. כלבים שגדלו לפי סטנדרטים אלה נוטים פחות לרשת מצבים בריאותיים. עם זאת, כמה בעיות בריאות תורשתיות יכולות להתרחש אצל האסקי.

בעיות בריאות של האסקי סיבירי שכדאי להכיר:

  • דיספלזיה של מפרק הירך– מצב בו שקע הירך נוצר בצורה לא תקינה.
  • היפותירואידיזם– מחלה שבה בלוטת התריס אינה מייצרת כמות מספקת של הורמונים.
  • ניוון רשתית פרוגרסיבי– קבוצה של מחלות עיניים שעלולות להוביל בסופו של דבר לעיוורון.

לקריאה נוספת:
עוד על כלבים גדולים ועל אופי הטיפול בהם,
איך לדאוג שהפרווה של הכלב שלי תהיה מבריקה ובריאה?
נשירה אלא מה! נשירת שיער אצל כלבים

No data was found
דילוג לתוכן