משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

למה החתול שלי מאבד משקל ?

אם גם החתול שלכם מאבד משקל בצורה מוגזמת ובאופן פתאומי. עליכם לדעת בראש ובראשונה כי התסמין הזה הוא לרוב אינדיקציה לבעיה רפואית חמורה יותר. רבים מבעלי החתולים טועים לחשוב כי אובדן משקל היא תופעה אופיינית בקרב חתולים מבוגרים, אך לא כך הדבר כמובן. למעשה, אם אתם מבחינים בתופעה הזו בכל שלב בחיי החתול, חשוב מאד לרדת לשורש הבעיה ולבחון אותה לעומק. 

אם כך, בואו נדבר על הגורמים השונים לתופעה ועל דרכי הטיפול והמניעה. רגע לפני שנתחיל מזכירים שאתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי לגבי מזון רפואי או אביזרים לחתולים שיעזרו במקרים הללו ובאתגרים רפואיים נוספים. 

איך אדע שהחתול שלי מאבד משקל?

זה בהחלט יכול להיות קשה להבחין בתופעה, אם זה קורה בהדרגה בטווח זמן ארוך יחסית. כמו כן, אם מדובר על חתולים שמנמנים במקור או כאלו בעלי פרווה עבה ומרשימה זה עשוי להיות מבלבל אפילו יותר. לעיתים אפשר להבחין בזה כשמרימים את החתול ומרגישים באופן מובחן שהוא יותר קל מבדרך כלל. לעיתים ניתן להבחין כשמשווים בין שתי תמונות מזמנים שונים. כמו כן חשוב לשים לב למצב הצלעות. אם ניתן לראות אותן ולהרגיש אותן כשמלטפים את החתול זה עשוי להצביע על אובדן משקל. מכאן, מעקב מהיר אצל הוטרינר עשוי לאשר את העניין או לפסול אותו. 

מה גורם לאובדן משקל אצל חתולים?

אז במרבית המקרים אובדן המשקל הוא אינדיקציה לכך שהחתול פשוט לא אוכל מספיק. עם זאת ישנם כמה מצבים רפואיים שגורמים לאובדן משקל שמגיע במקביל לצריכת מזון מספקת. האבחון בשלב הזה מסתמך כמובן על תסמינים נוספים שמגיעים יחד עם אובדן המשקל. בואו נכיר כמה מהמקרים הללו. 

  • פעילות יתר של בלוטת התריס: תופעה יחסית נפוצה בקרב חתולים ובמיוחד אצל חתולים מבוגרים. חתולים הסובלים מהבעיה סובלים מעודפים של הורמונים שמייצרת בלוטת התריס מה שלרוב גם יוביל לצמיחה של גידול שפיר על פני הבלוטה. תסמינים נפוצים של התופעה היא ירידה במשקל, תיאבון מוגבר, הקאות ושלשולים לעיתים והיפראקטיביות. הטיפול במקרים הללו הוא תרופתי ורדיואקטיבי. 
  • מחלות מעיים כרוניות: אחת מהבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר אצל חתולים מבוגרים. לכליות תפקידים חשובים של הפקת הורמונים נחוצים, ניקיון של הדם מפסולת וויסות של לחץ הדם. כשהמערכת משתבשת זה לרוב מוביל למגוון בעיות שונות. צמא מוגבר והשתנת יתר הם לרוב הסימנים הראשונים ומכאן הדרך קצרה לאובדן תיאבון ומשקל. 
  • סוכרת: גם סוכרת אצל חתולים היא הרבה פעמים הסיבה העיקרית לאובדן משקל. הלבלב לא מצליח לייצר מספיק אינסולין לפירוק הסוכר ואחד התסמינים האפשריים הנפוצים הם אובדן משקל. 
  • בעיות עיכול: בעיות עיכול עשויות לגרום לאובדן משקל מכמה כיוונים שונים. אובדן תאבון למשל היא סיבה בסיסית ופשוטה. ישנן גם בעיות עיכול שמונעות עיכול מלא ואיכותי של המזון והתוצאה היא אובדן משקל. חיידקי מעיים, דלקות בקיבה, בעיות במעי הדק – כל אלו עשויות להיות בעיות מעיים שגורמות לאובדן משקל אצל חתולים. 
  • בעיות דנטליות: בעיות בחניכיים, בשיניים ובפה הגורמות לכאבים עשויות לגרום לאובדן תיאבון ובעקבותיו לירידה במשקל. שברים בשיניים, דלקות חניכיים, עצמים שתקועים – כל אלו עשויים להיות הגורם. נסו לשים לב לסימנים כמו דימום מהפה או צבע כהה וחריג של החניכיים וכמובן שחשוב להתייעץ עם הוטרינר. 
  • סרטן: ממש כמו בני אדם גם חתולים עלולים לחלות בסוגים שונים של סרטן כמעט בכל נקודה בגוף וירידה במשקל היא הרבה פעמים תסמין של מחלות ממאירות. 
  • סטרס: חתולים הם רגישים ביותר בכל מה שקשור לסביבת המחייה ולהרגלים שלהם. כל שינוי קטן בהרכב הזה (שינוי במזון, חתול שהצטרף לבית או תינוק שנוסף למשפחה, ריח שהשתנה וכו׳) עשוי לגרום לסטרס שאחד המאפיינים שלו לעיתים הוא ירידה קיצונית במשקל. 

טיפול באובדן משקל

אם כך אפשר להבין שטיפול באובדן המשקל תלוי באופן ישיר בגורם לבעיה ולכן הצעד הראשון כשמזהים את זה הוא לקבוע תור אצל הוטרינר. אצלו תקבלו בדרך כלל מידע תזונתי שעשוי להצביע על הבעיה, המלצות למזון רפואי לחתולים או מזון משלים שעשוי להתאים וכמובן בחינה מלאה של המצב הבריאותי של החתול כדי לנסות ולאתר את שורש הבעיה. 

איך למנוע אובדן משקל אצל חתולים?

ניתן למנוע אובדן משקל אצל חתולים על ידי מעקב קבוע אחר המשקל שלו בבדיקות השגרתיות אצל הוטרינר. חתולים הם מומחים לא קטנים כשמדובר על הסתרה של מחלות ומצבים רפואיים בעייתיים ועליכם לגלות ערנות גם לעניין הזה שנוטה להתפספס לא מעט. 

אם הוטרינר המליץ על מזון רפואי לחתולים שעשוי לעזור אתם מוזמנים ליצור קשר בכל שלב ונשמח למצוא עבורכם את המזון המתאים ביותר.  

בית לחתול

דילוג לתוכן