משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

איך לבחור את המזון לחתול שלי 

נושא התזונה הנכונה לחתול, הוא אחד מהעיקריים שמעסיקים את בעליהם. לחתולים צרכים תזונתיים דינמיים ומשתנים לאורך השנים. התאמת התזונה הנכונה יכולה לשמור על חתול בריא יותר ולמנוע בעיות רפואיות. כדי להעניק לחתול שלכם את התפריט המתאים עליכם להכיר את הרכב המזון האופטימלי עבורו, ואת מה שעדיף להרחיק מקערת האוכל שלו .

אז מה הם עיקרי התזונה של החתול שלכם ?

  • חלבון ממקור אמין כמו בשר בקר, כבש, דגים וכו’. 
  • טאורין, אחת מחומצות האמינו החשובות ביותר עבור חתולים. 
  • ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן מסוגים שונים כמו אומגה 3, אבץ וכו’.
  • מים

בגדול, חתולים לא חייבים לשלב פחמימות בתזונה שלהם.  אומנם ניתן למצוא מוצרים המכילים פחמימות כמו חיטה, תירס ואורז כדי להוזיל את עלויות המזון לחתולים. מעבר לכך, חלק מחברות המזון מוסיפות רכיבים כמו חומרים משמרים וחומרי צבע, טעם וריח. זאת כדי לרצות את הלקוחות, הבעלים והחתולים כאחד. שימו לב כי על אף שהחלבון הוא רכיב שבולט מעל כולם. מבחינת הכמות והאיכות הנדרשת, חשוב לא  להמעיט בחשיבותם של שאר הרכיבים הנדרשים.

איך לקרוא את האריזה 

תמיד חשוב לדעת לקרוא בין השורות, מה המונחים המפוצצים תוכן שיווקי באמת מציעים. אספנו לכם מספר טיפים על מנת שתוכלו להתמצא טוב יותר כשאתם בוחנים את רשימת המרכיבים בגב האריזה.

אם אומרים שהמזון מכיל מרכיב יחיד, עליו להכיל לפחות 95% מהמרכיב, לא כולל מים. 
אם מפרסמים שילוב של מרכיבים, שילוב זה חייב להוות לפחות 95% מהמזון. למשל, אם המזון מבוסס על חלבון עיקרי שהוא בקר, הבקר צריך להוות 95% מתרכובת המזון.

מזון לחתולים שמציין על האריזה 'עם עוף' חייב להכיל לפחות 4% עוף. אבל  לעומת זאת מוצר 'בטעם עוף' לא חייב להכיל כלל עוף אלא רק בחומרי טעם. מזון איכותי נוטה להכיל יותר בשר, ושילוב עם  תערובת של חלבון צמחי חשובה גם היא לתזונה.

מזונות עם ביטויים תיאוריים (כגון ארוחת ערב, מגש, מנה ראשונה וכו') בשמותיהם חייבים להכיל לפחות 25% מהמרכיב הנקוב. מוצרים הנושאים שם המציין "עם" מרכיב מסוים (כגון "עם גבינה") צריכים להכיל רק 3% מהמרכיב הנקוב. מוצרים המפרסמים "טעמים" ספציפיים (כגון "בטעם עוף" או "בטעם בקר") צריכים להכיל רק כמות הניתנת לזיהוי של אותו מרכיב.  

כל המזונות המלאים חייבים לעמוד בדרישות תקן. כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהחתול שלכם מקבל את כל התזונה הדרושה לו, ללא קשר לכמה המוצר עולה.  מזון מלא – שיכול להיות מזון רטוב או מזון יבש לחתולים ולהכיל את כל החומרים המזינים שהחתול שלך צריך כדי להישאר בריא. אלו לא בהכרח עולים יותר כסף. נסו להימנע ממזונות לחתולים  שבהם המרכיב הראשון המופיע ברשימה נחשב כ"נגזרת מן החי". זה יכול להיות אחלה כתזונה משלימה ותו לא.   

חלבונים במזון לחתולים

כל מזון לחתולים מכיל מקור  כלשהו של חלבון ושומן מן החי. חתולים הם טורפים לכן התזונה שלהם חייבת לכלול אספקת חומרים מזינים כמו טאורין וחומצה ארכידונית בתזונה שלהם. חומרים מזינים אלה נמצאים רק במקורות מן החי. הם אינם נמצאים במקורות צמחיים. המקור מהחי עשוי להיות בצורת בשר בקר, עופות, עוף, הודו, דגים או בשרים אחרים. 

לא על הדגן לבדו 

חלק מהמחלוקות המקיפות מזון לחיות מחמד כוללות שימוש בדגנים וגלוטנים. דגנים משמשים במזונות רבים לחיות מחמד ומהווים מקור מצוין לפחמימות. חתולים יכולים בקלות לבצע חילוף חומרים של פחמימות אלו ולהשתמש בהן כמקור אנרגיה. עם זאת, יש אנשים שמעדיפים להימנע מדגנים במזון החתול שלהם. למעשה, כמה מומחי חתולים מאמינים שתזונה עשירה בחלבון ודלה בפחמימות בריאה יותר לחתולים, אם כי זה נושא שנוי במחלוקת ולא כולם מסכימים.

לבעלי חתולים חשוב לזכור שדיאטות ללא דגנים אינן בהכרח דיאטות דלות פחמימות. במקרים רבים, הדגנים פשוט הוחלפו במקור אחר של פחמימות כמו תפוחי אדמה. אם אתם מחפשים להאכיל את חתולכם במזון דל פחמימות, כדאי לוודא שזה לא המקרה.

מזון לחתולים יבש או משומר

מזון משומר לעומת יבש הוא עוד נושא שנוי במחלוקת בכל הנוגע להאכלת חתולים. כמה מומחי חתולים מאמינים שימורים לחתולים בריאים יותר ממזון יבש. אחרים טוענים שחתולים מעדיפים את המזון היבש.

מזון משומר אכן מציע את היתרון של תכולת לחות גבוהה יותר, מה שיכול להיות חשוב עבור חתולים שאינם נוטים לשתיה מרובה. עם זאת, מזרקות מים, ברזים מטפטפים ומכשירים אחרים המעודדים חתולים לשתות יכולים לרוב להתגבר על המכשול.

אנחנו ממליצים :לערבב מזון יבש ורטוב יחדיו

מזון לחתולים לפי שלב החיים

כמו כן, תרצה לבדוק את תווית המזון ולוודא שהוא מותאם לגיל חתולכם. למשל כמו "מזון זה מלא ומאוזן לכל שלבי החיים", "מזון זה מלא ומאוזן לתחזוקה של מבוגרים", או "מזון זה מלא ומאוזן לצמיחה ורבייה".

בחירת מזון מאוזן כדי להתאים לשלב החיים של החתול שלך חשובה. לגורים יש צרכים תזונתיים שונים מאשר לחתולים בוגרים. אז בחרו את האוכל של החתול שלכם בהתאם.

רכיבים מזינים מאד

רוב המזונות לחיות מחמד ובדרך כלל יכללו את הכמות המינימלית של חלבון ושומן באחוזים וכמות מקסימלית של סיבים ולחות, גם לפי אחוזים. כאשר משווים את הנתונים של שני מזונות שונים לחיות מחמד. ניתן  לתת השוואה מדויקת יותר אפשרי כאשר הניתוח מומר לבסיס חומר יבש. אחרת, תכולת הלחות עלולה להטות משמעותית את ההשוואה. השוואת הניתוח המובטח של מזון יבש למזון משומר מבלי לקחת בחשבון את תכולת הלחות היא קצת כמו השוואה בין תפוחים לתפוזים.

חשוב לזכור שלמרות שנתוני הרכיבים , אכן כתובים ומפורטים בגב האריזה. אין בהם מידע מספק לגבי איכות הרכיבים עצמם,הן  לעיכול שלו או לאיכות הכללית של המזון .כמו כן התאמת המזון היא אינדיבואלית לכל חתול , יש כאלו שרגישים יותר ואחרים פחות. יש כאלו עם העדפות אישיות , שגם אותם יש לקחת בחשבון . 

בדיקה תקופתית אצל הוטרינר

ניתן ואף רצוי לבקש מהווטרינר שלכם לבצע הערכת מצב גוף עבור החתול בכל פעם שהחתול שלכם  נכנס לבדיקה תקופתית . אפשר אפילו לבקש שילמדו אתכם איך לעשות אותה לבד. בעצם זוהי הבדיקה האידיאלית לקביעת מצב הגוף של החתול שלך. היא הדרך הטובה ביותר לקבוע אם החתול שלך סובל מעודף משקל, תת משקל או שהוא נמצא במשקל האידיאלי שלו. אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את צלעות החתול שלך מבעד לפרווה . אם אתה לא יכול, החתול שלך סובל מעודף משקל.

האכלת החתול במידה הנכונה

האכלת החתול שלך כדי לשמור עליו רזה ובמשקל גוף אידיאלי ישמור אותו בריא יותר. התאם את פרוטוקול ההאכלה של החתול שלך בהתאם. עבור חתולים מסוימים, ההנחיות המופיעות על תווית המזון עשויות להיות מדויקות. עבור אחרים, ייתכן שיהיה צורך להתאים אותם.

אם אתה מוצא את עצמך מתרחק מדי מהנחיות התווית, בדוק עם הווטרינר שלך. ייתכן שהמזון שבחרת אינו מתאים למצב האישי של החתול שלך. חתולים מסוימים עשויים לדרוש מזון רפואי מיוחד כדי לעזור להם לרדת במשקל. בקש מהווטרינר שלך המלצה תזונתית ספציפית.

לא להשאיר את קערת האוכל מלאה וזמינה באופן קבוע. יש להרגיל את החתול –גם אם כבר בוגרועקשן שיש לו זמן קבוע לארוחות. קערת המזון שלו זה לא בופה פתוח שיעמוד קבוע בפינה של החדר עד שיחליט שמתאים לו לנשנש. גם אם הוא לא יבין לגמרי את השינוי בהתחלה, מבטיחים לכם שבטווח הרחוק זה יסייע לכם גם באכילה קבועה ומבוקרת וגם בשליטה ושמירה על הרגלי אכילה בריאים עבור הנמר הפרטי שלכם.

כאשר בוחרים אוכל לחתולים, חשוב להבין את הצרכים התזונתיים הבסיסיים של חתולים. לאחר מכן קל יותר לקרוא את התוויות על מותגי המזון השונים ולהבין מה הסטנדרט שצריך לשאוף אליו. הקפידו לבחור במזון עם עם מקור חלבון איכותי וללא תוצרי לוואי וכימיקלים לשמירה על בריאות החתול שלכם. כמובן שבמקרים של בעיות רפואיות חשוב להתייעץ לגבי התזונה עם הוטרינר שלכם. 

העיקר שלא תשכחו להאכיל את הנמר בזמן !

לקריאה נוספת על תזונה טבעית לחתולים וכלבים:

בית לחתול

דילוג לתוכן