משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

עצמות מבושלות לכלבים: למה הן מסוכנות?

כמו סיר ומכסה, מטאטא ויאה כלב ועצם הם שני דברים שהולכים טוב ביחד. כל ילד יודע לדקלם מגיל צעיר שעצם טובה ועסיסית היא החטיף האהוב ביותר על כלבים, אך מה שרבים לא יודעים זה שלא כל עצם שהיא כדאי לתת לכלב שלנו. למעשה, צריך לדעת שיש עצמות שהן ממש מסוכנות לכלבים שלנו ויכולות לגרום לכאבים, בעיות רפואיות ובמקרים קיצוניים אפילו מוות. וכשתקופת החגים נמצאת בפתח, הסכנה שהכלבים שלנו יגיעו לעצמות מבושלות כאלו מהאוכל שלנו היא גדולה (אפילו אם אנחנו לא מביאים אותן בעצמנו והם מקוששים אותן מבני המשפחה האחרים). בואו ננסה להבין מה כל כך מסוכן בעצמות האלו. שניה לפני שמתחילים נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי בכל נושא ובכל שלב. 

מה כל כך מסוכן בעצמות מבושלות?

חשוב להימנע מלתת לכלבים שלנו עצמות מבושלות מכל סוג שהוא. בגלל שהעצמות עוברות תהליך של בישול יש סבירות גבוהה הרבה יותר לשברים שעלולים לגרום לחתכים ודימום פנימי בחלל הקיבה. עצמות חלולות כמו עצמות של עוף או של הודו הן מסוכנות אפילו יותר, אך כל עצם מבושלת היא בעצם מועדת לפורענות. מעבר לכך, הנה עוד כמה סיכונים פוטנציאליים של עצמות מבושלות:

  • שברים וסדקים בשיניים
  • חתכים ופציעות בפה ובלשון
  • חנק
  • חסימה של המעי הדק

איך למנוע מהכלבים שלנו לאכול עצמות מבושלות?

הדרך הטובה והיעילה ביותר למנוע אכילה של עצמות מבושלות היא למנוע את הגישה של הכלבים למטבח, המזווה, פח הזבל וכל מקום אחר בו הם יוכלו למצוא אותם. נכון, זה עשוי להיות בעייתי במקרים של כלבים שרגילים להסתובב בחופשיות בבית, וזה אומר שבתור בעלים עליכם לגלות עירנות כשהם בטווח הראייה שלכם ולהרחיק את גורמי הסיכון כשאתם יוצאים מהבית. 

כמובן שצריך לזכור את הכישרון המיוחד של החברים שלנו על הארבע והיכולת שלהם להקסים אנשים בחמידות שלהם. כשאורחים מגיעים הביתה או כשהם נתקלים באנשים זרים במקומות ציבוריים, הם ינסו לא אחת להקסים אותם כדי לזכות באוכל טעים. הקפידו להבהיר לכל מי שבסביבה מה אסור ומה מותר לתת לכלב שלכם. אם אתם שואלים אותנו – עדיף להבהיר לכולם שאסור לתת לכלב כלום וכך אתם בעצם האחראיים הבלעדיים לתזונה שלו. 

מה לעשות אם הכלב שלי אכל עצם מבושלת?

אין מה לעשות, אנחנו לא יכולים למנוע מאה אחוז מהמקרים הללו וזה בהחלט עשוי להתרחש. מה עושים?
ובכן, בשלב הראשון מומלץ להתייעץ עם הוטרינר שלכם. יכול להיות שהוא יזמין אתכם למרפאה לבדיקה וינקוט פעולות שונות כמו שטיפת קיבה או עידוד להקאה באמצעים שונים. יכול להיות מנגד שהוא יבקש מכם לפקוח עין ולשים לב לסימני אזהרה. גלו עירנות ושימו לב לתסמינים פוטנציאליים שונים לפגיעה כמו הקאה, שלשולים, עייפות כללית וסימני טשטוש, הזלת ריר ועוד. אם ראיתם סימנים כאלו לאחר שהכלב אכל עצם מבושלת גשו בהקדם לוטרינר למניעת נזקים חמורים. 

איזה עוד סוגי מזון אסור לתת לכלב?

נכון, עצמות מבושלות הן הדבר הראשון שאנשים חושבים לתת לכלבים שלהם אחרי ארוחת החג, אבל ממש לא הדבר היחיד. הנה עוד כמה דברים שאסור בתכלית האיסור לכלבים לאכול:

  • ענבים וצימוקים
  • אוכל מטוגן ורווי שומן
  • אוכל ישן ומקולקל במיוחד עם עובש
  • בצל ושום
  • חטיפים עם כמויות גבוהות של מלח
  • שוקולד
  • אגוזים ושקדים

אם ממש בא לכם לפרגן לכלב שלכם עם אוכל משולחן החג, אפשר ללכת על בשר ועוף מבושל ללא תבלינים. אם אפשר עדיף להימנע גם מזה ואם אתם לא רוצים לראות אותם עצובים בזמן שאתם סועדים את לבכם אז אפשר לגמרי לפרגן להם עם חטיפים מיוחדים לכלבים שתוכלו למצוא אצלנו באתר. 

האם עצמות לא מבושלות אפשר לתת?

אם אתם ממש מתעקשים לתת לכלב שלכם עצם, אז עדיף שזו תהיה עצם שלא עברה תהליך בישול. עם זאת חשוב לזכור שהיא עדיין יכולה להישבר ולגרום בדיוק לאותם הנזקים. אז מה עושים? באתר תוכלו למצוא מגוון עצום של עצמות מיוחדות לכלבים. הן בטוחות ולא יישברו בתהליך הלעיסה ומכילות ערכים תזונתיים חשובים. אם יש לכם עצם איכותית לכלבים במלאי אתם יכולים להיות שקטים תמיד שהכלב שלכם נהנה מחטיף בריא שלא מסכן אותו. 

עדיין לא בטוחים איזה עצם או חטיף הכי טובים לכלב שלכם? צרו קשר וצוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם! 

No data was found
דילוג לתוכן