משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

בול במידה: מהי כמות האוכל המומלצת לכלב שלי?

תזונה שלמה ומאוזנת היא המפתח לבריאות הכלבים שלנו, אבל מה זה בעצם אומר? ובכן, לכלבים שונים יש צרכים תזונתיים שונים. מעבר לבחירה במזון לכלבים מתאים, כמויות המזון שנבחר לתת והרגלי האכילה משחקים תפקיד חשוב לא פחות. הם ישפיעו גם הם לא מעט על בריאות החברים על ארבע. 

נבהיר כבר עכשיו שלא תמצאו כאן תשובה חד משמעית לשאלה כמה אוכל צריך לתת. פשוט מפני שהיא תלויה בסוג הכלב שלכם, בגיל שלו, במצבים בריאותיים מיוחדים ובסוג המזון. עם זאת, בהחלט ניתן לאמץ קווים מנחים שיעזרו ואנחנו רוצים לדבר על מספר דגשים חשובים ממש עכשיו. רגע לפני שנתחיל נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ והכוונה והמלצות על מזון איכותי, כולל טיפים לכמות מזון ותדירות האכלה. בהצלחה!

באיזה אוכל לכלבים כדאי לבחור?

אין ספק שמדובר על עניין מבלבל בימינו בגלל ריבוי המותגים שרבים מהם הם בהחלט ראויים ואפילו מצוינים. אנחנו לא רוצים להיכנס לשמות ספציפיים, אבל כן חשוב לבחור תמיד במזון איכותי שרכיב החלבון בו הוא העיקרי ושמקור החלבון הוא מקור יחיד ומוכר (בקר, עוף, דג וכו׳). אם עדיין לא התקבעתם על אוכל לכלבים מומלץ אתם מוזמנים לדבר איתנו ונשמח לייעץ.

כמה כלב צריך לאכול?

במרחבי הרשת תוכלו למצוא בקלות טבלאות האכלה שמדברות על כמויות בחלוקה גסה. כך למשל, כלבים קטנים ממשקל קילו וחצי ועד שש קילו זקוקים לכמות שבין שליש כוס לכוס אחת של מזון בכל יום. כלבים גדולים במשקל 40 קילו צריכים מעל ארבע כוסות של מזון. אפשר להיכנס ולבדוק לגבי הכלב שלכם, רק חשוב לזכור שבכל מקרה יש להתייעץ עם הוטרינר. אל המשוואה צריך להכניס פרמטרים נוספים כמו אתגרים בריאותיים ספציפיים של הכלב. כמובן היקף הפעילות הגופנית ושריפת האנרגיה שלו במהלך היום, סוג המזון ועוד.

באיזה תדירות צריך להאכיל את הכלב?

עבור מרבית הכלבים הבוגרים, ההמלצה היא לחלק את הכמות היומית הנדרשת לשתי ארוחות. שעות הבוקר ושעות הערב אלו בהחלט זמנים טובים. בחירה במזון איכותי, התאמה של הכמות בצורה מדויקת והקפדה על האכלה בזמנים קבועים תעזור לשמור על המשקל של הכלב שלכם ועל הבריאות הכללית שלו. 

כשאתם מחליטים על שעות האכלה, קחו בחשבון כמובן את לוחות הזמנים שלכם. את השעות בהן יתאפשר לכם להאכיל, אבל לא רק. חשוב מאד לקחת בחשבון גם את שעות הפעילות של הכלב. למשל, אם יש לכם כלב פעלתן שנוהג לטייל ולשחק בשעות מסוימות. הימנעו מהאכלה בדיוק לפני הזמן הזה ומיד לאחריו. במקרה הטוב זה עלול לגרום לכלב להרגיש לא נעים. במקרים קיצוניים יותר אך לא נדירים מדי זה אף עלול לגרום למצב מסכן חיים עם התנפחות של איברי העיכול. 

טיפ לאלופים:

נסו לאמץ את הטכניקה של פאבלוב וצלצלו בפעמון לפני כל האכלה. עם הזמן הכלב שלכם יקשר את הצליל לאוכל וזה יעורר את התיאבון שלו באופן מיידי. אם תתמידו תגלו מהר מאד שעוד לפני שאתם מצלצלים בפעמון, הכלב כבר יודע בעצמו שהאוכל מוגש בזמן הקרוב.     

דברו איתנו – אנחנו כאן כדי לעזור!

לא, זה לא מדע טילים, אבל זה בהחלט משהו שכדאי לתת עליו את הדעת. אם כבר מתייחסים לתדירות האכלה ולכמות המזון. שווה גם לבחון באותה ההזדמנות את התזונה של הכלב ולהבין אם הוא מקבל את הטוב ביותר עבורו. בעניין הזה נשמח כמובן לעזור ואתם מוזמנים לפנות אל צוות המומחים שלנו בכל שלב!

No data was found
דילוג לתוכן