משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מה צריך לדעת לפני שקונים אקווריום חדש ומתחילים לגדל דגים?

למרבה הצער יש הרבה יותר מדי מקרים של מגדלים חדשים שחווים חוויה ראשונה לא טובה עם האקווריום שלהם ומוותרים על גידול דגים ממש בהתחלה. זה בהחלט חבל מפני שגידול דגים בבית זו חוויה בהחלט נפלאה עם יתרונות רבים. תכנון נכון של כל התהליך יקל בהחלט על תהליך ההסתגלות ויאפשר התאמה נכונה. 

אם כך, על רגל אחת – שני הפרמטרים החשובים ביותר לבדיקה הם הגודל של האקווריום והעלות הכוללת של כל רכישה. כמובן שישנם פרמטרים נוספים שכדאי לקחת בחשבון ואנחנו רוצים לעשות עכשיו סדר ולדבר על כולם בהרחבה. רגע לפני נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא כמובן את כל הציוד לאקווריום שתחפשו להתחלה במחירים הטובים ביותר וכמובן שאתם גם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב ולהתייעץ. בואו נצא לדרך!

עלויות ושיקולי תקציב

מגדלים מתחילים מסתכלים הרבה פעמים על דילים כאלו ואחרים שאפשר למצוא בחנויות שונות. חושבים לעצמם שהנה, אפשר להתחיל לגדל דגים בסכום נמוך יחסית. ובכן, במרבית המקרים מדובר על דילים לא משתלמים – לעיתים בגלל חוסר התאמה למגדל. לפעמים בשל התאמה לא נכונה של דגים, לרוב בגלל שהציוד לא מתאים ולא מספיק באופן כללי. 

בקיצור, כדי לעשות את זה כמו שצריך כדאי להקציב לכם סכום מכובד וכל מה שנע סביב ה-1000 שקלים על אקווריום גדול ואיכותי שמתאים לכם וציוד ראשוני מעולה. מכאן בואו נעבור לצ׳קליסט עם כל הדברים שאתם רוצים וצריכים לפני הקנייה. 

הכינו צ'ק ליסט

צריך לזכור שרשימת הקניות ממש לא מסתכמת באקווריום עצמו בלבד. ההוצאות הן רבות וכוללות מעמד לאקווריום, תאורה לאקווריום , אמצעי שליטה בטמפרטורה, ערכות לבדיקת הרכב המים, חומרי ניקוי ועוד. לכל זה צריך להוסיף גם את המחיר של הדגים עצמם ואת עלויות המזון לדגים. שווה לעיין במוצרים השונים כאן באתר. לראות את טווחי המחירים ולהכין רשימה מפורטות של הציוד אליו תדרשו ושל העלויות הצפויות. 

אם המחיר הסופי המשוער יוצא קצת גבוה ממה שתכננתם. שווה להתייעץ עם חברים ומשפחה שמגדלים דגים שיוכלו לעזור ולהצביע על מה אפשר לוותר בהתחלה. אפשרות נוספת לחיסכון היא קניית ציוד יד שנייה. אל תחששו יותר מדי מקישוטים או רכיבים מלוכלכים. ניתן לנקות אותם די בקלות, אבל הימנעו בכל מצב מאקווריום עם סדקים או נזקים אחרים. 

גודל האקווריום

אם אתם מגדלים מתחילים מומלץ להימנע מאקווריומים קטנים עד כ-35 ליטר. הם הרבה יותר קשים לתחזוקה (בגלל הצטברות מהירה הרבה יותר של רעלנים שצריך להיפטר מהם במהרה). הכי כדאי להימנע מאותם הדילים הזולים עם אקווריומים קטנטנים בגודל 10-20 ליטר. אלו קשים מאד לתחזוקה ולרוב נגמרים בכישלון ואכזבה. בקיצור, אנו ממליצים להתחיל בגודל 75 ליטר ומעלה ולא פחות מ-30 למתחילים. 

שיקולי מיקום

אקווריום בנפח של 50 ליטר בערך יכול להגיע בקלות גם למשקל של 90 ק״ג. במשקל כזה עדיף תמיד לדאוג לסטנד ייעודי במקום להניח על מדף או שולחן, מקומות מועדים לפורענות. שימו לב שחשוב למקם את האקווריום במקום מואר. אך לעולם לא עם שמש ישירה כי המים עשויים להתחמם ולסכן את בריאות הדגים. 

אם אפשר למקום את האקווריום באופן שבו נוכל להזיז אותו (סטנד עם גלגלים ). שאפשר להרטיב על מנת שנוכל לנקות את הסביבה של האקווריום מפעם לפעם. אם אתם מתכוונים למקם לבסוף את האקווריום במקומות כמו מדפים או בשולחן ליד מחשב למשל, עשויה להיווצר שם רטיבות באופן טבעי.

מספר דגים מומלץ

לבסוף שווה לסגל ראייה ריאליסטית לגבי מספר הדגים שתוכלו לאכלס והגודל שלהם. הנתונים הללו יקבעו לבסוף את הגודל הרצוי לאקווריום שלכם וכדאי שלא לחרוג מהמספרים הממוצעים. זכרו שתמיד עדיף להתחיל עם פחות דגים ועם סוגים פשוטים. עם הזמן והניסיון לאכלס דגים נוספים. 

לא בטוחים? דברו איתנו!

מקווים שהצלחנו להביא כאן את הדברים החשובים ושכעת אתם קצת יותר מוכנים לתהליך. אם משהו עדיין לא ברור,אתם לא בטוחים מה צריך לקנות ומה יתאים, המומחים שלנו ישמחו לעזור בכל שלב!

בריכות דגים

משאבות אוויר לאקווריום

דילוג לתוכן