משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

חתול מנצ'קין (Munchkin )

חתול מונצ'קין מתהדר במראה מיוחד ומובהק או שאוהבים את זה או שלא … חיות המחמד הקטנות הללו נמוכות ממש ובעלי רגליים קצרות משמעותית מהחתול הממוצע, הם נראים כמו חתולים ננסיים.

מבנה גוף ומראה חיצוני

הגוף של מונצ'קין די דומה לחתול הרגיל שאנחנו מכירים, כאשר רוב המבוגרים שוקלים בין 6-9 ק"ג.
מבחינה ויזואלית, רבים עשויים לכנות את מונצ'קין התחש של ממלכת החתולים. חלקם אף מתייחסים למנצ'קין כאל "חתול נקניק", כינוי דומה לתאום הכלבי שלהם "כלב הנקניק" (תחש) האהוב.

הרגליים הקצרות של המנצ'קין נובעות ממוטציה גנטית טבעית והן התכונה המגדירה של הגזע. 

חתולי מונצ'קין מגיעים בכל שילובי הצבעים וסגנונות הפרווה ויכולים להיות בעלי פרווה קצרה, ארוכה או חסרי שיער בכלל. למנצ'קין קצרי שיער יש פרוות קטיפה בצפיפות בינונית. בעוד למנצ'קין ארוכי שיער יש פרווה קטיפתית למגע והיא יכולה להגיע במגוון רחב של צבעים כולל לבן, אפור, חום, שחור, כחול, כתום ועוד. היא דורשת יותר טיפוח מאשר פרווה קצרה, וחשוב להקפיד עליה כדי לשמור עליה בריאה ומבריקה.

חתול מנצ'קין

אופי ואישיות של חתול מנצ'קין

גזע המונצ'קינס הם גזע חתולים פעילים וידידותיים שבדרך כלל מסתדרים היטב עם משפחות, ילדים וחיות מחמד אחרות. החתלתולים הללו הם סקרנים ואוהבים לחקור את העולם שמסביב. אולי תראו אותם מתיישבים על רגליהם האחוריות בתנוחת ארנב, כדי לראות טוב יותר. בהחלט אין מראה חמוד יותר מזה.

כשהם לא עסוקים בלשחק בצעצועים ולהתרוצץ בבית, הם בהחלט מתפנקים, אוהבים להתכרבל ולהתלטף עם בעליהם. מונצ'קינים הם חתולים חברותיים, אינטליגנטים שאוהבים לבלות עם בעליהם.
הם אוהבים להיות בסביבה של אנשים, הם מלאי אנרגיה למשחק ורק מחפשים פטרנר שישתף עימם פעולה. 

לגזע הזה יש נטייה לאגור חפצים, הם אוהבים לגנוב ולהחביא חפצים "אהובים" ולשחק איתם בשלב מאוחר יותר. אם יש לך חפצים קטנים כמו זוג גרביים שנעלמו מחבל הכביסה, תניחו שאתם יודעים מי הפושע שאחראי לכך.

צרכים 

חתולי מונצ'קין מתאימים למגורי בית, כל עוד יש להם מקום להתרוצץ  בבית ולשחק. הם נוטים להיות מאוד פעילים ואנרגטיים, הם נהנים לשחק לבד ועם אחרים ולעתים קרובות מתרוצצים ברחבי הבית.

על אף הרגליים הקצרות, הם אוהבים לקפוץ ולטפס. בדרך כלל הם יכולים ליהנות מלקפוץ ולנחות על הספות ולחפש אחר נקודה שטופת שמש מושלמת. הם גם טובים בטיפוס בדיוק כמו גזעי חתולים אחרים. אז שימו עין על הווילונות שלכם.

חיי משפחה

המנצ'קין הוא גזע נוח שמסתדר היטב עם כלבים, חתולים אחרים וילדים קטנים, מה שהופך אותו למושלם לחיי משפחה. החתולים המקסימים האלה מהווים תוספת אוהבת כחיית מחמד משפחתית או כפרטנר לבעליהם הבוגרים. בעיקרון, לא משנה מה גודל הבית שלך, המנצ'קין יכולה להתאים לך בול. רק תוודא שלא ישאר לבד לפרקי זמן ארוכים.

טיפול וטיפוח של חתול מנצ'קין

טיפוח החתול שלך יתנהל בהתאמה לסוג הפרווה שיש להם. אלה עם השיער הקצר רצוי להבריש מדי שבוע, בעוד כאלה שהם ארוכי שיער יש להבריש בתדירות גבוהה יותר כדי לשמור על הפרווה שלהם נקייה מקשרים.

החתול שלכם בהחלט ידע לנקות את עצמו, אבל טווח התנועה בעיקר של הרגל מוגבלת. זה עלול להשליך על רמת ההיגיינה שלהם.

רחצה מדי פעם היא רעיון לא רע בכדי כדי לעזור לחבר הקטן שלכם להשאר נקי. על הדרך, גם לשמור על הציפורניים ונקיון האוזניים.

חתול מגזע זה לא צריך אותך כדי לפרוק אנרגיה בבית. חתולים עצמאיים אלה אוהבים לרוץ ולשחק במהלך היום ובדרך כלל ידעו להעסיק את עצמם. יש לוודא שיש להם מספיק צעצועים לחתולים וכן מתקני גירוד לחתולים שיעזרו להם לפרוק את האנרגיה שלהם. הם זן אינטליגנטי של חתולים שניתן לאלף אותם ואפילו להשתמש עם רצועה לחתולים.

בריאות הגזע

מדובר בגזע בריא בדרך כלל, עם אורך חיים משוער של 12-15 שנים. אבל כמו כל גזע, החתולים הקטנים האלה יכולים להיות מושפעים מבעיות בריאותיות מסוימות. לרוב הם יסבלו מבעיות כמו של רוב החתולים כולל:

  • בעיות לב
  • דלקות בדרכי השתן
  • דלקת בלבלב

תספקו לחתלתול שלכם דיאטה של ​​מזון לחתולים באיכות גבוהה ומים טריים מידי יום. זה בהחלט יהפוך אותם לשמחים וגם בריאים יותר.

בגלל רגליהם הקצרות, חשוב לוודא שכלי האוכל והשתיה שלהם וכן ארגז החול יהיו נמוכים. כך שלחתלתול שלכם תהיה גישה נוחה. בגלל הרגליים הקצרות מאוד שלהם, חשוב מאוד להימנע מהשמנה ולשמור על מצב גוף רזה ובריא. 

מה שבטוח שקפיצות שגרתיות וביקור לוטרינר שלכם, יעזרו לשמור על בריאות החתלתול הנמוך והחמוד שלכם.

לסיכום

קבלו עובדות נחמדות ומשעשעות, על פי שיאי גינס, החתולה החיה הקצרה ביותר היא ליליפוט, חתולת מונצ'קין מקליפורניה, שמתנשאת לגובה של 13.34 ס"מ מהרצפה ועד הכתפיים. ליורשת העצר וחברתה של פריס הילטון יש שני חתולי מונצ'קין.

צוות מגה פט ישמח לתת לכם מענה בכל נושא גידול וטיפוח הנמר הביתי שלכם, זמינים עבורכם בכל נושא.

בית לחתול

דילוג לתוכן