משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

הכל על תזונה לכלבים- מה שמים להם בקערת האוכל ?

השאלה הנפוצה ביותר שמרבית בעלי חיות מחמד שואלים את הווטרינר שלהם "במה עליי להאכיל את הכלב שלי?" 

האכלת כלבכם בכמות מתאימה ותזונה אשר מאוזנת בהרכב שלה היא חיונית לבריאותו ולרווחתו הכללית של כלבכם. השאלה שנשאר לכם לשאול, בעיקר את עצמכם כדי להבין איך ומה הכי טוב להאכיל את הכלב שלכם. חשוב להבין מה הדרישות התזונתיות של הכלבים שלנו, יש הנחיות כלליות כמובן של אבות מזון שהן מאסט האב גדול בתפריט של הכלב שלכם. כמו כן יש לקחת בחשבון צרכים ודרישות אינדיבידואליות ואישיות. כל הכלבים זקוקים לתזונה מאוזנת כדי להיות  מאושרים ובריאים. כל כלב הוא אינדיבידואלי ולכן התזונה המושלמת תהיה תלויה בגילו, בגודלו, ברמות הפעילות שלו וכמובן גם במה שהוא אוהב!

תזונה לכלבים- למה חשוב לשים לב ?

כדי לקבל עזרה בבחירת התזונה הנכונה עבור הכלב שלך מומלץ לך להתייעץ עם מומחים בנושא. וטרינרים או מוכרים מקצועיים ומנוסים שאתה סומך עליהם. שלא רק יעודדו אותך לקנות אלא יתאימו את המוצרים לצורך האמיתית שלכם.

בדיוק כמו בני האדם, גם הכלב שלכם זקוק לתזונה מאוזנת לבריאות איתנה וחיים מאושרים ובריאים. כאשר כלבכם ניזון הוא יכול להתפתח, לגדול ולבצע פעילויות במרץ, בשמחה ועם זנב מורם ומקשקש.

האוכל לכלבים שתבחרו עבורו עשוי להשפיע לא רק על בריאותו, אלא גם על התנהגותו. כן כן, לא טעיתם, כלב שהתזונה עושה לו בעיות בבטן – יתלונן על כך. ממש כמו ילד לא רגוע שיתחיל לבכות כשיש לו גזים .כמובן שישנו קשר ברור בין תזונה מאוזנת ומתאימה מבחינה ביולוגית לבין התנהגות טובה. האיזון הנכון של תזונה איכותית יכול להפחית את רמות הלחץ של הכלב שלכם. לעזור לו להיות רגוע ונינוח יותר ובלי גזים או תופעות אחרות. באמצעות התזונה הנכונה שהגוף שלו זקוק לו, הכלב שלכם יפגין פחות ופחות התנהגויות לא טובות.

בהקשר זה, גם סוג המזון וגם מקור המזון צריך להיות איכותי. רוב המומחים מסכימים, שתזונה מאוזנת ובריאה של כלבים צריכה להכיל רק מרכיבים איכותיים. ללא תוספות כמו צבעי מאכל, תוצרי לוואי לא מוגדרים של בעלי חיים או חומרים משמרים כימיים.

צרכים תזונתיים בסיסיים לכלב שלך

חלבונים

אנחנו בנויים מהם וכך גם מרבית היצורים החיים, זו בדיוק הסיבה שחלבונים מהווים חלק עיקרי מרקמת התא. לכן הם חיוניים לבריאותנו ולבריאות הכלב שלנו. לחלבון גם תפקיד שעוזר להגביר את רמות האנרגיה של הכלב שלכם ולחדש את השרירים שלו.

כאשר חלבוני מזון עוברים תהליך של עיכול, הם הופכים לחומצות אמינו. "חלבון מלא" מספק את כל חומצות האמינו החיוניות שהכלב שלכם צריך כדי לשמור על בריאות תקינה. הם מבוססים על החי , לדוגמא: בשר, עוף, דגים וביצים. לא משנה מה מקור החלבון במזון הכלב שלכם, המזון האיכותי ביותר מכיל מרכיב עיקרי אחד לחלבון.

פחמימות

סיבים ועמילנים מספקים את הדלק ששומר על הכלב שלך תנועתי ופעיל. פחמימות הופכות לגלוקוז, צורה טהורה של אנרגיה החיונית לחילוף החומרים האנרגטי של הכלב שלכם. כמו אצל בני אדם, גוף הכלב יכול להשתמש במקורות הגלוקוז באופן מיידי או לאחסן אותו בכבד ובשרירים לשימוש בעת הצורך. כמו בני אדם, יותר מדי פחמימות יכולות להפוך לרקמת שומן.

בעוד שפחמימות מוסיפות נפח, מגוון וטעם לתזונת הכלבים. יש כלבים שאינם סובלים כמות גבוהה של פחמימות מדגנים ועלולים לפתח אלרגיות או להראות סימנים של מחסור בחלבון.

תזונה לכלבים בריאה- הסוד הוא בסיבים התזונתיים 

סיבים תזונתיים  סיבים נחוצים לכלבים כדי לעזור למטבוליזם ופעולות העיכול. גם יותר מידי סיבים זה לא כל כך טוב, עודף סיבים עלול לגרום ליציאות רכות מידי או לשלשולים. מה שיגרום לאי ספיגה של מינרלים חשובים, בעוד שמעט מידי סיבים עלולים להוביל לעצירות או לצואה קשה ויבשה. סיבים הם בעצם מאכלים מהצומח, פירות וירקות וגם ודגנים המוכנים בצורה מסוימת (סובין ודוחן ). באופן כללי, גם פה הבאלאנס הנכון הוא הסוד, מזונות עתירי סיבים אינם טובים לכלבים אנרגטים כגון גורים וכלבי עבודה פעילים. גם יותר מדי סיבים עלולים לעכב את ספיגת המזון ולא לספק את האיזון התזונתי הנכון הדרוש לשמירה על פעילותם וצמיחתם.

שומנים

מספקים לכלב שלכם את עיקר האנרגיה של חלבונים או פחמימות. שומנים שמקורם מן החי ומשמנים צמחיים, חיוניים למבנה קרום התא, לייצור הורמונים מסוימים ולספיגה וניצול של ויטמינים אחרים. הם  דואגים לעור ופרווה בריאים ומספקים לגוף הגנה ותמיכה באיברים פנימיים חיוניים. לבסוף, והכי חשוב, מנקודת מבטו של הכלב, הם תורמים רבות לטעמו של האוכל.

שומנים מורכבים מיחידות קטנות יותר הנקראות חומצות שומן, שחיוניות לבריאות הכלב בדרכים שונות. חומצות שומן חיוניות, כדוגמת אומגה 6 ו 3 חייבות להיות מסופקות בתזונה. מכיוון שלא ניתן לקבל אותה ממקור סינטטי, והיא צריכה להיות גם בכמות מספקת  ולהגיע מערכת העיכול של הכלב. הן ניתנות לפעמים כתוספי מזון לכלבים, שעוזרות לסייע בהענקת לחות לעור ומניעת דלקות.

ויטמינים ומינרלים 

ויטמינים ומינרלים אלו הם חומרים מזינים שכל גוף חי דורש לגדילה והתפתחות תקינה. המינרלים ורוב הוויטמינים אינם מסונתזים בגוף. לכן יש לספק אותם בתזונה של הכלב באופן מאוזן שמתאים לצרכיו.

על תזונה לכלבים והתנהגות 

תזונאים רבים של בעלי חיים מסכימים, שחוסר איזון בהתנהגותו של הכלב עלול לנבוע מחוסר איזון בתזונה שלו.

טיפים לתזונה בריאה לכלבים

במציאות שבה ניתן להשיג בקלות בכל חנות חיות שכונתית מזון ארוז (מזון יבש לכלבים) ושלל מוצרי מזון נוספים לכלבים. רוב בעלי הכלבים לא עוצרים לחשוב הכלב שלהם אוכל בעצם. רובנו מניחים שהכלב מקבל את כל הערכים התזונתיים הנדרשים לבריאותו ומאכילים אותו באותו אופן לאורך תקופות ארוכות בחייו.

למעשה, צרכיו של הכלב ממש דומים לצרכים שלנו .

במידה ושק האוכל שקניתם, לא מתאים לצרכים של הכלב, הוא עלול לפתח בעיות עיכול ואפילו מחלה. הוא אף עלול לסבול מתדירות נמוכה מאוד של תנועות מעיים תקינה. כמו שאמרנו, או שלשולים או עצירות הם שני מצבים שיכולים להתקיים .

אז מה בעצם כלב צריך לאכול ?

תהיו בטוחים במאת האחוזים שכלבכם ממש  לא צריך לאכול שאריות מן השולחן או מזון שאין בו ערך תזונתי. אבל הכלב לא יודע מה ההבדל בין סוגי המזון השונים. במיוחד אם כל מה שהוא מקבל מלכתחילה הוא שאריות מארוחת הערב שלכם.

למרבה הצער, חלק ממזונות הכלבים המסחריים חסרים בחומרים התזונתיים והוויטמינים שכלב צריך. כך שיתכן שתצטרכו להשתמש גם בתוספי תזונה כלשהם. 

איך לדאוג לתזונה מספקת לכלבים?

בתור התחלה,תבדקו את האותיות הקטנות על אריזת המזון היבש שאתם נותנים לכלב שלכם לאכול. אם מדובר בתערובת המבוססת על תערובת תירס, המזון הזה כנראה לא מספיק טוב  לו. קיימים מזונות לכלבים המכילים חומרים מזינים הרבה יותר. לדוגמא, מזון יבש הכולל עוף, דגים או בקר, יבטיח שיקבל חלבון מן החי.

בנוסף כדאי להקטין את כמות השומן שהכלב אוכל, תזונה שמנה מתאימה לכלבים שגרים במקומות קרים
( אלסקה או סיביר למשל ).

בדקו את רמות וכמות אחוזי השומן במזון היבש וצמצמו מקורות שומן אחרים. הימנעו ממתן נקניקיות או גבינה…

הקפידו על מזונות מלאים הכוללים סיבים תזונתיים: תפוחים, דגנים וסוגי עשבים מסוימים. בנוסף כדאי לבדוק האם במזון יש תוספת חומצות שומן בריאות שמקורן בביצים או בדגים.

תזונה יומית מומלצת לכלב

כדאי לזכור גם שהכלב לא צריך לאכול יותר מדי. אנחנו ממליצים מאד להמנע מהאכלת יתר שיכולה להוביל להשמנה. ממנה הדרך להתפתחות מיני מחלות היא קצרה ביותר.

 יש מחשבון יחסי שמשלב בין הנתונים לצורך הפיסי של כלבכם. כלב במשקל 25 קילוגרם צריך לאכול בכל יום
2-3 כוסות של מזון כלבים, מחולקות לשתי ארוחות. במקרים של גדילה בקרב גורים, הם  צריכים לצרוך כמות מזון גדולה יותר, על מנת לגדול ולהתפתח בצורה תקינה.לכן הם אוכלים יותר מכלב מבוגר.

מעבר לתזונה בריאה אנחנו ממליצים לבצע פעילות גופנית , וכמה שיותר ! מומלץ מאוד לטייל עם הכלבים לפני שעת הארוחה. להמתין  מס רגעים לקערת האוכל שלו לפני שמגישים, כדי להוריד את ה"ראש " ובולמוס האכילה. . 

ולסיום, שיגרה זה לא רע זה חשוב ! זכרו כי תזונה קבועה, מדודה ומאוזנת תתרום לבריאותו של הכלב שלכם . 

צריכים עזרה בלהתאים את המזון הכי מתאים לצרכי הכלב שלכם ? אין שום בעיה , נשמח לעזור, דברו איתנו!

No data was found
דילוג לתוכן