משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

כלבים היפואלרגניים המתאימים לסובלים מאלרגיה

אפצ'י ואז עוד אחד ואז רצף של עוד שלושה! וזה רק בשעה האחרונה מאז שהכלב של השכנים נכנס אליכם לדירה. אין ספק שזה מבאס, במיוחד אם אתם נמנים בין אוהבי כלבים.

יש לזה פתרון וקוראים לו כלבים היפואלרגניים, מה זה אומר ? ומדוע אנשים בכלל אלרגיים לכלבים, הרי הם החברים  הטובים ביותר של האדם.

 על אף אהבה גדולה לכלבים ורצון אמיתי לאמץ אותם לחיק משפחתכם. רבים נאלצים לוותר על התענוג בשל היותם אלרגים לכלבים. אולי לא ידעתם אבל יש לבעיית האלרגיה מענה ולא בדמות השתעבדות לכדורים אלרגים לכל החיים. ישנם לא מעט גזעי כלבים הנקראים כלבים היפואלרגניים, שאיתם יכולים לשהות זמן רב מבלי שיתעוררו התגובות האלרגיות כמו התעטשות בלתי פוסקת , גירוד ואדמוניות  בעניים ובגרון , נזלת ועוד.

מה היא בכלל  אלרגיה לכלבים?

באופן כללי, כלבים משחררים לאוויר אלרגנים. כאשר אלו באים במגע עם מערכת הנשימה של אדם הסובל מרגישות ואלרגיה, מתעוררת אצל האדם הרגיש  תגובה אלרגית. תאי האלרגנים נמצאים ברוק ובשתן של הכלבים ובקשקשים שעל העור. כך שפרווה שנושרת משחררת אותם אל האוויר, מקור האלרגנים נמצאים בפרווה עצמה.

גזעי כלבים הנחשבים היפואלרגניים הם גזעים שמייצרים קשקשים אבל בכמות ממש  קטנה. כזו שכמעט ולא מייצרת תגובה אלרגית. הדבר כמובן מאד אינדיבידאלי ומשתנה בין אדם לאדם ותלוי בגזע הכלבים. ניתן להתאים את גזע הכלבים המתאים ביותר, שיעורר את התגובה האלרגית המינורית והכי פחות מורגשת.

גזעי כלבים היפואלרגניים

חשוב לציין, במידה וישנה אלרגיה לכלבים, חובה עליכם להתייעץ עם רופא. אין לראות במידע זה כהמלצה רפואית.

הגזעים הנחשבים כגזעי כלבים היפואלרגניים הם בדרך כלל גזעים של כלבים קטנים יחסית, אשר משירים מעט פרווה, והפרווה שלהם היא בעצם שיער .

כלבים היפואלרגניים מהנפוצים בישראל

פודל

לפודל אין פרווה כפולה או נשירה משמעותית, כך שאנשים נוטים הרבה פחות להיות אלרגיים אליהם.
פרווה וצבע : שיער שבנוי בשכבות תלתלים צפופות במגוון צבעים אחידים כולל לבן, שחור, אפור, חום ומשמש.

שנאוצר

הפרווה של כלבי שנאוצר היא עבה, צפופה וקצרה. היא שומרת עליהם מפני טמפרטורות נמוכות ומזג אוויר קריר. במבט ראשון אפשר לזהות את מבנה צמיחת הפרווה כסוג של זקן .
הם מנשירים פעמיים במהלך השנה.
צבעי פרווה: חום, שחור, אפור, לבן.

מלטז

המלטז ידוע במחלפות לבנות גולשות . הם כלבם קטנים ושמחים הנחשבים כהיפואלרגניים.
כלבים מלטזיים הן חיות מחמד נהדרות לבעלי אלרגיות קלות או בינוניות לכלבים.
בעלי שיער לבן, עם פרווה חד-שכבתית ארוכה ומשיי ללא פרווה

כלב מלטז היפואלרגני
כלב מלטז היפואלרגני

יורקשייר טרייר

למרות גודלו הקטן של יורקשייר טרייר, הם בהחלט כלבי שמירה מצוינים ויעילים, הודות לאופי המגונן שלהם. הפרווה שלהם ארוכה, והם בעלי שיער ארוך ומשיי למגע- לרוב מקושט בקוקו קטן . 

שיצו

לגזע השי צו יש שיער במקום פרווה והם מנשירים הרבה פחות מגזעים אחרים.
לפיכך, בדרך כלל הם נוטים פחות להשפיע על אנשים עם אלרגיות.
יש להם פרווה כפולה וארוכה כמעט בכל צבע, לרוב בשחור, לבן, אפור וזהוב.

שיצו היפואלרגני
שיצו היפואלרגני

אפנפינצ'ר

ידוע גם בתור הקופיף טרייר, האפנפינשר הוא גזע כלבי צעצוע זעיר, נדיר יחסית בכל העולם.
הם מהווים חיות מחמד נהדרות עבור אלה שמחפשים כלב חמוד ושובב.
בעל שיער פרוע ומדובלל בשחור, אפור, אדומוני, שחור, או בז'.

כלב אפגני

פרווה ארוכה מאד  ושיער במגע של משיי ונוכחות  אצילית באופן כללי.
הכלב האפגני הוא חביב המעריצים בתערוכות כלבים. הגזע הזה הוא בטוח ועצמאי, אבל גם מתוק ואפילו משתעשע סביב משפחתו האנושית.

כלב אפגני
כלב אפגני

סיני מצויץ

למזלם של אלו שאלרגיים לשיער של חיות מחמד, הסיני המצוייץ הוא די קירח.
ברוב הגוף הם חסרי שיער, תסרוקת שיער על ראשם, כפות הרגליים והזנב. לגזע זה  שיער רך ומשיי שנמצא בעיקר על הראש, הרגליים והזנב עם עור אפור ורדרד. לרוב עם כתמים לבנים לאורך החזה והבטן, שעלולים להיות מועדים לכוויות שמש.

כלב פרואני חסר שיער

מבין 5 הגזעים חסרי השיער, הוא נחשב נחשב לאגרסיבי יותר. נקרא ג‏Peruvian Inca Orchid כלב "סחלב האינקה" הפרואני.‏ מקורו כפי שניתן לנחש-בפרו העתיקה, שם הוא הוחזק בעיקר ככלב לוויה. כלבים אלה נוטים לחבב מאוד ולגונן על משפחותיהם. כלבים קטנים אתלטיים שצריכים לא מעט פעילות גופנית כדי לעייף אותם. רוב סחלבי האינקה הפרואני הם חסרי שיער לחלוטין מה שהופך אותם להיפו אלרגנים. לחלקם יכולים להיות כתמים קצרים של פרווה על הראש, כפותיהם וקצה הזנב.

כלב פרואני היפואלרגני
כלב פרואני היפואלרגני

בישון צרפתי

כלב ביצ'ון צרפתי או בשמו האופנתי הביצ'ון פריז הוא כלב נוסף הנחשב כהיפואלרגני.
מדובר בגזע קטן עם אישיות מבריקה וחביבה. בעל פרווה מתולתלת ולבנה שלהם מייצרת מעט קשקשים.
יש סיכוי נמוך יותר שהם יגרמו לתגובות אלרגיות.

תכונות של כלבים היפואלרגנים

ברשימת הכלבים ההיפואלרגניים ישנם גזעי טריירים שונים וכלבים ממשפחת נטולי השיער. לכל אדם אלרגיות באשר הוא, וכל אחד מגיב אחרת לכל גזע כלבים.

ובכל זאת, ישנן מספר תכונות שיכולות להעיד על כלבים שלהם תהיה נטייה להיות יותר 'היפואלרגניים', ויעוררו פחות תגובות אלרגיות. תכונות שמאפיינו כלבים אלו הם שיער ולא פרווה, רמת נשירה נמוכה יחסית  או העובדה שהם נטולי שיער ופרווה לחלוטין מה שהופך אותן לקירחים. רובם יהיו כלבים די קטנים, בשל ייצור כמות קטנה יותר של שתן, יהיו פחות היפואלרגניים. הם כלבים רגועים יחסית, שלא נובחים הרבה, כיוון שגם בנביחות משתחררים אלרגנים .

 איך להקטין את התגובה האלרגנית?

אם תקפידו על רחיצת הכלבים ועל טיפוח וסירוק של הפרווה שלהם, תקטינו את כמות האלרגנים שישתחררו מהם ותיהנו מאוויר נקי יותר ומשגרה נטולת תגובות אלרגיות.

אפילו כלבים המתויגים לעתים קרובות כהיפואלרגניים יכולים לעורר תגובות אלרגיות: אף כלב אינו באמת היפואלרגני. אם כי אלו הנקראים לעתים קרובות היפואלרגניים מייצרים פחות קשקשים, שיער ורוק. מה שעשוי להפחית את השפעתם על אלו עם אלרגיות קלות או מתונות לכלבים. מעבר לבחירת גזע היפואלרגני, אוהבי כלבים הסובלים מאלרגיות יכולים לנהל את גורמי האלרגיה שלהם עם ביקורים אצל האלרגולוג. על ידי סינון האוויר בבית ועל ידי הסרת שטיחים, או ניקוי מתמיד עם שואב אבק שמתמחה בשאיבת פרווה עקשנית , גם מהפינות שאליהם אתם לא מגיעים בדרך כלל.

עם כלבים מגזעים לא נשירים (מלטז, פודל, שיצו, יורקשייר, ועוד), מומלץ מאוד לנצל את התקופה הקריטית הזו להרגיל אותם לשגרת הטיפוח.

כיוון שרוב המספרות לא מקבלות גורים שלא מחוסנים באופן מלא. עד שהם מסיימים חיסונים הם כבר עברו את רוב גיל החשיפה, על הבעלים לעשות את רוב העבודה בבית.

תרגילים מומלצים לכלבים היפואלרגנים -להרגיל את הגור לשגרת טיפוח

  • להבריש כל יום- גם אם אין צורך, רק כדי להרגיל לפעולה ומגע .
  • ללמד אותו לעמוד על שולחן או מעמד גבוה בזמן שאתם מברישים אותו ונוגעים לו בכל הגוף.
  • לגעת לו המון בכפות הרגליים ובציפורניים. ללחוץ בעדינות, לדגדג, להרים רגל אחרי רגל, להכניס אצבעות לתוך החריצים בין הכריות.
  • לעבור באזור הטוסיק, גם עם האצבעות וגם עם מברשת או מסרק.
  • לגעת לו בפנים, לקרב לו לפנים מספריים וללטף לו את הפנים איתם.
  • לגעת לו באוזניים, גם מבחוץ וגם מבפנים. בעדינות למשוך את השערות שבאוזניים.
  • לקלח במים חמימים ואז לייבש אותו, קודם עם מגבת ואז עם פן- בזהירות ובעוצמה משתנה.
  • אולי זה ישמע לכם מגוחך – אבל אפילו להשמיע לו רעש של מכונת גילוח (אפשר להשמיע דרך היוטיוב).

כמובן אנחנו ממש לא ממליצים לעשות את כל אלו  בבת אחת. אלא כל פעם לעבוד על משהו אחד או שניים, ולא ליותר מדקה-שתיים בהתחלה.

לעוד עצות איך להרגיל ולחשוף את כלבכם לשגרת טיפוח, מוזמנים ליצור איתנו קשר והצוות המקצועי שלנו ישמח לתת מענה. באתר תמצאו מוצרי טיפוח לכלבים נוספים וכן אוכל לכלבים מומלץ

No data was found
דילוג לתוכן