משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

גזירת ציפורניים לכלבים – איך לצאת מזה ללא שריטה

להאזנה למאמר

גזירת ציפורניים היא חלק בלתי נפרד מטיפוח הכלבים. על מנת לשמור על בריאותם ונוחותם, יש לגזור את הציפורניים בקביעות. במיוחד כלבים ביתיים שלא מרבים לצאת החוצה לטיולים ארוכים ובכך נמנע מהם הפדיקור הטבעי, השחזת הציפורניים על המדרכה …
במאמר זה, נספק לך את המדריך השלם לגזירת ציפורניים לכלב שלך.

גזירת ציפורניים לכלב- מאיפה מתחילים?

צעד ראשון: הכנות

לפני שאתם עוסקים בגזירת הציפורניים, יש להכין את הכלב. הבטיחו שהוא רגוע ולא ולא מוטרד. אם כלבך סובל מחרדה עם גזירת הציפורניים, כדאי להתייעץ עם וטרינר לגבי שיטות ניהול החרדה.

צעד שני: הכלים הנדרשים

כדי לגזור את הציפורניים של הכלב שלך, יש להכין את הכלים המתאימים. תכינו קוצצים  טובים שיהיו חדים ונוחים לשימוש. קיימים שני סוגים מומלצים:

  • קוצץ ציפורניים גיליוטינה – קוצץ אשר מאפשר לקצוץ את הציפורן של הכלב באמצעות שני להבים אשר מתקרבים האחד לשני.
  • קוצץ בצורת מספריים קטנות – כפי שיש לנו בני האדם – רק חזקות יותר.

מעבר לכך מומלץ לבצע רכישה של ג’ל לעצירה של דימום (במידה ואכן נפגע אחד מכלי הדם) וכן פצירה מיוחדת לכלבים. את הציוד ניתן לרכוש בכל חנות חיות וגם אצלנו במגה פט כמובן, וזאת בהתאמה אישית לכלב ועם שימת דגש על שימוש בציוד איכותי אשר באמצעותו ניתן יהיה לבצע את הפעולה בצורה נכונה ובטוחה.

צעד שלישי: הכנה ראשונית

אחרי הכנות, בחנו את הכלב מהאזור בו תבצעו את הגזירה. יש לשים לב לסביבה שבה את מבצעת את התהליך. יש למקם את הכלב בעמדה גבוהה ונוחה.

צעד רביעי: גזירת הציפורניים

עכשיו, אם הכלב מוכן ועל העמדה ניתן להתחיל בגזירת הציפורניים. יש לגזור את הציפורניים בזהירות, למנוע חתיכה ופציעה של הכלב, אך גם לא לגזור יותר מידי ולגרום לדימום.

צעד חמישי: טיפוח אחר

לאחר שהציפורניים נגזרו, ניתן לבצע טיפוח נוסף. בדרך כלל, יש לבדוק את אורך הפרווה בין הציפורניים ולגזור אותה או לסדר אותה מספריים קטנות . כמו כן, ניתן לנקות את הציפורניים מלכלוכים וזיעה עם מטלית לחה.

צעד שישי: חיזוק ופינוק 

אם הכלב שלך ואתה, שרדתם את תהליך המני -פדי בהצלחה והציפורניים נראות נקיות ומסודרות, כדאי לתגמל אותם באופן חיובי. ניתן לפרגן לו משפטים מחזקים, כגון "טוב מאוד!" או "כלב טוב!" כדי לחזק את התנהגותו החיובית. אם מילים חמות לא מספקות אותו חטיף או צ'ופר תמיד יעזרו .

גזירת ציפורניים לכלב – מה התדירות המומלצת?

מאחר והרעיון הוא להרגיל את הכלב לסיטואציה, מומלץ לגזור את הציפורניים אחת לשבועיים. שימו לב כי הפעולה צריכה להתבצע כאשר לכלב נוח, ולכן הקפידו לשלב לאחר כל גזירה של ציפורן חטיף לכלב – כדי לחזק את ההתנהגות החיובית שלו. לא מעט בעלי כלבים משוחחים עם הכלב במהלך הפעולה וכן שומרים על קשר עין, וזאת בכדי שהכלב ירגיש בנוח.

להקליל את גזירת הציפורניים

סרטונים שרצים ברשת מראים רעיון מעולה אך קצת מצחיק לביצוע , אתם צריכים לעטוף את החלק העליון של הראש שלכם , מאחזור המצח בניילון נצמד ולמרוח בחלק הקדמי חמאת בוטנים טעימה וריחנית , בזמן שהכלב עסוק בלקק את הניילון עם הפינוק שלו שהוא בעצם הראש שלכם  , אתם תנצלו את הסחת הדעת לגזירת הציפורניים בשקט . 

לסיכום

גזירת ציפורניים היא חלק חשוב מטיפוח הכלבים. בעזרת המדריך השלם , אתם יכולים ללמוד כיצד לגזור את הציפורניים של כלבכם בצורה תקינה ובטוחה. זכרי להכין את הכלב לפני התהליך, להשתמש בכלים יעילים, לגזור את הציפורניים בזהירות, ולסיים עם טיפוח נוסף וחיזוק חיובי. זה יסייע לשמור על בריאותו ונוחותו של הכלב שלך. באתר מגה פט תמצאו מגוון מוצרי טיפוח לכלבים, חטיפים לכלבים וכן ציוד לכלבים שיעזור לכם בגידולם. הצוות המקצועי שלנו ישמ לתת מענה בכח שאלה.

לקריאה נוספת:

No data was found
דילוג לתוכן