משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

למה החתול שלי שורט את הרהיטים ואיך לעצור זאת?

בניגוד למה שרבים חושבים, חתולים לא שורטים שטיחים ורהיטים מתוך יצר של הרסנות. זוהי בעצם פעולה טבעית ונורמלית למדי אצלם. בדיוק בגלל צריך להבין מהתחלה שהמטרה שלנו היא לא להכחיד את ההתנהגות הזו. אלא רק לנתב אותה למקומות טובים יותר, כאלו שלא יעלו לנו בסכומי כסף לא מבוטלים עם נזק לרכוש שלנו. 

כאן באתר תוכלו למצוא שלל מוצרים שיעזרו לכם לעשות בדיוק את זה ואתם כמובן מוזמנים להתייעץ איתנו אם אתם רוצים לדעת עוד ולקבל הכוונה שתעזור. בואו ננסה להבין למה בדיוק חתולים שורטים ומגרדים ואיך אפשר לגרום להם להפסיק לשרוט דווקא את השטיחים והרהיטים האהובים שלנו. 

מדוע חתולים שורטים?

הפעולה אצל חתולים נעשה על ידי נעיצת הציפורניים במשטח ומשיכת כפה אחורה, מה שאומנם גורם לנזק לא קטן למשטח, אך עבור החתול זוהי פעולה מועילה למדי. אלו הן שתי הסיבות העיקריות לכך שחתולים עושים זאת:

  • בריאות וטיפוח: הפעולה הזו מאפשרת לחתולים קודם כל להסיר שכבות ישנות ומתות של ציפורן ולחשוף ציפורן חזקה ובריאה. זוהי למעשה פעולת טיפוח בסיסית ובטח יצא לכם לראות את הציפורן המתה בסביבת הרהיטים שהחתול אוהב לגרד. מעבר לכך הפעולה מחזקת את שרירי הכפות ועוזרת לחתול להתאים את הגוף שלו למצב של ציד, האינסטינקט הבסיסי ביותר שלו. 
  • תקשורת: זוהי בעצם גם פעולה של תקשורת ושל סימון באמצעות הריח של בלוטות הזיעה בכפות אצל החתולים. הריח והסימן הפיזי שנשאר הוא בעצם סוג של מסר שחתולים אחרים יכולים להבין. אפשר לראות שחתולים שחיים מחוץ לבית נוהגים לשרוט עצים, גדרות, דלתות וכדומה. הם עושים זאת כדי לסמן את הטריטוריה שלהם וכדי להבהיר לחתולים אחרים לא להתקרב. בלא מעט מקרים חתולים עושים זאת כדי לזכות בתשומת לב מהבעלים שלה. אם אתם מגיבים להם בכל פעם שהם עושים זאת אז יכול להיות שזה רק מעודד אותם. 

איך למנוע מהחתול שלי לשרוט את הרהיטים?

אם גם החתול שלכם שורט בדיוק איפה שזה לא מתאים, דעו שזה בהחלט אפשרי ללמד אותו אחרת. הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כדי למנוע את התופעה המעצבנת: 

  • הניחו משטח גירוד: חתולים אוהבים וצריכים לגרד מכיוונים שונים ולהרגיש טקסטורות שונות. התחילו מלהניח שטיחים ייעודיים לגירוד בסביבה הקרובה של החתול ובעיקר במקומות בבית בהם הוא נוהג לשרוט את הרהיטים. 
משטח גירוד ומשחק לחתול
משטח גירוד ומשחק לחתול
  • מתקן גירוד לחתול: כנראה הפיתרון היעיל ביותר שהרבה פעמים מפסיק את ההרס לרכוש בבת אחת. מתקנים עומדים מיוחדים עם מקומות לטיפול וזרועות שיוצאות מכמה כיוונים וכל חלק עשוי מטקסטורה אחרת. אין הרבה חתולים שלא ימצאו סיפוק מהיר עם מתקן כזה. 
מתקן גירוד לחתול
מתקן גירוד לחתול 3 קומות
  • נטרלו את הגישה לאיזורי הגירוד הנפוצים: אם אפשר הניחו מתקן גירוד בדיוק במקומות שבהם החתול שורט את הרהיטים. אם זה חוסם את הכניסה או לא מתאפשר מסיבה כלשהי אז חשוב להניח משטח גירוד.
  • שימוש בפרומונים: ניתן למצוא לא מעט תרסיסים מיוחדים שמדמים בצורה יוצאת דופן את ריח החתולים. כשמרססים באזור שמועד לפורענות זה הרבה פעמים יגרום לחתול לחשוב שהאיזור כבר מסומן ולהפסיק לשרוט ולגרד. 
  • בדקו את רמות הסטרס של החתול: נכון, גירוד היא פעולה טבעית אצל חתול, אבל עד גבול מסוים. אם זה נראה לכם חריג אז חשוב לבדוק את רמות המתח והחרדה אצל החתול שלכם. כל שינוי שהוא בהרגלים ובסביבה עשוי לגרום לחתול לאובר מתח וזה בהחלט עשוי להסביר גירוד מופרז. 

הפחתת הנזק לרכוש

עם הזמן בהחלט אפשר לתעל את כל התופעה לצעצועים לחתולים , שטיחים ומתקני גירוד, אבל עד שווה לנסות ולצמצם את הנזק הפוטנציאלי. גשו עם החתול שלכם לוטרינר לקיצוץ הציפורניים ותוכלו גם לבקש ממנו שילמד אתכם לעשות זאת בעצמכם. אם תקפידו על כך באופן סדיר ובתדירות הנדרשת תוכלו בהחלט להפחית את הנזק שייגרם לכל הפחות. 

מחפשים צעצועים, מתקן גירוד לחתולים, קוצץ ציפורניים, שטיחי גירוד או תכשירים שיעזרו? מוזמנים למצוא את כל זה כאן באתר במחירים המשתלמים ביותר, ואם יש לכם שאלות נוספות או דברים שעדיין לא ברורים, אנחנו כאן ונשמח לעזור בכל שעה! 

בית לחתול

דילוג לתוכן