משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

החלפת אוכל לכלבים: האם כדאי לעשות את זה ומתי?

אם החבר שלכם על ארבע סובל מבעיות עיכול או חוסר תאבון. יכול מאד להיות שהסיבה לכך היא המזון שאתם מגישים לו. יכול להיות שכבר יצא לכם לחשוב לבד על החלפה של המזון לכלב שלכם. אבל צריך לזכור תמיד שהצעד הזה הוא לא עניין של מה בכך וזה משהו שיש לעשות בכובד ראש ובעיקר בצורה מסודרת. 

יצא לנו לסייע וללוות לא מעט לקוחות שהחליטו להחליף את המזון של הכלבים שלהם מסיבות שונות. אנו תמיד שמחים לייעץ ולהמליץ על מותגים מובילים שאולי יתאימו יותר. ככה שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו בעניין בכל שלב. עכשיו, בואו נדבר על הסיבות המוצדקות באמת להחלפת מזון. לבסוף ניגע בכמה מילים באופן שבו זה צריך להיעשות. 

בחירת אוכל לכלבים לפי גיל הכלב

אולי הסיבה הנפוצה ביותר להחלפת מזון וכזו שהיא בהחלט מוצדקת. השינוי הראשון הוא מעבר מאוכל לגורים בגיל חצי שנה לערך למזון של כלבים בוגרים ובסביבות גיל 10-12 שבו כלבים מגיעים לגיל הזהב. ככל שכלבים מתבגרים, כך קטנים הצרכים האנרגטיים שלהם. חשוב להתאים את המזון לגיל כדי להימנע מהשמנת יתר, סוכרת ועודפי כולסטרול. 

מעי רגיז

תופעה לא נעימה שבאה לידי ביטוי לרוב בהקאות ו/או שלשולים. מומלץ להתייעץ עם הוטרינר בנושא וברוב המקרים יש צורך בתהליך לא קצר של ניסוי וטעייה עד שמוצאים את המזון המתאים. ניתן ואף רצוי לחפש אוכל לכלבים המותאם למצבים כאלו. תוכלו למצוא באתר לא מעט סוגים מתאימים בקטגוריה של אוכל רפואי לכלבים

אלרגיות

חלק מהכלבים עשויים לפתח בשלבים מסוימים של החיים אלרגיה לרכיבים מסוימים במזון שלהם. זה עשוי להתבטא בדרכים שונות לרבות שלשולים והקאות וגירויים בעור. במצבים האלו רצוי להחליף את המזון ויש לקרוא היטב את התוויות על המוצר הישן והחדש כדי לנסות ולבודד את האלרגנים. אפשרות נוספת לא רעה בכלל היא בחירה באוכל היפואלרגני לכלבים שהוא לרוב מעט יותר יקר, אבל בדרך כלל ימנע את התופעות. 

מצב רפואי

ישנם מצבים רפואיים ייחודיים המצריכים תזונה מסוימת. בהרבה מקרים אלו מחלות נרכשות, כך שיש צורך בשינוי מיידי של התזונה. סוכרת למשל היא מחלה המצריכה תזונה ספציפית מאד וכך גם מחלות בכליות אצל כלבים. למרבה המזל היום המבחר של מותגי המזון הרפואי הוא אדיר וזה מאפשר התאמה איכותית למדי ואיכות חיים לשנים ארוכות לצד המחלה. 

השמנת יתר ובעיות משקל

השמנת יתר אצל כלבים היא מצב נפוץ למדי שעלול לגרום לבעיות חמורות יותר בהמשך הדרך. זהו אף גורם די שכיח למוות בטרם עת. הטיפול בבעיה מתחיל תמיד בביקור אצל הוטרינר שימליץ על תכנית סדורה ומקיפה. וההמלצה הגורפת במעל 90 אחוז מהמקרים היא להגדיל את רמת הפעילות הגופנית. עם זאת בלא מעט מקרים מתברר בנוסף שיש צורך בשינוי תזונתי ושלא ניתן לרדת במשקל עם המזון הנוכחי שהוא בדרך כלל עתיר קלוריות. 

שעמום ומיצוי

אולי תתפלאו לשמוע שלא מדובר על תופעה נדירה כלל, אלא מצב די שכיח שקורה להרבה כלבים. לפעמים אחרי שנים ארוכות עם אותו סוג המזון. כשהכלב מתחיל לאבד עניין במזון שלו ומפסיק לאכול, זה נובע הרבה פעמים מבעיות רפואיות שונות. אבל אם אחרי בירור מגלים שאין שום בעיה כזאת, הוא ככל הנראה הגיע לכדי מיצוי. בשלב הזה אין מנוס מלהחליף את המזון ואם המותג הנוכחי הוא איכותי שווה לחפש מזון עם הרכב דומה וטעם שונה וחדש. 

החלטתם להחליף את המזון? עשו זאת באופן מושכל ובהדרגה

החלפה של אוכל לכלבים זה לא משהו שעושים בבת אחת, אלא בהדרגה. שינוי מיידי עלול לגרום לבעיות עיכול קשות ולפעמים אפילו לסיבוכים מסוכנים. הקפידו על תהליך החלפה של עשרה ימים. בכל יום גרעו עשירית מהמזון הישן (ביום השני 20 אחוז, ביום השלישי 30 וכן הלאה) והשלימו מהמזון החדש עד להחלפה מלאה. בזמן הזה עקבו אחר ההתנהגות של הכלב שלכם ואחרי היציאות שלו. אם משהו קיצוני וחריג קורה, הורידו את הקצב ובצעו את השינוי לאט יותר. 

מחפשים הכוונה והמלצות למזון חדש ואיכותי? צרו קשר עוד היום ונשמח להמליץ לכם על אחד מהמותגים המעולים כאן באתר.  

No data was found
דילוג לתוכן