משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

מישהו לישון איתו

מי לא מכיר את הימים האלה , כשקר בחוץ או כי סתם עבר עליכם יום קשה והדבר שהכי בא לכם זה להתנחם בכרבול עם החבר הכי טוב שלכם והפרווה הנעימה שלו ?…. למעשה, 55 אחוז מבעלי חיות המחמד טוענים שהם חולקים את המיטה שלהם עם לפחות כלב אחד. אבל האם לישון עם הכלב שלך זה רעיון טוב?

בטח לא יפתיע אתכם, אם נציג מחקרים רבים אשר יגלו לנו ששינה עם חיית המחמד שלכם יכולה להיות טובה עבורכם. חום הגוף של הכלב, פעימות הלב היציבות והטבע המגונן יכולים לגרום לשינה משותפת איתם להרגיש בטוחה ונעימה.

מי שהולך לישון עם כלבים רגוע יותר?

 אם אתה חוששים לחלוק את המיטה שלכם עם הכלב מחשש שזה  ישפיע על איכות השינה שלכם, הסירו דאגה מליבכם…

1. מפחית דיכאון

מחקר שנערך לאחרונה בחן כיצד פעילויות בעזרת בעלי חיים משפיעים על ירידה בתסמיני דיכאון. 

אפילו אינטראקציה בסיסית עם כלב יכולה לטפל בדיכאון, רק  תארו לעצמכם מה שינה ליד אחד כזה  יכולה לעשות. הנוכחות שלהם עוזרת לנו להירגע ומגבירה את זרימת האוקסיטוצין  במוח שלנו, כימיקל האהבה. זה בעצם הופך את הכלב שלך לנוגד דיכאון חי!

2. מקדם גלי מוח תטא

בהתבסס על העובדה ששינה עם כלבים מגבירה את זרימת האוקסיטוצין, יש לכך גם השפעה על עומק השינה ואיכותה. שינה עם הכלב שלך, מקדמת גלי מוח תטא, אשר ידועים כמתרחשים בשלב ה-REM של השינה.

מחקרים הראו שכאשר כלבים נמצאים עם בעליהם פעימות הלב שלהם מסתנכרנות. זוהי עובדה נוספת להשפעות המרגיעות שיכולה להיות לנוכחות של כלב על המוח האנושי.

3. מגביר את תחושת הביטחון

מחקר שנערך לאחרונה חקר כיצד נוכחות של חיית מחמד במיטה השפיעה על איכות השינה של נשים. המחקר מצא שהיא גורמת להן להרגיש יותר בטחון. הכלב מגונן מטבעו על להקתו ויעשה הכל כדי לייצר לה סביבה בטוחה גם בשינה .

4. לישון עם הכלב מקל על נדודי שינה

 מחקרים מראים כי כלב  הישן במיטת בעליו יכול להקל על נדודי שינה. על ידי הפחתת חרדה ושינוי עוררות יתר וערנות יתר. כל זה יוצר מצב רוח וסביבה טובים יותר לשינה, שיכולים לסייע במאבק בנדודי שינה.

5. ממקסם את הנוחות 

אותו אוסף של מחקרים מצא כי ניתן להשתמש בחיות תמיכה כדי להפחית סיוטים. אף לעזור לסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD). רמת הנוחות שהכלב מביא למיטה עוזרת להרגיע אותך וגורמת לך להרגיש נעים.

6. לישון עם הכלב עוזר להפחית את הבדידות

האדם נח ונשען על בן לוויתו הכלב הפרוותי. 
במיוחד עבור אלה שחיים לבד, שינה לבד יכולה להוסיף לתחושות של דיכאון ואי נוחות מהבדידות.. 

7. משפר את איכות השינה

אישה נמתחת בבוקר לאחר שינה נוחה עם הכלב שלה. 

יעילות שינה היא ציון המחושב כדי לקבוע כמה זמן אתה באמת מבלה בשינה בזמן שאתה במיטה. מחקר אחד מצא לאחרונה שבני אדם שישנו עם הכלב שלהם שמרו על שגרה טובה יותר והצליחו לישון ביעילות רבה יותר .

8. מפחית מתח

ליטוף חיית המחמד שלך מוביל לשחרור של אוקסיטוצין. הכימיקל שאחראי  להפחתת מתח ומעלה את מצב הרוח שלך. זה גם יכול לעזור בהורדת קצב הלב שלך, להוריד את קורטיזול כימי הלחץ ולהפוך את השינה שלך לשלווה במיוחד.

9. מוריד לחץ דם

אם כבר מדברים על ההשפעות הפיזיות שיש למגע עם כלבים על גוף האדם. מחקר אחד מצא שאינטראקציה בין אדם לכלב, כמו ליטוף או נגיעה בכלב, הובילה לקריאות לחץ דם נמוכות יותר .

היתרונות הטיפוליים של להיות ליד כלב כנראה לא מפסיקים כשאתה נרדם. איזו דרך טובה יותר להירגע, להירגע ולהיסחף לישון מאשר עם החיה האהובה עליך לצידך?

10. לישון עם הכלב מחזק את הקשר עם הכלב 

שינה משותפת  ללא ספק מועילה לחיזוק הקשר בין בני אדם לכלביהם. מאפשרת לכלב לדעת שהוא חלק מהלהקה שלך ואנשים רבים טוענים שכלבים מאומנים בקלות רבה יותר כשהם ישנים ליד בעליהם.

11. מקדם לב בריא

חדשות טובות לבעלי חיות מחמד – מחקר של איגוד הלב האמריקאי מצא קשר בין בעלות על חיות מחמד ללב בריא. הוכח כי בעלות על חיות מחמד מפחיתה יתר לחץ דם מערכתי אצל בעלי חיות מחמד. למרות שיש להם מדדי מסת גוף ופרופילים סוציואקונומיים דומים. כמובן, הכלבים שלכם יעזרו לכם להישאר פעילים יותר, אבל כנראה שהשפעתם המרגיעה והשפעתם על לחץ הדם עוזרת במקרה זה . 

12. מפחית אלרגיות בהמשך החיים

 נראה כי לחשיפה מוקדמת לאלרגנים הנישאים על ידי כלבים יש השפעה חיובית! למרות שזה אולי לא המקרה עבור כולם, זה בהחלט שווה לשקול כאשר מחליטים לתת לכלב שלך לישון בחדר השינה של ילדך.

13. בריאות כללית טובה יותר

להחזקת חיות מחמד בבית יש מגוון של יתרונות בריאותיים כפי שציינו לעיל: כמו רמות נמוכות יותר של כולסטרול וטריגליצרידים, ירידה בתחושות הבדידות ועוד.

מחקר אחד מצא ש -41 אחוז מבעלי חיות המחמד תיארו שינה עם חיות המחמד שלהם כלא פולשני ואפילו מועיל. ניתן לקבוע שהכלב שלך בקרבתך, בין אם בשעות הערות או בשינה, יכול להוביל לשיפור הבריאות הכללי.

טיפים לשינה משותפת :

עד כמה ששינה ליד הכלב יכולה להיות מועילה, עדיף לקבוע כמה כללים ודגשים:

  • טרטוריה: קבע אזור במיטה שהכלב שלך יכול לישון בו, וודא שברור להם היכן מותר להם ואיפה אסור.
  • אל תאפשר תוקפנות: אם חיית המחמד שלך מפגינה תוקפנות כלפיך או כלפי מישהו שאתה חולק איתו מיטה, לישון איתם יהיה קשה. אסור לאפשר התנהגות זו באזור השינה.
  • שמור על חיות מחמד מעל הכיסויים: זה יכול לעזור לבטל כמה מהחסרונות של שינה משותפת עם הכלב שלך, כגון אלרגנים ולכלוך שפולשים למיטה. למד את הכלב שלך לישון מעל הכיסויים שלרגליך ובטוח שאתה ישן יותר בשקט ובסיבה נטולת שיער ושאריות פרווה .
  • טיול התרוקנות לפני השינה: הקפד להוציא אותם החוצה ממש לפני שאתה הולך לישון ומיד כשאתה מתעורר בבוקר.
  • הגיינה: שמירה על רחצה של חיית המחמד שלך יכולה גם לעזור לשמור על הלכלוך והאלרגיות. יש מחמירים שאפילו מנקים את הרגליים לאחר החזרה מהטיול וטרם עלייה על המיטה.
  • השתמש במגן מזרן: הכללת כיסוי מזרן באוסף המצעים שלך יכולה להשפיע רבות על מידת העמידה שלו בפני שימוש של חיות מחמד. רכשו אחד עמיד למים, לכלוך ואלרגיה ותפיקו הרבה יותר שימוש מהמזרון שלכם. כך שגם אם לכלב שלכם יש "תאונות " קטנות , זה לא קריטי !

שינה משותפת עם הכלב לא מתאימה לכל אחד

כמה מחקרים מראים שבמקרים מסוימים שינה עם חיות מחמד עלולה להפריע לשינה רצופה  ולגרוע מהאיכות של המנוחה הלילית שלכם.  

מקרים שבהם כדאי לשקול לתת לכלב לישון על המיטה שלו.

  • אם לכלב שלך או לך יש בעיות בריאותיות: בזמן שהייתך ליד הכלב שלך יכול לפתור מספר עצום של בעיות בריאותיות.אך ישנם מקרים שבהם זה לא בטוח לישון עם חיית המחמד שלך. אם אתה או הכלב שלך חולים או פצועים, זה אולי לא הזמן הטוב ביותר לישון ביחד.
  • כלבים תמיד בכוננות: הם ישנים שינה קלה! יכולים להעיר אתכם, כאשר הם מחליטים  לנבוח באמצע הלילה על רעשים חשודים. 
  • כלב שנוחר כמו נהג משאית היה לנו כבר ? משתולל או מחמם יתר על המידה את המיטה הוא כנראה לא בן זוג אידיאלי לשינה. 
  • עלול להחמיר אלרגיות: חיות מחמד יכולות לשאת אל המיטה שלך אלרגנים כמו אבק ואבקה. זה יכול להחמיר אלרגיות חמורות ואסטמה. באותה נשימה נוכל להגיד שזה יכול גם לעזור לאלרגיה שלכם ולהעביר אותה .
  • עלול להפיץ מחלות: כאשר אם חולקים מיטה עם חיית המחמד שלכם אתם בעצם יותר חשופים לחיידקים, טפילים ופטריות היכולים לעבור דרך  נגיעה בצואה. 

 הסיכון למחלות משינה עם חיית המחמד שלך נמוך , כאשר רוב הסיכון מגיע מ:

  • פרעושים וקרציות
  • גַזֶזֶת
  • דלקות עור עקב קרדית

מתי אתה לא צריך לתת לכלב שלך לישון במיטה שלך

גם אם אתה נהנה להחזיק את חיית המחמד שלך במיטה, זה לא תמיד רעיון טוב. במקרים מסוימים, תצטרך להחזיק זמנית בשיתוף המיטה. במקרים אחרים, עדיף להימנע לחלוטין. אם יש לך בעיות בריאותיות חמורות, שאל את הרופא שלך אם זה בטוח עבור חיית המחמד שלך לישון במיטה שלך.

מתי לוותר על שינה עם חיית המחמד שלך:

  • כאשר היא לא עברה בדיקת וטרינר וחיסונים
  • אינה מורגלת לצרכים \סובלת ממעי רגיז או שלשול.
  • סובלת מבעיית פרעושים או קרציות
  • מרבה בנשיכות או שריטות
  • מסתובב הרבה מתוך שינה 
  • מריירת בכל מקום 
  • הוא גדולה מידי 

שינה עם הכלב שלך יכולה לעזור לשפר את הבריאות שלך בדרכים רבות. מהגברת תחושות הנוחות ועד להפחתת חרדה ומתח, להיות עם בן לוויה פרוותי לישון איתו יכול להיות טוב לשניכם.

כמובן, מזרן קצף נוח להפליא יכול לעשות פלאים לשניכם! בין אם תבחר לתת לכלב שלך לישון איתך איתך או להשיג לו את המיטה לכלב או המזרן לכלב הכי מפנק עבורו , מוזמן לפנות אלינו ונשמח להתאים לו את המיטה הנכונה והמתאימה ביותר לצרכים שלכם ושלו .

No data was found
דילוג לתוכן