משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

המיקס המושלם: כל מה שרציתם לדעת על תוכי קוקטייל

מצד אחד אוהב להתפנק ומצד שני אמיץ ואפילו אסרטיבי. מצד אחד סקרן וחקרן ומצד שני חצוף במידה – יכול מאד להיות ששילוב התכונות המיוחד הזה הוא מה שהופך את הקוקטיילס לתוכים כל כך פופולריים ואהובים בעולם. עד כמה אהובים? עד כדי שמדובר בציפור המחמד הנפוצה ביותר בארצות הברית, ואם גם אתם שוקלים להתחיל ולגדל ציפורים, דעו שקוקטייל זו ציפור נפלאה להתחיל איתה, גם אם אתם גרים בדירה קטנה אגב.

כאן אצלנו באתר תוכלו למצוא אוכל לציפורים איכותי ואת כל הציוד המשלים שאתם צריכים כגון: כלובים לתוכים איכותיים ועד לצעצועים ומתקנים לאוכל ולמים. רגע לפני שנצלול לעומק ונכיר טוב יותר את התוכים המתוקים האלו נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי בכל זמן!

מאיפה מגיע אלינו תוכי הקוקטייל?

ציפורי הקוקטייל מגיעות מהערבות הפתוחות של אוסטרליה והשטח הפתוח המאפשר תקשורת חלקה יחסית. זו הסיבה שהקולות שהן עושות הם לא צווחניים כמו של תוכים וציפורים שמגיעים מאזורים סבוכים כמו יערות הגשם למשל. הן מתרבות בקלות בטבע אך למעשה גם בשבי, מה שמאפשר לחנויות ובתי גידול למכור אותן במחירים יחסית נוחים. בטבע הן בנוסף דרוכות מאד ונשמרות כל העת מפני טורפים ועל כן הן ישנות שינה קלה בלבד.

אגב – אם בטעות הגעתם לקנות קוקטייל ממוכר שמתעקש להשתמש בשפה העברית בלבד, בקשו ממנו נימפית מצויה, הוא כבר יבין על מה אתם מדברים. 

טיפול ותזונה של תוכי קוקטייל

ציפור קוקטייל זקוקה לכלוב גדול ומרווח דיו כך שניתן להתקין בו כמה וכמה עמודים ומתקנים להיתלות עליהם וכן מספיק מקום לנופף בכנפיים בחופשיות. מומלץ ללכת על כלוב עם דלת קדמית שיקל עליכם את ההחזרה של הקוקטייל לכלוב, במיוחד בגלל שמדובר על ציפור חובבת תעופה למדי. ציפורי הקוקטייל אוהבות להלך על הקרקע וללקט ממנה מזון, כך שמומלץ לרפד את רצפת הכלוב בחומר נעים ולפזר מפעם לפעם קצת גרעינים שיוכלו לחפש וללקט. 

חשוב מאד לדעת שציפורי הקוקטייל הן חברותיות במיוחד ואף זקוקות לקשר אנושי בתדירות גבוהה. ליטוף עדין של הנוצות, ישיבה על הכתף, דיבור ואפילו הימצאות יחד באותו החדר. כל אלו הם דברים שחשוב להקפיד עליהם עם הקוקטיילים. 

באשר לתזונה – חשוב מאד להקפיד על אוכל לתוכים מסחרי איכותי כבסיס ולשלב עם ירקות טריים, זרעים וגרעינים כמזון משלים. עם טיפול מסור ונכון ציפורי הקוקטייל יכולות לחיות 20 שנה ויותר. 

אופי והתנהגות

המיקום של נוצות הכרבולת של הקוקטייל יכול ללמד אותנו על המצב רוח שלה. כאשר הן מזדקרות למעלה זה עשוי להצביע על בהלה או על סקרנות למשל. ציפור במגננה תמיד את הכרבולת לראשה לכיוון אחור ואם מתלווים לכך קולות של לחישה זה לרוב יצביע על סטרס רציני למדי. אצל ציפור רגועה אפשר לראות נטייה קלה של הנוצות אחורה, ניפוח של נוצות הלחיים לעיתים ולפעמים גם חריקה קלה ועדינה של המקור. 

ציפורי קוקטייל אוהבות מאד צעצועים לתוכים שאפשר ״להרוס״ – חתיכות נייר, קרטון או בריסטול – כל מה שאפשר לקרוע ושלא מסכן את הבריאות שלהן. הזכרים אוהבים מאד מראות וצעצועים עם השתקפות שאפשר לשרוק להם. לפעמים אפשר ללמד קוקטיילים לשרוק אלינו בפקודה, אבל ממש לא תמיד ובאופן כללי לא מדובר על ציפורים שאפשר ללמד אותן יותר מדי טריקים. זכרו כי הפן המנטלי הוא חשוב אצל ציפורי קוקטייל ובפרט הקרבה של בני אדם שהיא קריטית למדי. ציפורים שיזכו ליחס ולקרבה אנושית על בסיס קבוע ויומיומי הן אלו שיאריכו ימים. 

החלטתם לאמץ קוקטייל? תנו לעזור!

האמת היא שקוקטייל היא ציפור פשוט נפלאה למגדלים מתחילים. אם החלטתם לאמץ אחת, אין ספק שאתם עומדים בפני חוויה נפלאה. כמובן שגידול של קוקטייל ושל תוכים וציפורים בכלל זה גם עניין מאתגר וחשוב להתכונן אליו כמו שצריך, עם כלוב מתאים, מזון איכותי שמותאם לסוג הציפור, משחקים וצעצועים ועוד שלל אביזרים משלימים שיהפכו את החוויה למושלמת. 

אצלנו באתר תוכלו למצוא הכל במחירים מעולים עם משלוחים מהירים עד הבית. לא בטוחים עם מה כדאי להתחיל ועל מה אפשר לוותר בהתחלה? צרו קשר עם המומחים של מגה פט ונשמח לעשות סדר בעניינים!

לקריאה נוספת:

לא רק כלוב של זהב- איך לנקות את הכלוב של התוכי שלך?
איך לבחור כלובים לציפורים- כל המידע והטיפים
איך לבחור נכון אוכל לציפורים

חטיפים ותוספי מזון

דילוג לתוכן