משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

הכלב שלי אוכל את הקיר- מה עושים?

כלבים הם בעלי חיים מדהימים, אוהבים, מעניקים שמחה ואהבה 99% מהזמן. הכל נראה טוב ועובד כשהם מאולפים ומתורגלים להתנהגות נאותה ומחונכת…אבל אם הם לא! יש גם כמה צרות שהם עלולים לעשות לבית שלכם, אנחנו די בטוחים שלא תשמחו על זה .

לכלבים יכולות להיות התנהגויות מתסכלות מאוד, פיפי על הספה, חיסול קולקציית נעליים שלמה ושיפוץ מחדש של הבית, בדמות אכילת הקירות של הבית. חשוב לדעת איך לעצור את ההתנהגות הזו, ואנחנו פה בדיוק בשביל זה .

למה הכלב שלי אוכל קירות?

אתה חוזר מהעבודה עייף מהיום שעבר עליך ומהפקקים בדרך. פותח את הדלת ומגלה שהכלב המתוק שלך היה ילד רע מאוד. במקום לכרסם את העצם הענקית שלו החליט לכרסם את הקיר בסלון. זה מפתה לנזוף ולכעוס עליהם, אבל ראשית, כדאי לגלות מדוע הכלב שלכם לועס אותם מלכתחילה. 

הסיבות שגורמות לכלב לאכול קירות

בקיעת שיניים 

אם יש לכם גור, בקיעת שיניים יכולה להיות הסיבה. גורים מגדלים את שיני החלב שלהם בערך בגיל שבועיים. בדיוק כמו בני אדם, הם מאבדים את שיני החלב הללו ומקבלים שיניים למבוגרים. 

הם מתחילים לאבד שיני חלב בגיל 3-4 חודשים. עד 6 חודשים, יש להם את כל השיניים הבוגרות שלהם. זהו טווח כללי, כך שייתכן שהגור בן החודשיים או ה-7 חודשים לועס את הקיר. ככה הוא מרגיע את כאבי בקיעת השיניים, ממש כמו תינוק. ברגע שהשייניים יתחלפו איתם תגמר גם בעיית הכרסום.

עידוד התנהגות

אנו מאמנים את הכלבים שלנו באמצעות חיזוק חיובי. כשהכלב ממלא פקודה, הוא מקבל פינוק. הם מקשרים את ההתנהגות עם התוצאה החיובית (הצ'ופר). זה גורם להם לרצות להמשיך בהתנהגות זו. 

זה מצוין לאילוף כלבים, אבל לפעמים אנחנו מאלפים את הכלבים שלנו בלי לשים לב לעשות דברים שאנחנו לא רוצים שהם יעשו. 

אז איך אתה מגיבים כשאתם מגלים שהכלב שלכם לועס את הקיר? אתם נוזפים בו? מזיזים אותו מהאזור? כל אלו יגרמו לאסוציאציה שלילית. מה שיגרום לכך שהכלב שלכם יפסיקו לנשנש את הקירות. 

עם זאת, אם אתם מדברים איתו או נותנים לו צעצוע לכלב כדי לנתב את תשומת הלב שלהם למשהו אחר. זה יכול ליצור אסוציאציה וחיזוק חיובי להתנהגות זו. לכלבים אין הבנה של נכון ולא נכון כמו לאנשים. הם לא יודעים מטבעם שלעיסת הקיר היא שגויה. הם מסתמכים לחלוטין על התגובה שלנו כדי לקבוע אם להמשיך בהתנהגות או לא. אם לעיסת הקירות מביאה להם את הצעצוע האהוב עליהם. כך או כך, זו סיבה עבורם להמשיך וללעוס. 

מחפש תשומת לב 

בדיוק כמו אנשים, כלבים זקוקים לכמויות שונות של תשומת לב. חלק מהכלבים בסדר עם אינטראקציה אנושית מוגבלת ומעסיקים את עצמם יופי. בעוד שלאחרים יש את אותם צורכי תשומת לב כמו לילד קטן. 

אם כמות תשומת הלב שקיבל הכלב שלכם השתנתה לאחרונה, יתכן שזו הבעיה. אולי יש לכם חיית מחמד חדשה או בן תינוק חדש במשפחה. אולי שיניתם את מקום העבודה שלכם ואתם נעדרים יותר, ויש לכם פחות זמן בשבילם. ללא קשר לסיבות אלו, מומלץ לבלות יותר זמן עם הכלב שלכם. במיוחד אם יש לו בעיות התנהגותיות. ניתן גם לשכור דוג ווקר, דוגיסיטר או להיעזר בבני המשפחה. משחקים עם כלבים אחרים יכולים גם כן לעזור לענות על צורכי הסוציאליזציה שלהם .

עם זאת, אל תישכחו לא לתת להם תשומת לב כאשר אתה מבחין שהם לועסים את הקיר. המתינו  עד שהתיקון יסתיים, ואז מצא זמן נוסף עבורם. 

מצ'עמם לי 

בעלי כלבים אינם מודעים לכך שכלבים עלולים להשתעמם הרי יש להם כל כך הרבה צעצועים לכלבים בבית. למעשה, בעיות התנהגות, כולל לעיסת קירות או חפצים אישיים, הן לעתים קרובות הפעם הראשונה שהבעלים חושב על מה שהכלב שלו עושה במהלך היום. 

כלבים זקוקים לגירוי נפשי ופיזי כדי להיות מאושרים ובריאים. אם לכלב שלך אין מספיק גירוי נפשי, הוא ימצא מה לעשות. לעתים קרובות זה בדיוק מה שאתם לא תרצו  שהם יעשו. 

כשזה מגיע לשעמום, חשבו על הכלב שלכם כמו על ילד קטן. כשאין להם פעילויות מתאימות, הם ימצאו את שלהם. ילד קטן  עשוי לצייר על הקיר כי הוא משועמם, בעוד שהכלב פשוט ילעס אותו. 

חֲרָדָה

זו הסיבה שבגללה חשוב לקבוע את הסיבה להתנהגות של הכלב שלכם לפני שאתם מחליטים כיצד לטפל בה. אם הכלב שלכם סובל מחרדה, המשמעת שלו יכולה להחמיר את הבעיה, במקום לשפר אותה. 

זה לא אומר שאתם צריכים  לקבל את ההתנהגות. זה כן אומר שתצטרכו להימנע מלנזוף בהם או להעניש אותם בעונשים מרתיעים אחרים. כאן נדרשת גישה עדינה יותר. 

סימנים אחרים של חרדת כלבים כוללים נביחות מוגזמות, צעדים, הזלות ריר והתנשפות, זנב מקופל בין הרגליים . יש כלבים שמתרגשים יתר על המידה, ולעתים קרובות הם משתינים או הרסניים יותר. כלבים אחרים הופכים למסוגרים ומתחבאים מתחת לספה. 

צלילים בקירות 

עם כל הסיבות לעיל שהכלב שלך לועס את הקירות, סביר להניח שהוא גם ילעס דברים אחרים. יום אחד זה עשוי להיות הקיר, למחרת זוג הנעליים האהוב עליך. זה אפשרי, אבל לא סביר, שההתנהגות תהיה מכוונת אך ורק לקירות שלך. 

אם הכלב שלך רק אוכל את הקירות שלך בלבד, ולא מראה סימנים אחרים לבעיה התנהגותית. מה שנמצא בתוך הקיר עשוי להיות הסיבה. 

בעלי חיים בקירות  למשל כמו עכברים או חולדות היא אחת הסיבות שכלבים ילעסו רק קירות. הם פשוט מנסים להשיג את החיה, שאינה שייכת לטריטוריה שלהם ולהגן על הבית מפולשים. לכלבים יש חוש שמיעה וריח מוגבר, כך שגם אם אתה אפילו לא מודע לבעיה, הם מודעים בהחלט. בדיוק כמו עם חרדה, הגישה כאן צריכה להיות קצת אחרת. אחרי הכל, הכלב שלך פשוט מנסה להגן על הטריטוריה שלו, מה שאתה לא רוצה להרתיע. בעלים רבים אומרים שהדבר הטוב ביותר לעשות במצב זה הוא להכיר במה שהכלב שלך עושה. תן להם לדעת שאתה רואה את האיום שהם מחפשים. לאחר מכן להרחיק אותם מהאזור. אל תשבחו אותם ואל תתנו להם פינוק, כי אתם לא רוצים לעודד לעיסת קיר. 

מחסור בסידן 

בואו ננפץ כאן מיתוס, כבר הרבה שנים שצבעי קיר מצד אחד אינם מכילים סיד וסידן. אלא עשוי מחומרים  פולימריים – חומרים פלסטיים (הקרויים צבע פלסטי). לכן אין כל טעם לחפש סידן בצבעי הפלסטיק בקיר…

בנוסף, המזון לכלבים השתפר מאד ומכיל את כל הרכיבים התזונתיים להם הכלב זקוק.

לאור שני הנתונים הללו, סביר להניח שכרסום הקיר לא נובע ממחסור בויטמינים כפי שנוטים לחשוב. 

איך למנוע מהכלב שלי לאכול קירות?

ישנן מספר דרכים לגרום לכלב שלכם להפסיק ללעוס קירות, אבל זה עשוי לקחת קצת עבודה. 

פתור את הבעיה הבסיסית

אם הכלב שלך משועמם, הוא צריך יותר לפרוק יותר אנרגיה וכמה צעצועים חדשים שימשכו את תשומת ליבו ויאתגרו אותו. אם יש שרצים בקירות שלכם , כדאי מאד שתפטרו מהם.

אילוף הכלב לא ללעוס את הקיר

אילוף הכלב שלך לא ללעוס את הקיר זה דבר חשוב ובסיסי. רוב הבעלים מגלים שטעם דוחה או צליל חזק שמופעל כשהם לועסים מספיקים כדי למנוע מהכלב להמשיך בהתנהגות זו.

רק זכרו לעולם לא לתגמל את הכלב שלך על לעיסת הקיר. אתם לא צריכים לצעוק עליהם, אבל זה בסדר להביע אכזבה. הכלב שלכם יקלוט בקלות את המצב הרגשי שלכם ויבינו שהתנהגות זו פסולה בעיניכם. 

כדאי גם לשבח את הכלב כשהוא לועס דברים מתאימים. זה יכול לעזור ללמד אותם ללעוס את הצעצועים שלהם, לא את הקיר. 

ספריי להרחקת כלבים

דוחי טעם הם אמצעי הרתעה יעילים עבור רוב הכלבים. קיימת דרך אפקטיבית באמצעות ספריי להרחקת כלבים שנקנה בחנות. תרסיסים אלה אינם רעילים, אך טעמם רע לכלב. רבים מהם כוללים גם חומר דוחה ריח. רצוי  לבדוק באיזור קטן לפני היישום על הקיר שלך, כי הם עלולים להכתים בצבע . 

ספריי מתקן 

זוהי שיטת תיקון, זה לא מתאים לכלבים עם חרדה. אבל עובד היטב עבור סיבות אחרות. כאשר אתה רואה את הכלב שלך לועס את הקיר, אתה מפעיל את תרסיס המתקן. הוא שולח אוויר ומשמיע קול שושן. 

ציפוי נגד לעיסה של קירות

לבסוף, אתה יכול להתקין לוחות נגד לעיסה. יש כלבים שנחושים מאוד. ברגע שהם קיבלו טעם של קיר גבס, זה יכול להיות קשה לגרום להם להפסיק ללעוס. 

תצטרכן להתקין פאנלים על הקיר באזורים שהכלב שלך אוהב ללעוס. הם לא יוכלו ללעוס את החומר הקשה והחלקלק. כמו כן, ניתן לרכוש ציפוי פיברגלס המיועד למניעת לעיסה הוא נועד להיות קשיח מספיק כדי למנוע נזקים מלעיסה. 

מקווים שהצלחנו לעזור ולעמוד על הסיבה לכרסום הקירות בבית. לכל שאלה, אנחנו זמינים לתת לכם מענה .

No data was found
דילוג לתוכן