משלוחים מהירים חינם לכל הארץ!

משפחת אומנה לכלבים זו אומנות

אם תמיד רציתם לצרף חיית מחמד למשפחה אבל אתם טיפוסים שקצת חוששים ממחוייבות? אתם מלטפים כל כלב שעובר לידכם, אבל חוששים שלא תסדרו עם אחד בביתכם ? נשמע שאתם מאד בשלים להיות משפחת אומנה .

כל מה שעל המשפחה האומנת לעשות זה להעניק אהבה וטיולים יומיים לכלב ובזאת לתת לו חיים חדשים וסיכויים טובים יותר למצוא משפחה מאמצת קבועה. האומנה היא עד מציאת בית מאמץ. 

משפחה אומנה לכלב או חתול, היא חלק מאד חשוב בתהליך הצלה ושיקום בעל חיים חסר, בית עד לשלב המיוחל- האימוץ.

מצוות ומעשים טובים

יש הרבה עמותות בארץ שעושות כל שביכולתן עבור המון בעלי חיים שאין להם בית. עמותות שמצילות מרשימות המתה בהסגרים, מאתרות ומסייעות לגורים פצועים. מבסיסים צבאיים ואזורי שליטה של רשויות שונות אפילו מחוץ לקו. עמותות שרוב הזמן שלהם מושקע בטיפול בבעלי חיים ונסיון לגייס תרומות. אומנות ואימוצים, אכן מציאות לא פשוטה. עמותות אלה מבקשות עזרה הן כספית ובעיקר עזרה של תמיכה, אימוץ ואומנה על מנת להקל על העומס ולהקהל על סיבלם של בעלי החיים ששוהים בהם. אין בארץ תמיכה או הכרה לסיוע מטעם המדינה או משרד החקלאות. לעומת מדינות אחרות בעולם שבהם מעמד חיות המחמד גבוה יותר.

עמותות הומנטריות שכאלה עושות מעל ומעבר כדי לעשות טוב לבעלי החיים. יש אפילו עמותת שבהם אין מכלאות מתוך החלטה כי כלבים וחתולים לא צריכים להיות בכלובים. לכן בעלי החיים שלהם במהלך השבוע בבתים של משפחות אומנה ואינם חווים את חוויית המכלאה הקשה והטראומטית.

מה זה אומר להיות משפחת אומנה לכלבים?

למשפחת אומנה תפקיד חשוב מאד בתהליך החיברות. משפחת האומנת מתנדבת לשמור על הכלב / חתול בין ימי האימוץ. מקבלת מזון וציוד לכל אורך תקופת השהייה, ביקורים אצל וטרינר במידת הצורך, ייעוץ רלוונטי וליווי ע"י העמותה.

לעיתים משפחת האומנה תתבקש להשאיר פיקדון בגובה סל האימוץ שיוחזר בסיום האומנה.

שימו לב- בניגוד לתהליך אימוץ,לא תמיד תהיה אפשרות לבחור את הכלב הספציפי אותו תרצו לקחת לאומנה. משפחות האומנה בעצם מסייעות למצוא פתרון לכלבים/ חתולים שעדיין אין להם אומנה. 

הניסיון מלמד שדרך תהליך האומנה, בה נמצא בעל החיים בבית ומגיע לימי האימוץ בסופי שבוע, מביאה פעמים רבות לכך שבסוף התהליך, הוא מגיע למשפחה המאמצת. בעל חיים חברותי ורגוע יותר, מבויית יותר ומורגל לסביבת חיים עם חשיפה גדולה לבני הבית על 2 ועל 4 ואפילו לשואב האבק . בנוסף, בעזרת משפחות האומנה עמותות יכולות להציל ולעזור לבעלי חיים רבים יותר.

להיות  חלק ממאגר משפחות האומנה לכלבים זו שליחות והצלת חיים של ממש

בישראל, שלצערנו נאלצים להרדים מידי חודש המון כלבים. אומנה הומנית טובה היא ממש ההבדל בין גזר דין מוות בכלביה או אימוץ לבית חם ואוהב.

win-win

במשוואה הזו כולם יוצאים מורווחים. משפחת האומנה זוכה לארח, ליהנות ולהיחשף למגוון של בעלי חיים שצריכים את הטאצ' הביתי הזה. האומנה בהחלט מרוויחה גם היא מעניקה חום ואהבה, רוכשת נסיון עשיר בהתמודדות עם מגוון של התנהגויות ומצבים. בנוסף לומדת המון על התנהגות הכלב /החתול ולפעמים נחשפת ומתמודדת עם בעיות התנהגות.

אומנה אמינה וטובה היא אומנה עד מציאת בית חם לתמיד, כמה זמן שיקח . אין אפשרות לדעת מראש את משך הזמן  של האומנה וזה משתנה בהתאם לנסיבות. למשל גיל הכלב (כלבים קשישים ושחורים פחות פופולריים בישראל), אופי (מסתדר עם כלבים אחרים, תוקפני, חשדן או אנרגטי ) וכו'. רצוי להתחייב לכלב ולא להגביל את האומנה בזמן כדי שלא לסכן את הכלב בחזרה לכלוב בכלביה. דבר טראומטי ואף מסוכן, הכלב יכול לסבול מחרדת נטישה ודכאון .

אומנה צריכה  להיות סובלנית במיוחד, לקחת בחשבון שכל מעבר הוא טראומטי לכלב במידה מסוימת וממש לא קל להם. לכן הימים הראשונים בבית חדש לפעמים קשים אבל אחרי יום-יומיים המצב תמיד מתאזן ומשתפר.

במשך השהות באומנה, הכלב בעצם שייך לעמותה והאומנה מארחת אותו. היא מטפלת בו ונהנית איתו עד למציאת בית חם עבורו. כל משפחת אומנה חותמת על טופס אומנה ומקבלת איש קשר בעמותה שנותן מענה ומלווה אותם לאורך כל הדרך.

אימוץ כלבים

האימוץ לרוב מתבצע אך ורק דרך העמותה. זאת בתמורה לתשלום סל אימוץ והתחייביות נוספות לעיקור וסירוס ובהתאם לנהלי העמותה השונים. רוב העמותות לוקחות את תהליך המיון, הסינון והאימוץ ברצינות רבה. זאת מאחר שהם מבינים את המחיר הרגשי שהכלב עלול לשלם בעת שברון לב והחזרתו לעמותה. חברי העמותה נוהגים לבצע ראיונות מחמירים ודורשים נוכחות מלאה של כל חברי המשפחה. על מנת לוודא התאמה ולהדגיש את המאמץ המשותף שיש להשקיע בקבלה של כלב חדש הביתה.

האומנה לכלבים אחראית לדאוג לשלומו, בטיחותו ובטחונו של הכלב

העמותה מגבה את האומנה לפי הצורך. יש אומנות שמבקשות עזרה באספקת מזון לכלבים , ציוד משלים לכלבים או בטיפים לאילוף וחינוך. יש אומנות שמעדיפות לתרום גם את זה.

טיפול רפואי ניתן במידת הצורך אצל וטרינר, מתוך רשימה של וטרינרים שעובדים עם העמותה ברחבי הארץ.

העמותות מפרסמות את הכלבים  לאימוץ, מדברים עם מאמצים פוטנציאליים ומפנים אל האומנה לתיאום פגישת התרשמות והיכרות עם בעל החיים. האומנה מתפקדת כנציגת העמותה לצורך העניין, בהדרכת ואישור העמותה.

רצוי שהאומנה תהיה ניידת ובמרחק גאוגרפי סביר ממוקדי פעילות העמותה. כדי שהאומנה תהיה מוצלחת והעמותה תוכל לגבות מבחינת מרפאות וטרינריות, מזון וציוד וכו.

רצוי ומתבקש לשלוח תמונות טובות / סרטונים של הכלב/ה על מנת לעזור ולקדם את אימוצו. יש הרבה עמותות שמחפשות עזרה של צלמים מקצועיים שיירתמו למאמץ ויעזרו לתעד את מחפשי הבית המזונבים, בצורה הכי פוטוגנית שלהם.

רצוי מאוד להגיע לימי אימוץ של העמותה. אין חובה, אבל זה תורם לקיצור משך האומנה ולקידום אימוץ בע"ח.

כל ההתנהלות של האומנה נעשית ומתקיימת בשקיפות ובתקשורת עם נציגי העמותה .

זכרו , המציל כלב אחד בישראל כאילו הציל עולם ומלואו …

No data was found
דילוג לתוכן